SUV 1.republiky -Tatra

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Tu v okoli je veľká stavebná firma vahostav a tatroviek je tam bohato od starých 815 až po tie nove ale ci sa to kazí neviem, kamarát má starú 815 a nedávno dával nové vlozky valcov co viem, druhu ma tiež jeden známy ale moc s tým nejazdi. Kopa súkromní kov ma aj Renault a mann.
BMW 330 ix
tommi 81
Přispěvovatel
Příspěvky: 483
Registrován: 29 lis 2008, 10:28

Příspěvek od tommi 81 »

Jojo náboj na Ternu, ložiska mi udělaly v jednom (seděly perfektně) a vydrželo to 70 tis. km potom totální zásek uprostřed "štatlu" naloženej skákání se zadřenýma = kolo se seká dvacítkou 20km na dílnu, rozborka, náboj vydřenej na odpis, novej 60 tis.Kč? jetej volání po celý republice nesehnatelný (protože se to sype každýmu) tak se ty ložiska daly do toho vydřenýho (kdo to dělal tak ví že ty ložiska tam musí sedět defakto ve stejný díře jako ta nová a ne vykousaný zuby po protáčejícím se ložisku) a zbytek nevím, dal jsem výpověď,jo a kde si Tomas6 slyšel že tatra nežere gumy? Na péráku to úžasně podseklý véčko jsem všechno otáčel rukama po odpolednách, nová guma (Rus což je hodně vysoká) když se jezdí po silnici byla na otočení klidně za 3 měsíce a chlapy s pevnou nápravou 2-3 roky bezdušáky takže na to nemusely ani šáhnout, klidně napiš zavolej říkáš že děláš servis stavebním firmám a všechno co jsem musel za těch 13 let na Tatrách řešit se shoduje s tím co popisuje Bimbo a co vidím u každýho tatrováka po odpolednách a sobotách za plotem.
Jinak nevím jestli si to myslel vážně ale v životě jsem nejel v ničem uskákanějším než 8x8 - přední péra ze zadku takže je to tam akorát na to aby nepraskal rám a ne na pružení, kabina tradičně na rozdíl od jiných značek neodpružená sedačka bídně a pohled na kořena co jede pomalu krokem a poskakuje jak v motorkáře si myslím může dopřát každej ve městě na semaforu, jinak jel jsem v Keraxu, Ivecu, Manu všechno 8x8 takže vím o čem mluvím, jedině u koho jsem se setkal s obdivem k tatrám byli lidi co s tím v životě nejezdil a ví že jezdit nebudou tj. různí soustružníci, mechanici z osobáků, jeden mlaďoch bez řidičáku co fotí za plotem a je rád že ho někdo sveze(mrkni naYT myslím že je to Mrtom nebo tak nějak) a jeden syn majitele autodopravy plus teda jeho otec co je známej tím že to za něj na silnici musel vždycky někdo odřídit, když jednou musel jet tak jel max. 40 km|h a kolona až do p..... e :D což bylo zajímavý protože sám měl na nás tak zgoumlý normy že když jsem se zdržel při 2 hodinový točce 10 min tak hned telefon "kde jseš" :D
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Náprava do A ano. Ale pokud vím tak hned na začátku jsem psal že mám na mysli hlavně terrno Divej já ti tvůj názor neberu ani ti ho vyvracet nebudu, já sú sice kluk od osobáků, jak píšeš, nicméně prvních 10 let mého působení tady v té firmě jsem byl kluk od náklaďáků. taky jsem si něco málo odjezdil,jako že odjezdim i teď, sice málo ale odjezdím.
Nebudu se tu hádat vy máte svůj názor,já svůj. My s těma Tatrama problémy které tu popisujete neměli.Ano občas se něco hlavně dřív na 815 vydrbalo náboj se taky asi dělal,ale v tom množství aut které tu jezdilo to nebylo tak moc.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
tommi 81
Přispěvovatel
Příspěvky: 483
Registrován: 29 lis 2008, 10:28

Příspěvek od tommi 81 »

