Pohon 4x4 IGNIS
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Pohon 4x4 IGNIS
Ako je riešený pohon zadných kolies 4x4 resp. čo ho zapína. Na Suzuki Ignis 1,5 rv2005 nefunguje pohon 4x4 čiže zadnej nápravy. Malo by to byť plne mechanicke bez elektroniky. Spína tu zadnú nápravu medzinapravová visco spojka?
dík
dík
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
Vedel by mi prosim niekto poradit ako je to s dostupnostpou a cenou ND. Potrebujem poriesit jeden stary Ignis 4x4 1.3 benzin. Nejde na nom zadny nahon, ze vraj ked je na zdvihaku tak, sa vobec netoci kardan ked sa otocaju predne kolesa. V prevodeovke odchadza kuzelove sukolie na vyvod na zadny nahon. Kamarat ma poprosil, ze ci by som mu to opravil. Len tymto autam sa nevenujem a neviem, ze co a ako. Nerad by som dopadol tak, ze to rozoberiem, zistim ze je vymlete to sukolie a potom nedokazem zohnat ND, alebo sa bude dat kupit iba cela podskupina prevodov za astronomicku cenu. Ma vyznam sa do toho pustat po financnej stranke veci? Dakujem
TDI tech:
nechce se mi věřit, že se vylámal úhlový převod ke kardanu. Mohl by to být spíše vymletý tisícihran úhlového převodu na straně duté hřídele, která se tím tisícihranem spojuje s košem předního diferenciálu. Tou dutou hřídelí prochází část poloosy od diferenciálu ke kolu.
nechce se mi věřit, že se vylámal úhlový převod ke kardanu. Mohl by to být spíše vymletý tisícihran úhlového převodu na straně duté hřídele, která se tím tisícihranem spojuje s košem předního diferenciálu. Tou dutou hřídelí prochází část poloosy od diferenciálu ke kolu.
Pokud nezvedám telefon, řídím letadlo.
TDI tech:
ještě je tu možnost, že už nefunguje viskospojka. Ona by měla být umístěna pod podlahou a dělit kardanovou hřídel na dvě části.
Anebo, kamarád koukal na zadní polovinu kardanové hřídele (za viskospojkou) a ta se při točení předními koly rukou neroztočí. Točit by se měla jen přední polovina kardanové hřídele.
Anebo, z principu diferenciálu, při otáčení jedním předním kolem se nemusí roztočit koš diferenciálu a tím pádem se nebude hýbat úhlový převod ke kardanové hřídeli a tím pádem ani kardanová hřídel.
ještě je tu možnost, že už nefunguje viskospojka. Ona by měla být umístěna pod podlahou a dělit kardanovou hřídel na dvě části.
Anebo, kamarád koukal na zadní polovinu kardanové hřídele (za viskospojkou) a ta se při točení předními koly rukou neroztočí. Točit by se měla jen přední polovina kardanové hřídele.
Anebo, z principu diferenciálu, při otáčení jedním předním kolem se nemusí roztočit koš diferenciálu a tím pádem se nebude hýbat úhlový převod ke kardanové hřídeli a tím pádem ani kardanová hřídel.
Pokud nezvedám telefon, řídím letadlo.