Snímač tlaku Octavia 2 1.9TDi
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Snímač tlaku Octavia 2 1.9TDi
Octavia 2 1.9TDi BJB, nahodile se objeví chyba snímače tlaku v sacím potrubí 16622 - signál příliš velký a k tomu chyba 18000 signál čidla výšky / plnícího tlaku - nevěrohodny poměr.
Auto netáhne, výmaz paměti závad někdy nepomůže, v měřených hodnotách stále hodnota tlaku v sacím potrubí kolem 2150mBar.
A pokud pomůže, obvykle následný studený start znamená opět nouzový režim.
Co však nechápu je fakt, že pokud motor neběží ( a současně se chyba nevyskytuje ) tak v měřených hodnotách blok 10 je atmosférický tlak cca 970mBar a tlak v sacím potrubí totožný tedy cca 970mBar, po nastartování motoru už ukazuje reálné hodnoty.
Měl jsem možnost porovnat s novější variantou motoru BKC a tam je atmosférický tlak cca 970mBar a pokud motor neběží, jednotka ukazuje tlak v sacím potrubí mírně odlišný cca 950mBar, což bych chápal, protože snímač není totožný.
Nemáte někdo zkušenost s touto závadou, případně přímo s motorem BKC proč při zhasnutém motoru jednotka nebere vpotaz snímač tlaku v sacím potrubí, ale používá informace ze snímače barometrického tlaku.
Kabeláž jsem prošel zatím v ohybu u startéru a opravil co bylo překlepané, ale soudě podle toho, že někdo měnil už snímač tlaku apod. se závada stále opakuje.
Auto netáhne, výmaz paměti závad někdy nepomůže, v měřených hodnotách stále hodnota tlaku v sacím potrubí kolem 2150mBar.
A pokud pomůže, obvykle následný studený start znamená opět nouzový režim.
Co však nechápu je fakt, že pokud motor neběží ( a současně se chyba nevyskytuje ) tak v měřených hodnotách blok 10 je atmosférický tlak cca 970mBar a tlak v sacím potrubí totožný tedy cca 970mBar, po nastartování motoru už ukazuje reálné hodnoty.
Měl jsem možnost porovnat s novější variantou motoru BKC a tam je atmosférický tlak cca 970mBar a pokud motor neběží, jednotka ukazuje tlak v sacím potrubí mírně odlišný cca 950mBar, což bych chápal, protože snímač není totožný.
Nemáte někdo zkušenost s touto závadou, případně přímo s motorem BKC proč při zhasnutém motoru jednotka nebere vpotaz snímač tlaku v sacím potrubí, ale používá informace ze snímače barometrického tlaku.
Kabeláž jsem prošel zatím v ohybu u startéru a opravil co bylo překlepané, ale soudě podle toho, že někdo měnil už snímač tlaku apod. se závada stále opakuje.
Tak bohužel problém přetrvává i po výměně snímače.
Nicméně jsem vyndal jednotku motoru a zjistil jsem a pak i pohybem kabeláže těsně u pinu - dutiny ověřil, že se informace o tlaku mění pokud s fialovým kablíkem hýbu.
Vyndal jsem konektor z jednotky a je patrné, jak někdo předemnou štupoval kabeláž a nahrazoval jí, tak nějakou jehlou píchal do konektoru a dutinku pro snímač tlaku rozáhnul, když jsem jí vyndal z roštu konektoru a nasadil na pin jednotky tak nemá žádný přítlak.
A ještě aby toho nebylo málo, tak nebyla zacvaklá lišta pod stěrači do okna, takže na jednotku plynule tekla voda...



Nicméně jsem vyndal jednotku motoru a zjistil jsem a pak i pohybem kabeláže těsně u pinu - dutiny ověřil, že se informace o tlaku mění pokud s fialovým kablíkem hýbu.
Vyndal jsem konektor z jednotky a je patrné, jak někdo předemnou štupoval kabeláž a nahrazoval jí, tak nějakou jehlou píchal do konektoru a dutinku pro snímač tlaku rozáhnul, když jsem jí vyndal z roštu konektoru a nasadil na pin jednotky tak nemá žádný přítlak.
A ještě aby toho nebylo málo, tak nebyla zacvaklá lišta pod stěrači do okna, takže na jednotku plynule tekla voda...