Teď když to tak beru kolem a kolem tak jezdil jsem v uskákanějším-klasický malý visokozdvihy s plnýma kolama(bez vzduchu) nebo malý smykem řízený čelňáky(bobek, uncéčko) jinak stejně uskákanej je velkej čelní nakladač(kola tak od průměru metr šedesát) - to jen tak pro srovnání
Uživatelský avatar
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4695
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Já měl z 8x8 normálně ošoupaný záda o sedačku na bedrech do červena 😀 přední gumy terno žere a žrát vždycky bude ať je to torzka nebo pero. A ještě dobrý je to těžký pérování king frame vzadu. První neměly rychlo upouštění měchů takže po vyklopení vyskočil zadek o půl metru nahoru. A po rozjeti tam pera litala jako papirovej drak. Když se vymačkaly jazýčky tak pera vypadly ven. Pak udělali rychlo vypuštění a po zapnutí čerpadla sklápění to vypustilo vzduch a prdel sedla až na dorazy. Což způsobilo že ty slabší zadní péra pro tenhle typ pérování byly námahany společně s tím jak to u bagru blbě dofukovalo kvůli tomu blbymu umístění ventilů regulace výšky na jinou nápravu a péra praskají. Dneska stojí už asi přes 30tis. Na Mercedes seženu německého Schomackera za 9500 a výdrži 6-8 let.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Je zajímavé, jak se stav pneumatik opakuje..Můj kámoš spolu s kolegou/jsou oba majitelé společné firmy/ my v různých verzích řekli jednu věc, ten zkurvený Tuareg žere gumy. A možná s nimi jezdili tak na chatu. Koupili si je společně ... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
váha
Aktivista
Příspěvky: 3872
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

Tahle diskuze mi připomíná diskuzi když někdo začne vychvalova embéčka stodvacitky a podobné skvosty jaky to byly super auta, přitom po 100k km bylo tak akorat do šrotu při troše štěstí po jedné GO motoru. Když stim chtěl člověk jet někam dál tak se muselo přibalit půl auta ND a nářadí aby to někam dojelo... A pak nakonec řeknou co jsou ty nový auta za sráče že se to furt sere (LOL)
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

No je to tak ale to je ta doba dnes je strašne uponahlana doba kedysi tých 100tis na tej embecke robil celý život dnes to dá obchodak aj za rok
BMW 330 ix
tommi 81
Přispěvovatel
Příspěvky: 483
Registrován: 29 lis 2008, 10:28

Příspěvek od tommi 81 »

No a teď tu nejlepší historku přímo o kopřivnických. Byl jsem v r. 2019 na IDETu (vojenskej veletrh šel jsem tam kvůli tomu BlackHawku se kterým tam přiletěli Slováci, říkali že jen jeho vlastnění je v Evropě vyjímka, mohlo se to prohlídnout bez omezení i vevnitř i s posezením u kniplů) Ostatní stánky Čechů nástavby na Tatrách-hasičský, vojenský. Tak jsem všechny prohlídl co je jinak než znám z těch 1986,1999,2006, myslel jsem že když ti vojáci a hasiči mají spešl příplatkovou výbavu (automaty) tak se na tom veletrhu vycajchnujou s elektroinstalací na úrovni civilizovanýho
světa tj. komplet vodotěsný štekry (aspoň pro ty vojáky co se chcou brodit) a kabely v chráničkách tak jak to všichni znají od jiných značek a ne navolno s kouskem ustřižený bužírky navlečené přes faston jako když rozdekluju nějakou svářečku(i já už jsem si koupil celoplastový fastony na silnoproud a k tomu kleště za závratných 300Kč který když se máznou trochou vazelíny tak vydrží asi tak 10x dýl než ta kopřivnická zoufalost). Překvapení se nekonalo a jak jsem tam byl jeden z mála návštěvníků hned ke mě z nudy šli dva v obleku (výrobci nástavby ne auta) že mi k tomu něco řeknou, začali jsme mluvit že ty auta znám dobře z civilu a smál jsem se těm holým konektorům a očkám na podvozku u válců na uzávěrky a kontaktům u čerpadla ostřikovače přemístěnýho chytře před přední kolo jak mají ostatní výrobci, ti mají ovšem kabeláž auto-exteriér a ne ten nejlevnější šunt že spotřebního elektra, všechno nachlup stejný od toho r. 1983 . Říkám "to snad nemůžete myslet vážně 40 let jedny a ty samý nedodělky-ty uhnilý konektory na rouře je snad největší opruz na opravy" plus jsem k tomu přidal výčet dalších denních závad. Jeden borec zvadnul protože očekával další čecháčkovskej chvalozpěv na Tatru a ten druhej ukazuje ke stánku Tatry (znovu opakuju že to byli jen výrobci nástavby) a říká " To musíte tam, když jim to říkám tak já jsem ten špatnej protože oni mají všechno nejlepší na světě" další střípek do mozaiky jak je možný že tou výstupní kontrolou projde to co projde.
Naposledy upravil(a) tommi 81 dne 15 led 2021, 12:48, celkem upraveno 4 x.
Uživatelský avatar
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4695
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Fakt ty uzávěrky mají pořád takhle dokonale řešený, že když za rok dva uhnije kabel a pořád už půl století nevíš že máš uzávěrku zapnutou dokud nevezmeš rejd a ono to nezatáčí nebo při rychlosti to rezonuje jako blázen a pak to při zastavení přes opakovaný řazení zpátečky a dvojky doluješ ven na krajnici jako pako? Ono totiž absolutně nefunguje vazba servis-výrobce a oni asi ani ve výrobě neví že to nějaký chyby má. Aspoň že aspoň brzdový čidla už mají konektor v suchu. Na předních nápravách mi říkal ten známý z Kopřivnice je problém v tom rozvidleným čepu. Horní dolní svislák mají nějakou osu. A u sklápěček když se zvedne předek že třeba přimrzne na korbě materiál nebo se nechce odlepit bahno a zvedne se to metr a půl do vzduchu a pak to flákne o zem zpět, tak se ta spodní vidle s čepem mírně ohne a způsobuje to takový to klasický klepání volant v určitých momentech ať jsou kola sebelíp vyvážený nebo je geometrie a všechny vůle v pořádku. Když to říkal lidem ve vývoji, vůbec o tom nevěděli. 40 let. Viděl jsem u něj přední nápravu z dakaru od Kolomýho. A měla ohnutý ty polonápravy dozadu. Že to vůbec není na tenhle typ ježdění. A to je ta náprava upravená pro závod. Má třeba jinak uhlovaný svisláky aby mohl být čumák na měchách výš a kola nebyla vyvěšená do V.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
tommi 81
Přispěvovatel
Příspěvky: 483
Registrován: 29 lis 2008, 10:28

