Rozvody 3.6fsi Superb 2

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Tak uvidíme co ty vlnovce vydrží. V nejhorším se to bude muset za čas udělat znovu. Jenže co tam dát aby to vydrželo. Předpokládám že ten první díl bude.origo stát raketu.
Tak jsem se díval co ten přední díl stojí. Cca 57tis. Takže kdyby se ty vlnovce měly dělat zároveň s olejem tak se to asi vyplatí...
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

No jo je to drahé, auto už jazdí ? po rozvodoch je to asi o dosť lepšie že ?
alebo zohnať potom z nejakej búračky tie vlnovce origo.
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Jo už to lítá.Botec už je na cestě do Liberce či kam. Jako je to teď lahoda pro ucho ten motor. Máme tu ještě jednoho toho samého, tak mne to čeká ještě jednou myslím.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Tak si si to aspoň nacvičí a teraz už to bude snáď aj rýchlejšie. Ono na tych VR6 sa to nezda az tak volne ta retaz ale ono to trochu rozhodi variabilitu casovania vaciek a motor uz nie je taky kludny ako by mal byt, aj vykon moze ist trochu dole. Na mojej VR6 ta retaz nevypadala vobec natiahnuta nejak extra a tiez uz na volnobeh bol motor mierne nekludny, po rozvodoch je to uplna lahoda.
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Jediné co mne trochu rozhodilo je že jak jsem to večer projížděl,rozsvítila se kontrolka motoru, psalo to nastavovač výfukové vacky mimo toleranci, trvalá závada. V měřených hodnotách byl mimo, normálně mne omyli že je to ozub, ale vačky byly v rovině když jsem to kontroloval. Jen oproti klice to bylo dva nebo tři mm na rysce na řemenici,ale s tím nic udělat nešlo. Normálně za běhu motoru jsem to smazal a už se to nerozsvítilo... A po chcípnutí a znovu nastartování už byly hodnoty ok a snímač úhlu kopíroval požadovanou hodnotu. Najezdil jsem s tím pak ještě asi 15 km a už se to nerozsvítilo. A borec ještě nevolal. Takže asi ok
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Nooo ono to je nastavovane tlakom oleja a tie dva ventily ktoré sú z boku ako keby vedia sa seknúť, dá sa cez vcds v zakladnom nastaveni spravit ich test, pri zohriatom motore sa musi uplne otvorit a zatvorit, bude to tam pisat v stupnoch a nakoniec vypise bud adap OK alebo not ok.

napr tuto to typek riesil: https://www.youtube.com/watch?v=NWhLSAOetO4&t=645s od 10 minuty. Bohuzial halvne sa to stava kvoli oleju ze sa to zanesien nakolko v ton ventile je hrozne jemne sitko. CIze keby sa ti to nahodou objavi zacal by som tymto, ale uvidis pokial je motor pokojny a taha dobre tak rozvody nebudu o zub
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Uživatelský avatar
váha
Aktivista
Příspěvky: 3872
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

Musi se smazat adaptace po vymene retezu a pri montazi se musi dat kola do vychozi polohy, protoze to kolo se protaci
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Ty adaptace mne napadly, neměl jsem vag, jen máme na dílně uni diagnostiku a popravdě na to je smazat jsem tak nějak přišel, nebo mne napadlo až bylo auto pryč
Nastavovače jsou na kolík a jak jsem je sundal tak jsem je i nandal. I značky na nich seděly jak měly podle dílenské příručky.Na 99% byly ve výchozí.poloze. I značka na olejovém čerpadle a na vysokotlaké pumpě byla jak měla. Zbroušený zub na kole na klice taky byl jak mel. Jen na řemenici to nesedělo tak o dva až tři mm na obvodu. Nepřišel jsem na to proč. Ale takto postavené byly i staré rozvody.
Nastavené si myslím že to bylo dobře. Tak mne napadá že přitom smazání závady vyletěly otáčky na 1100 a pak to padlo na volnoběh a už se chyba neobjevila. Nevím. Zajímalo by mne co se událo a proč,ale tomu se asi už nedopátrám.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Vymazal si nejaké naučené hodnoty RJ, čiže aj Fuel trimy a podobne, v podstate na týchto benzínoch je ideál aj keď v RJ nieje žiadna chyba vždy ist do chyb a vymazat to, resetuje sa tým rj a zmazu sa naucene veci
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Uživatelský avatar
AceSky
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 01 srp 2022, 08:25

Re: Rozvody 3.6fsi Superb 2

Příspěvek od AceSky »

Ahoj,

víte někdo na kolik peněz aktuálně vyjdou rozvody (samozřejmě s orig. díly)?
Poptával jsem se v autorizáku v JČ a tam mi řekli, že min. 110.000 a až to mechanik rozebere, tak se nejspíše objeví další věci a pravděpodobně to ještě hodně naskáče.
Přijde mi to jako dost úlet.

