Ředění motoráku friťákem-prosba o radu

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Co obsahuje profi přestavba? Druhou nádrž na startování, přepínací ventily a nějaký ohřev oleje. Případně ještě druhý filtr, odvzdušnění a jiné drobnosti. Z toho nezbytného mi chybí už jen startovací nádrž a přepínací ventil a na tom se pracuje. Mám připravený motor po výbrusu, jen ještě nechám upravit hlavu na CNC na větší vstřiky 210 barů z VW 1.9TDi rotačky 81 kW, protože se tam teď nevejdou, railové vstřiky z HDi jsou menší. Pak už nevidím žádný důvod, proč by to nemělo správně fungovat. Jsem přesvědčený o tom, že na 99 % může za moje problémy s ředěním oleje ten pitomý labyrint nahoře v palivovém filtru z PD, protože stejné zapojení všech hadic jsem měl i u jiného auta, jediný rozdíl byl, že tam byl palivák z Felicie 1.9D a olej šel do vstřikovacího čerpadla úplně horký a vše fungovalo tak, jak má a v motoráku žádný friťák nebyl.
Jaký vstřikovací tlak má PD?
Jinak HDi mají vstřikovací tlaky okolo 1000-2000 barů, dnešní nové možná ještě více. Tolik mít PD určitě nebude.
Rail by byl na friťák ideál, ale problém je, že friťák všechno zalepí a nekamarádí se s mědí.
Jezdil jste někdo na friťák v railu? Jaké tam byly problémy a co konkrétně se tam podělalo? A jak jste to vyřešili?
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2473
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

Už na to nikdo nejezdí... Už i mě otravuje to PD, bezpečnost nových aut je větší, spotřeba v pohodě a nafta levnější, pomalu se nevyplatí na to jezdit, pokud jezdíš víc jak 50k ročně tak budiž... Kdyby mi někdo řekl, že v CR to jezdí na friťák tak neváhám, ale tyhle starý křápy mě už moc neba... Nějakej obytnak na frit a objet celou Evropu... Ale pak si to spočítáš a můžeš po zbytek života lítat na dovolenou...
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Je mi jasné, že doba největší slávy ježdění na friťák už je pryč. Ale mám auto, které není shnilé, technický OK a jedno z posledních ještě bez elektroniky, takže si o to přímo říká. Dokud bude sloužit bez nějakých velkých oprav, tak ho budu držet a pak bude něco novějšího. Jezdim do Německa a ročně najedu cca 50-100 tisíc km, takže je ta úspora znát. Jakmile se auto začne sypat, nebo mě to přestane bavit, tak s tím skončím, ale zatím mě to ještě baví. Možná si udělám z auta ještě udělám malý obytňák pro 2 a vyrazím po Evropě, taky je to v plánu.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

jezdím na kde co, před barákem mám případ agr, nelze zjistit kolik majitel na olej v motoru najel, mlží, jezdil jen na olej v akci, vyfrit z hospody vyjímka, sem tam i nafta,

viděl jsem to poprve v životě že se z oleje stala mazelina, vanu jsem ohříval autogenem aby fajrajt vytekl, nalil sem olej ale už bylo pozdě motor šel srát,

mi se to celkem vyplatilo, lpg načerno i legál, vyfrit, solventní nafta, různé oleje, lídl akce, LTO, palmový, jako děcko techničák, topná nafta, toluen, metanol, líh, problémy byly, třeba některý sajrajt upaluje žhavky, dáš tři cm3 techničáku a startuješ, nebo máš kopec, určitě stálo za to jezdit 100 km třeba zadarmo nebo za 12 korun, když litr nafty a benál stál 40 korun,

za 47 let to je kopec peněz, ;)
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Tady jsem ještě našel článek o směsi ethanolu E85 a rostlinného oleje.

http://www.cukr-listy.cz/on_line/2011/PDF/185-189.pdf
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2473
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

slyšel jsem nějaké zvěsti, že snad ford podporuje jízdu na 100% bionaftu, hlavně u užitkových vozidel transit, těžko říct jak to funguje, kdyby nebylo s výrobou bionafty takový sraní, chemie a odpadu, jezdím na tom ve všem :) bohužel jsem zjistil, že bio je agresivnější sračka než čistý frit... Kdyby mi někdo provedl nějakou kvalitní přestavbu s ohřevem, jezdí na to i nový auta :)
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Co konkrétně se podělá, když dám friťák do railu? Podávací čerpadlo, rail, nebo vstřiky?
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2473
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

Málokdo to ví, kdysi tu říkal Miloš, že nějací Ukrajinci jezdili bůh ví na co, trápili Renault trafic s common railem na RO a různé srajdy, jezdili a neřešili, auto utrápené milion na tacho a nic, semtam nenastartovali, teplá garáž a zase jeli... Kdo se bojí sere v síni, někdo říkal, že jezdil s BMW 320d na frit, dokonce 50:50 a že to po čase zdechlo na čerpadlo (jaké netuším), jinej zase říkal že jezdí s BMW 330d dodnes. To jsou otázky, na které nám odpoví jen skleněná koule... Někdo psal, že mu nový podvozek od TRW vydrží 30tkm a pak je na odpis, já na něm jezdím bez vůle už 150Tkm... Najedu 70Tkm na jedněch gumách, to jsou otázky mezi nebem a zemí... :)
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Nebojím se friťáku, ani railu, jen mě zajímají opravdu konkrétní postřehy někoho, kdo už jezdil s railem na použitý friťák a na jaké problémy narazil.
Jestli mu třeba odešlo podávací čerpadlo v nádrži - např. se ucpalo/zalepilo a v případě, že ano, tak kde, nebo jestli odešel komutátor motůrku čerpadla, protože měď se nemá ráda s friťákem, případně jiná závada. Nebo jestli se zalepil/ucpal rail a co konkrétně v něm, nebo vstřiky a zase co konkrétně na nich odešlo, apod. Pokud tohle člověk ví, tak mu to může třeba pomoci nějakým problémům předejít. Určitě lepší varianta, než pak řešit následky.
Vím, že při provozu na použitý friťák se na ocelových součástech v rotačce usazuje zrzavý maglajz, tak jestli třeba tento maglajz vadí něčemu v railu, apod.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2473
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

A to je právě ono, mně se žádný zrzavý maglajz neusazuje, protože dávám VIF od počátku jízdy na olej, olej naopak čistí, dobře ho filtruji :)
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Tak já filtruju na 1 mikron. Dřív tlakem, dneska už jen samospádem. Ale VIF nedávám. Bral jsem to tak, že friťák maže víc, než současná nafta a že už nepotřebuju VIFem zvyšovat mazivost. Takže ho vyzkouším, třeba to bude ok. Pokud se nebude usazovat maglajz, tak super. Kolik ho dáváš, jaký poměr?
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2473
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

Dvounásobek doporučené dávky pro sichr tzn. plný panák na 10l, VIF čistí nejlépe, bez něho už bych asi nejezdil :)
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“