Příspěvek od tommi 81 »

K opravě těch kontrolek jsem se odhodlal až po hooodně dlouhý době (4-5 let) protože jsem nevěděl co s tím, na asfaltu v provozu zastavit a cukat na zpátečku nemožný, slavný Terno s měchama místo listů se totiž na rozdíl od staré 815 bez mezinápravy nerozjede ani na mokrý trávě, problém je že buď se šetřilo nebo to ty velezkušený konstruktéři vůbec nenapadlo dát jeden blbej vypínač navíc aby byl předek a zadek zvlášť protože jak známo na novým autě nebo novým pajšlu v rouře byl tenhle problém podstatně menší dokud se ovšem poprvé nedal plnej rejd na tvrdým se zaplou meziuz. (slintal jsem závistí při pohledu do Scanií a MANů že tam to prostě jde a když se s tím potom člověk sveze a zjistí že to vyskakuje prakticky samo tak by hned valil pro zápočťák) a to byla prosím jedna z věcí který poplival i ten fanatickej majitel.
Když jsem se na to konečně po těch letech sraní a jedné výměně vidličky v rouře vrhnul (ano zase trhání) ani jeden šroub nešel povolit ani po bouchání(jsou prostě v hliníku co propustí vlhkost) válce jeden za 5t Kč a i kdybych ty šrouby zalomil na rouře tak se tam v tom prostoru nikdo nedostane ani se závitníkem natož s vrtačkou takže by se to muselo zase trhat a byl bych intergalaktickej kokot kvůli kontrolce co stejně nikomu nesvítí akorát všichni dávaj pohulit difům. Nakonec se mi povedlo to v co jsem vůbec nevěřil když mi zkušení řešitelé říkali jedině se zkusit chytit na titěrnej zbyteček té M4 co drží to kabelový očko.
Od té doby jsem podobný problémy s uzávěrkama nikde nezažil, prostě jenom cvaknu - je tam, vypnu a po brnknutí na plyn je hned venku. Stejnej problém měly krátký Zetory 62,72,77 apod. nesmělo se to rozjet víc jak na trojku jinak nešel předek zaboha ven ani na zpátečku což byl problém když se má pro silničáře v zimě hrnout X kilometrů závějí. Jo holt i blbá zubová spojka se musí umět vyrobit.
Uživatelský avatar
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4695
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Jj, ty uzávěrky u terna, to je další ze specialit Kopřivnické továrny. Když ta špéra nejde ven, tak jak říkáš, hurá rozpůlit Tatru. A co nás dost naptrápilo byly ty perrot rozvírače se samostavy. Dle dílenské literatury by se měly brzdy každý rok rozebrat. Což znamená celý brzdy dolů včetně válců dolů. Rozebrat ty rozvírače namazat, zkontrolovat prachovky,případně je vyměnit. Jinak to zateče, zašpiní,vyhnije a nebrzdi.(už před 12 lety stála sada těch dvou prachovek 1000kc, a pytlík sajrajtu na mazání na jedno kolo asi 200) celý rozvírač asi 8tis. Dneska už 15 tis http://eshop.autodily-kelbl.cz/rozvirac ... iveco-8658 používá to jen tatra a nevím jak dnes ale dřív určitě Iveco (ano ten skvělý ital). A když nebyl problém s rozvírači, tak byl problém s kameny na kterých sedí pakny. Jsou tam kluzně a drží je proti sobě jen pružiny,nejsou z jedný strany na čepu a to když zahnilo, sjela se jen jedna pakna. A že to zahnilo jednou za tři roky celkem běžný. Jo kdyby se každý rok ty brzdy jak píše fabrika rozdělali, tak se to nestane.( V servisu za 1200 na hodinu super cena při osmi kolech + minimálně den prostoj) A to je přesně ten případ víkendových oprav aby se v týdnu mohlo vydělávat. Oni to nejsou kolikrát opravy ale údržba. Což u konkurence kromě Iveca není třeba. Třeba ty brzdy. Haldex páka se samostavem 3000 bez daně a životnost 10-12 let. Výměna většinou na chvíli dle konstrukce nápravy. Někdy když to nejde na 2-3 hodiny. Žádný nastavování těch zoubků, závitu, opakovaných sundávání bubnů protože trefit plovoucí pakny na střed, nastavit vůli paken tak aby se samostav dotáhl sám se nepodařilo vždycky, tak repete a kola dolů, buben dolů a zase znova. U konkurence 12 golu, nadoraz, 270st zpět, 5 šťouchů vazelíny za rok a před STK kontrola jestli je vše jen seřízeno. Nikdy žádný problém.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5462
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

