Jaký je motor 1.6 benzín (75.kw) v Leonu II

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

miso.chapy
Přispěvovatel
Příspěvky: 166
Registrován: 07 lis 2008, 15:37

Příspěvek od miso.chapy »

Na tolede odišla spiatočka asi pri 70 tis a v rovnako aj Lamda-Sonda a ta stala v tej dobe 10 tisic SKK (wallbash) , ale na tom aute som jazdil ked som mal osemnasť a dosť som mu daval zabrať (noteeth)
Na Audine je spotreba vysoka koli automatickej klime, nerozumiem tomu vymyslu, pretože sa neda pustit ventilacia, len klima alebo nič (LOL)
Škoda Superb
rv: 2006
AMX 2.8 V6 142kw
EX
VW Golf
rv: 2006
BXE 77kw
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Konečně spřízněná duše,nepřišel jsem na výhodu auto klimy...Mě tyhle věci otravují,rád vše ovládám sám....Když sednu do auta,jsem rád jeho pánem...a ne abych byl odsouzen pročítat návody na obsluhu debilního stroje pro líné metrosexuály ,kteří by nejraději ovladačem ovládali i své pé...... :D
nepropadat panice...
jayd
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 26 led 2006, 13:05

Příspěvek od jayd »

k ty klime, by tam mel byt rezim ECON ne? kdy bezi jen ventilace ne?
VW GOLF 4 1,9 TDI 66KW r.v 98, ALH, VR6 pritlacak, turbo 130 PD - Andre, trysky PP520, chip - Reescha, cca 145 koniku

VW SHARAN 2.0 TDi, 2007
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Asi ano,ale je to u každého jinak...Nevyznám se v tom.Není nad to,vypnout-zapnout a je to jasné...
nepropadat panice...
miso.chapy
Přispěvovatel
Příspěvky: 166
Registrován: 07 lis 2008, 15:37

Příspěvek od miso.chapy »

Režim ECON tam je ale klimu nevypína, ta dvojzonova klima v A3 je dosť nadraka..ako hovorim, da sa vypnuť len vypnutim ventilacie....a vtedy je citiť aj narast vykonu..skusim vložit obrazok (noteeth) Obrázek
Škoda Superb
rv: 2006
AMX 2.8 V6 142kw
EX
VW Golf
rv: 2006
BXE 77kw
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14266
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

To je ale divný, ten ECON by měl každopádně vypnout kompresor.
meda596
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 14 led 2021, 08:30
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od meda596 »

Zdravim vsechny. Rad bych Vam sem postnul zkusenosti se seat leon 2 rok 2006
Plati i pro stejne motory co se davali do audi skoda octavia a golf.
Leon verze: 1p1 motor 1.6 75kw kod motoru bse. Prevodovka 5 stupnova.
Pri 100km/h na dalnici motor toci kolem 3000otacek.
Je to super auto. Pekne drzi je lehky ma viceprvkovy zaveseni takze parada. Vyrustal jsem na nem mam s nim super zazitky a rad na nej vzpominam je to mazel.. A do ted je v rodine. A nedame ho. Otec ho kupoval jako uplne nove najeto 12km
Takze je prvni majitel a tak to i zustane.
Vetsinou s nim jezdil tata ja nebo mama nekdy sestra. Nikdy nikdo jiny krom mechaniku.
Ted uz s nim jezdi jen tata asi 6 let. Od roku 2014 do ted do roku 2021 s nim jezdi jen on.
Prumerny rocny najezd byl 14tisic km vetsinou okresky max rychlost tak 120... vetsinou ten leon jezdi 90 az 100 km/h vic ne.
Zkousela se samozrejme i maximalka a ta je 210 dal prevodovka nepusti. 5ka da max 210km/h.

Ted k motoru. Motor je drzak pokud srovnavam s renaultem :-D .. Obcas pozlobi volnobeh kolisani otacek. Na klice se nepridira. Oprava jednoducha staci vycistit skrtici klapku a je klid. Senzory ani nic jinyho neodchazi.
Hadice odvetravani klikovky nekdy praska a pak saknou olejove pary to se stalo za 14 let 1x vymenila se a je klid.
Auto jezdilo jen a vzdy na olej 5w40. Vzdy servis seat. Prvnichh 10 let
Asi do 120 000km to bylo cajk ale pak zaclo zrat olej. Takze tyto motory zerou olej. Nektery hodne...
Presli jsme na olej 10w50 posledni 2 roky... a je to lepsi zere min. O dost.
5w40 si to vezme klidne i litr a pul na 1000km kdyz drzite otacky nahore. Ja jezdim svizneji. Takze kdyz jsem jezdil po dalnici treba brno praha porad 170 -180 km/h. Celou cestu 2 litry si to treba vzalo.
Takze 10w50 tenhle problem do znacne miry vyresila.
10w50ky to zere tak ctvrt litru na 1000km. Po dalnici jsem jete nejel s timto olejem. Takze nwm ale bude to zrat min nez te 5w40.
Hrat si s olejem davat tam ten co nepatri nedoporucuji nikomu z vas.
Muzete zadrit. My protoze to auto mame od novoty vime ze vzdy jezdil na plnou syntetiku a proto jsme si mohli dovolit prejit na 10w50 plnou syntetiku. Kamos ho taky zkusil neznal historii vozu a za 1000km zadrel takze bacha.