Prosím tedy všechny, kteří mají informace o aktuální ceně, aby mi jí i s případným typem na autoservis poslali.

Děkuji
Škoda Superb II liftback Elegance, 3.6 V6, 191kW (260 k), 4x4, DSG, 2011, 260.000 km
Uživatelský avatar
kočka87
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Registrován: 23 dub 2009, 19:53
Bydliště: Louny/Slaný

Re: Rozvody 3.6fsi Superb 2

Příspěvek od kočka87 »

Teď je budu dělat na svym a cenovka cca 50tis. bez olejového čerpadla (to stojí nějakých 7). Jen nastavovače vaček vyjdou na 32tis...

Jinak do autorizáku to nedávej, ty vědí ... a ještě za ty prachy :kol2:
•Superb 2 Combi VR6 3.6FSI 260PS/350Nm
•Octavia 2 RS Combi 2.0TDI 205PS/391Nm, brzdy 345/310mm
•Octavia Combi 1.9TDI ALH 150PS/327Nm, GT VA, EGR/KAT-off, ATD-HDS57, Strongflex+puky TT, brzdy 312x25mm/280x22mm, Spider 17", SGS Motorpower
Uživatelský avatar
AceSky
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 01 srp 2022, 08:25

Re: Rozvody 3.6fsi Superb 2

Příspěvek od AceSky »

Ty nastavovače vaček jsou automaticky brány jako součást výměny rozvodů a nebo jejich výměna záleží na požadavku zákazníka?
Mění se z důvodu opotřebení ozubených kol?
V autorizáku mi řekli, že se nastavovače (díl s ozubenými koly) nemění, protože nemají být proč opotřebované.

Vím, že součástí výměny rozvodů jsou ventily nastavování vačkových hřídelí.
Škoda Superb II liftback Elegance, 3.6 V6, 191kW (260 k), 4x4, DSG, 2011, 260.000 km
Uživatelský avatar
AceSky
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 01 srp 2022, 08:25

Re: Rozvody 3.6fsi Superb 2

Příspěvek od AceSky »

Popravdě, kdyby se mi před 2 měsíci neobjevila červená kontrola olejničky s informací o nízkém tlaku oleje a to 2x v rozmezí 8 dní a před 14 dny oranžová kontrolka motoru s výpisem chyby:

závady na motoru- snímač teploty oleje,ventil 1 nastavení vačkového hřídele,přestavení vačkového hřídele sacích ventilů.

... tak bych rozvody zatím neřešil.

Před těmi 2 měsíci mi motorový prostor navštívila kuna a rozjebala komplet tapec haupny.
Myslím že ta červená kontrolka olejničky se rozsvítila právě v té době, ale dal jsem auto ke známému do servisu, aby zkontroloval kabely a říkal, že nic okousaného neviděl.

Mohla kuna způsobit výše uvedené problémy?
Škoda Superb II liftback Elegance, 3.6 V6, 191kW (260 k), 4x4, DSG, 2011, 260.000 km
Uživatelský avatar
kočka87
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Registrován: 23 dub 2009, 19:53
Bydliště: Louny/Slaný

Re: Rozvody 3.6fsi Superb 2

Příspěvek od kočka87 »

Ty nastavovače, respektive jejich výměna, je diskutabilní. I ony se opotřebovávají, jak kola, tak hlavně vnitřek (ikdyž jsou uvnitř celkem jednoduchý konstrukce). Když už se to dělá, tak je jednodušší je vyměnit a je klid. Ono se může stát, že necháš starý, ikdyž to bude chodit, tak časování bude na prd a po čase hodí chybu. Nicméně komu je líto peněz, můžou se nechat starý a uvidí se, dájí se pak vyměnit dodatečně...
•Superb 2 Combi VR6 3.6FSI 260PS/350Nm
•Octavia 2 RS Combi 2.0TDI 205PS/391Nm, brzdy 345/310mm
•Octavia Combi 1.9TDI ALH 150PS/327Nm, GT VA, EGR/KAT-off, ATD-HDS57, Strongflex+puky TT, brzdy 312x25mm/280x22mm, Spider 17", SGS Motorpower
Uživatelský avatar
AceSky
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 01 srp 2022, 08:25

Re: Rozvody 3.6fsi Superb 2

Příspěvek od AceSky »

K té dodatečné výměně stačí sundat víko rozvodových kol? Předpokládám, že i pak se musí použít montážní přípravek pro zajištění vačkových hřídelí, nebo se mýlím?
Vidím, že máte značné zkušenosti s tímto motorem a proto se drze zeptám pro jakou firmu pracujete a jaká cena výměny rozvodů by byla pro externího zákazníka :-)
Škoda Superb II liftback Elegance, 3.6 V6, 191kW (260 k), 4x4, DSG, 2011, 260.000 km
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“