váha píše:Tahle diskuze mi připomíná diskuzi když někdo začne vychvalova embéčka stodvacitky a podobné skvosty jaky to byly super auta, přitom po 100k km bylo tak akorat do šrotu při troše štěstí po jedné GO motoru. Když stim chtěl člověk jet někam dál tak se muselo přibalit půl auta ND a nářadí aby to někam dojelo... A pak nakonec řeknou co jsou ty nový auta za sráče že se to furt sere (LOL)
Ale zase jaký bol s tými autami zažitek. To si dobre pamatuju že na škodovke byl vzadu za sedankama karbec,AC pumpa,alternátor atd. v predu v kufri naradí. To su vzpomínky a zážitky jak sa neco na posralo na ceste a tam sa to aj opravovalo. dneska tak možeš pri poruche volat odtahovku... :)
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

váha píše:Tahle diskuze mi připomíná diskuzi když někdo začne vychvalova embéčka stodvacitky a podobné skvosty jaky to byly super auta, přitom po 100k km bylo tak akorat do šrotu při troše štěstí po jedné GO motoru. Když stim chtěl člověk jet někam dál tak se muselo přibalit půl auta ND a nářadí aby to někam dojelo... A pak nakonec řeknou co jsou ty nový auta za sráče že se to furt sere (LOL)
Asi to špatně čteš, dali je právě ta pravá debata, jak je to dnes s firmou Tatra a jak to bylo kdysi, když v podstatě zde nebyla konkurence. Samozřejmě je další úhel pohledu a to v tom, jak starší ročníky jako já neradi akceptují dnešní normální stavy, které spočívají v tom, že se preventivně mění díly, aby se auto vůbec udrželo v provozu. Nevím, zda je normální , když auta těsně po záruce musí vyhledávat servisy , kde je často i vykopnou. Samozřejmě že je blbé srovnání v tom, že jsem na svém teréňáku měl gumy 6.50-16 , které vydržely od koupě až po prodej a auto trápili v lese nejen já, ale kámoši a jejich známí..A když si koupím dnešního teréňáka za dost peněz a potom prosím v servisu a oni řeknou, že je normální, že se ometávají gumy,. atd. atd. To těžko mohu akceptovat , osobně vývoj má postupovat ruku v ruce, nejen nové a nové modely , ale i nová spolehlivost..Klidně bych zase nandal diagonály s duší, když by vydržely. Dneska lidé žijí ve stresu, že se jim rozsvítí kontrolka a co zase bude , a to není o opicích a banánech, ale o sráčích a klamavé reklamě..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14261
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Když už tady mluvíte o té technice, rolby Lavina což byla-je směs různé techniky zde vyráběné, na největší model použili rovnou kabinu z Tatry :)

Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“