Motor tedy zere olej. Co se bavim s lidma kazdej tenhle motor zere olej takze tomu se ubranit nejde. Resi se to vymenou pistnih kruhu. Vetsine pokud nemaj i ko hlavu to pomohlo auto ozilo lip jelo a prestalo zrat olej.
Pamatuju si jak to auto jezdilo jako novy...2.0tdi 125kw passaty mi nikdy neujely. Ty 1.6ky jako novy jezdily fakt hodne dobre. Ted sou ale uz vsechny na trhu vylitany nejedou a zerou olej.

Dalsi vec byla vadna varka motoru. A po 100 000km dost lidem podfouklo tesneni pod hlavou. To se stalo i nam. Voda trosku ubyvala a u vicka byla emulze zlutej šlem. Takze hlava sla dolu a tesneni se vymenilo. Byl klid. Ted ve 200 000 se to ale stalo znova. Voda neubyva zda se. ( auto moc nevidam mam to z doslechu od taty ) ale vicko zaslemeny je dost no. Resit se to nebude auto tak jezdi uz rok. Bud to da nebo ne. Neresime.

V roce 2018 se delal olej a pri vypousteni slo videt spousta trpytek asi nejakeho kovu. To bylo naposled co jelo auto na 5w40 od te doby 10w50. Mysleli jsme ze se auto zadre na klice nebo tak ale jezdi do ted.

Takze pro me zasadni tyhle motory se na klice nezadiraj. Jako treba 1.9dci od renaultu. Hlava ale obcas podfoukne za 210tisic km se to stalo 2x.

Nyni se uz neresi nechame to dojezdit .

Ted k prevodovce. Ta je celkem problem.

Prvni odesla po 70 000km.
Druhá jeta z vrakoviste nevime kolik mohla mit najeto, ale moc ne byla z bouracky co mela malo najeto nam vydrzela dalsich 60 000km odesla ve 130 000km a další převodovka odejde ted nekdy a zda se ze opet vydrzela plus minus 70 000km a tato posledni prevodovka byla uplne nova repasovana.

Leon ma nyni 210 000km a v prevodovce hrkota takze brzy odejde.
Resit to budem vymenou z vrakace. Protoze jsme si overili ze nova repasovana vydrzi stejne jako malo jeta z vrakace. Auto uz nema takovou hodnotu takze je jedno co tam dame. Kdyz ta z vrakace vydrzi aspon 50 tacu bude to dobry.

Takze ano tyto motory zerou prevodovky a zerou je hodne...

Dalsi vec co se pokazila je katalizator ten je druhy za 210 000km vyfuk je stale puvodni ale je jiz nekolikrat varen stredovy dil by to nevydržel. Nyni se uvolnila odvodova trubka ze svodu to ale pujde zavarit protoze vlnovec a kat jsou dohromady.

Spotreba 7 az 10.litru. Dle provozu ve meste to zere. Na dalnici to taky zere protoze mate vytocenej motor ve 100km/h to toci 3000ot tusim ze 3100ot presne ...ve 170km/h tusim 5500otacek takze na dalnice to neni. Tocit se to da do 6500 az 6700otacek.
Idealni cestovni rychlost pro tento motor s touto kratkou prevodovkou je 80 az 100km/h spis ale 80 az 90... to sou otacky fajn a spotreba taky...
Lidi s timto motorem si i stezuji na to ze casto odchazej katy. Diky tomu ze to zere olej katy se zanasi olejem a pak odchazi. Nas leon ma druhej za 210tisic km. Takze posudte samy.
Ja mam na svem aute 260 tisic renault a na dalsim 355 tisic mazda a katy mam puvodni takze asi ano zere to i katy.
Jinak je to auto v pohode. Berte ze tohle vsechno se delo za celejch 14-15 let provozu. Auto bylo prvnich 10 let garazovano. Poslednich 5 let ale neni. A zacina reznout podvozek. Ale porad lepsi nez u mazdy treba tam je to katastrofa...
Prvnim leonum asi do roku 2008 praskaly samy od sebe zadni okna. To se nam taky stalo. Tankovali jsme a najednou rana a zadni okno se vysypalo. Byla to nejaka spatna varka lepidla samozrejme se to stalo po zaruce :-D nejak to tam pnulo neco podelali ve vyrobnim procesu a zadni okna pak praskali. Nechalo se to vymenit v servise a od te doby nic a klid. Tuhle bolest maj vsechny leony uz za sebou vsem to totiz prasklo a majitele uz to museli vymenit.

