Peugeot 406 1.9td elektrika

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
TANN3R
Přispěvovatel
Příspěvky: 281
Registrován: 06 úno 2016, 21:45

Peugeot 406 1.9td elektrika

Příspěvek od TANN3R »

Zdravím pánové,
zkusím se tu zeptat, jelikož je tu pár pamětníků:)

406 s klasickou komůrkovou 1.9 a Bosch čerpadlem, ale tady už dostala z nějakého důvodu (asi za trest) jakýsi pokus o elektronické řízení motoru. Plyn je normálně na lanko, ale má to řídící vstřik a řj dokáže posouvat předsuvníkem. Dokonce je pod palubkou i OBD a jde to normálně načíst..

K problému - občas po startu spadne otáčkoměr na nulu a motor jde v tu chvíli hodně hrubě. Většinou stačí nastartovat znovu a všechno funguje jak má. Otáčkoměr začne normálně ukazovat a motor jde hezky do měkka. Ještě před startem ručička otáčkoměru občas skáče nahoru a dolů.
Nesetkal se někdo s podobným problémem? Díky.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14266
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Snímač otáček, jestli třeba řj jak nemá informaci o otáčkách motoru, tak regulaci posune kamsi.

Jenom pro zajímavost, 3roky zpět jsem na takovém vozidle řešil nefunkční klimatizaci, na autě měnili motor / na původním praskla ojnice / a poté nešla klima, majitel jí nechal znova naplnit i měnil relé které ovládá klimakompresor a moc nikomu se v tom šťourat nechtělo a klima stále nešla.

Nakonec jsem vlastně díky OBD zjistil, že není signál ze snímače zdvihu jehly na referenčním vstřikovači a jednotka tím pádem klimu odstavila, do relátka ovládáním kompresoru byl potřeba i pokyn z řj. motoru.
TANN3R
Přispěvovatel
Příspěvky: 281
Registrován: 06 úno 2016, 21:45

Příspěvek od TANN3R »

Díky, prověřím.

Právě tenhle systém vůbec neznám. Žil jsem v tom, že všechny staré 1.9TD jsou čisté mechanika..
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Ty 1.9 ještě jdou, 2.1TD to je blbinec... (noteeth)
TANN3R
Přispěvovatel
Příspěvky: 281
Registrován: 06 úno 2016, 21:45

Příspěvek od TANN3R »

Aktualizace: i po odpojení čidla otáček otáčkoměr při startu zmatkuje. Stačí ale odpojit snímač zdvihu jehly a je po problému. Když ho proměřím, tak odpor je "nekonečno". Problém je tedy očividně v něm.
Zajímavostí je, že po odpojení snímače jehly se všechno tváří ok a jednotka normálně reguluje předvstřik..
Odpovědět

Zpět na „Peugeot“