Altea TDi netopí

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Altea TDi netopí

Příspěvek od roman1648 »

Kluci trpí to na radiátory ?
Auto se na budíku normálně zahřejě,v měřených hodnotách kolem 80 °C ale z topení jde vlažnej vzduch,te´d v těch mrazech celkem blbý
Zkoušel jsem základní nastavení i akční členy všeho možnýho a na všechno to reaguje, tak už asi jen ten radiátor...je prcanec vytáhnout palubku? nebo se s tím dá nějak vyjebat ?
díky
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

jj, trpí
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

jo upchavaju sa, bude to radiator
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Je to radiator, nelze ani prolít vodou jak je zabetonovanej, demontáž jakž takž ani palubka ven nemusí stačí jen povolit a posunout dozadu a nahoru
Uživatelský avatar
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1681
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

a nebu zkusit naleejt do radiátoru ocet, nechat chvilku působit a pak propláchnout. většinou se to zlepší a tak rok to vydrží.
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
anydraj
Aktivista
Příspěvky: 1408
Registrován: 27 črc 2006, 07:05
Bydliště: Island

Příspěvek od anydraj »

Nesmysl, dat druhej origo, zadna china.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Zkoušeli jsme proplachy kyselinou citronovou která kámen žere parádně a nic pak octem zality 3 dny a prd prostě když je to zarostlý už hodně tak s tím nehnes
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4192
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

z čeho se to takhle zabetonuje ? když v okruhu má být destilka a fridex (hm)
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Podle mě to není vodní kámen, protože na pár gramů vodního kamene, potřebuješ tak 1000l vody. Jsou to zřejmě produkty koroze chladícího systému, který se usadí v radiátoru, protože je tam menší proudění kapaliny. Důvod koroze bude nejspíš zanedbaná údržba nebo šmejd fridex, který má málo inhibitorů koroze.

Osobně do chladícího systému neleju destilku. Voda je zbavená minerálů a přirozeně si je voda bere ze součástí chladícího okruhu aby se opět mineralizovala. Rychle se vypotřebují aditiva fridexu, který pak už dál okruh nechrání. Vodního kamene se může vytvořit jen zanedbatelné množství. Předpokládám tedy, že auto je v pořádku a nedolejvám každý den 2-3 litry vody z kohoutku.
To je moje teorie, kterou leta používám v praxi a nemám jedinný problém s vodním kamenem, ani korozí systému. Když vyměňuju vodní pumpu, je uvnitř bloku vidět krásná šedivá litina bez jakéhokoliv nánosu. Hlava taktéž krásně stříbrná (hliník).
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

U nových motorů chladící kapalina degraduje rychle. Samý chladiče spalin, vodní IC a spoustu míst kde se hodně přehřívá. Chce to často měnit, klidně co 2-3roky a není problém. Vždycky jsem to dřív měnil s rozvodama, ale ty už se zase dnes nemění po 90 ale klidně 210 tis. S tím samým se setkáváme u bagrů, (taky několik chladičů spalin, výhřev Adblue atd. Dřív ta samá chladící kapalina vydržela v motoru klidně 5-6 let a byla pořád pěkná, teď je z ní po roce rezatá sračka.. :(
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Je to trochu podivné, motory s vyšší účiností , které tepla moc nevyrábí degradují chladící kapalinu? Samozřejmě egr je k.rva, ale že by to tak zničilo kvalitní kapalinu, že by vyřadila i "inteligentní" pumpu H2o u TSI? Patrně ta kapalina stojí za prd, růžová byla vždy tak do Zetoru , žere ruce a kam se dostala, tak se prožírala ven a dělala cestičky. Koncern vždy něco domákne až po orgasmu..
Já mám 300000 km a topí mi to jako fík..a soustava je uvnitř ZELENÁ.. :)
nepropadat panice...
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

No vidíš ja poznám xy koncernovÝch áut ktore majú 500 000+ kilometrov, pomaly pôvodnu kvapalinu a nič im neni. Ked sa to takto zabetonuje je dost pravdepodobne ze tam niekto nalial nieco čo tam nepatrí.
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Těch příčin je asi víc, možná i kombinace nových "kvalitních" ekologických kapalin. Jestli je to i složitostí chladícího okruhu, různorodostí použitých materiálů atd. Každopádně výměnou chladící kapaliny se určitě nic nepokazí. Ona stejně všechna vypustit pořádně ani nejde tak se alespoň vymění část a doplní čerstvou. U nových aut co na to trpí se dávají i polštářky s "aditivy" pro chladící kapalinu do nádobky, aby ta kapalina vydržela chvíli déle....
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Preto VAG vyradil G13 a nahradil ju G12EVO nakolko po par rokoch zistili že ta kvapalina proste nie je dobra. Ked to vypustas len vypustakom zo spodu vacsinou vylejes tak polovicu naplne. Idealne pomackat hadice, najlepsie chladic von a vyliat atd. Ked som vypustal z VR6 kvapalinu spodok vytieklo asi 4litre, ked som potom nasledne rozobral predok, termostat atd vytiaklo asi dalsich 4l. Celkovo tam v bloku zostal asi liter kvapaliny. Kazdopadne tu kvapalinu treba menit hlavne na tych novsich autach
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“