Stahovacky oken sou dobry drzi nekazi se jsou puvodni.
Eletrika celkove taky v pohode... termostat je menen jednou za celou zivotnost auta. Rozvody se delaj po 160 nebo 7 letech my je delali ve 150 000. Remen. Nwm co vic napsat. Celkove to auto nikdy ve stychu nenechalo... pokazdy kdyz chcipla prevodovka slo s tim dojet az do servisu asi spis stesti ze se to pokazilo blizko servisu.
Auto celkove bych asi doporucil. Ale musite vedet po kom je... aby jste nenaleteli na kus co ma v haji kat co zere mega oleje a ma podfoukly tesneni pod palici... to by bylo pak za trest...


:D Obrázek
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

S týmto motorom som sa vozil vo svagrivej o2 a ten ju mal od nova niečo cez 200 tis olej to vôbec nehralo a tie prevodovky sú slabé to je pravda ale ak si stíhal za passat 125kw asi on išiel na pol plynubtoto auto naozaj závodník není podľa ma to je tak na behanie po meste a okolí na mňa fakt slabota cez leto klíma a dovolenka a je to fakt slabé s tou 125kw v nafte sa to zrovnavat nedá nemá to ani kW a nm a nepomôže ani váha. A kde si na tom aute išiel 210km/h ukazuje ti dobre tachometer? 🙂
BMW 330 ix
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

meda596- Takže to shrneme, auto je dobré tak do 70000km, než odejde převodovka a do 120000km, než motor začne žrát olej. No, nic moc, to auto mělo štěstí, že otec jezdil málo, ale smůlu že se s ním loudal ..je to tak na 3- nebo spš na 4..Za prachy/nevím co to stálo/ je to ostuda. Doporučuji změnit firmu... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

no já nevím, koupil jsem O2 fl, když měla 240000km, jezdila na longlife po 30000km, olej nežrala, vše původní, převodovka naprosto v pohodě, spotřebu jsem měl okolo 6l/100km, na dálnici 7, šlem se na víčku dělá běžně, zvlášť v chladnějším období, za mě je to motorizace naprosto v pohodě, ve 280000km se poprvé měnila 1. lambda, katalyzátor původní a zbytek výfuku taky, a i když začne žrát olej, oprava vyjde na dejme tomu 17000,-, což proti cenám kompoent palivového systému dnešních dieselů je pakatel, asi jde o to, kdo a jak se k tomu chová
Uživatelský avatar
mirek999
Přispěvovatel
Příspěvky: 692
Registrován: 22 srp 2011, 13:05
Bydliště: Kousek od Mělníka

Příspěvek od mirek999 »

Tento motor mám ve své O2 combi. Mám jí přes 2 roky a nebyl jediný den, kdy bych litoval její koupě.To auto funguje bez problému. Běžná údržba+ spojka a lambda.
Hlavní záměr byl pro ženu, která jezdí 5 km do školky 5 km na nákup atd. Naprosto vyhovující, relativně bezpečné auto na popojíždění. Na závodění to není, ale za tímto účelem tento motor nikdo nekupuje. Spotřeba je kolem 8,5 litru. Na druhou stranu je údržba relativně za hubičku. Spojka celá za cca 2800 Kč. Sranda.
Toledo 1L, 1Z. Octavia 1Z, BSE. Caravelle T4, ABL.
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Áno na toto je to auto úplne v pohode.
BMW 330 ix
Uživatelský avatar
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4696
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

V OII už je konstrukčně jiná skříň než v OI ne? Ja jich dělal pár ale spíš podvozky , filtry, ložiska tak jsem nikdy skříň nezkoumal. Kámoš jich má ve firmě několik, jsou to OII tour 2010 a nějaký facelifty. Za 10 let s tím neměl žádný vážný problémy. Všechny furt jezdí 20-25 ročně. Olej dělá po 15tis.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
majjco
Přispěvovatel
Příspěvky: 158
Registrován: 01 srp 2007, 12:57

Příspěvek od majjco »

Keď už ste to začali, ako riešite KAT? Tie aftermarkety asi nebudú nič moc, či?
Už mi svieti nízka účinnosť katalyzátoru...
SEAT ALTEA XL 1.6/LPG BRC 2008
SEAT LEON 1.2 TSI
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

No mám 1.6 BSE v Touranu, jezdí žena s dětmi a nemůžu si stěžovat.Olej nijak extra nebere cca 2 dcl na 1000 km používám 10w40.Jinak se měnila jen spojka,rozvody.Najeto 215 tis.km
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“