Nová Dacia bigster

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Nová Dacia bigster

Příspěvek od rudy5 »

BMW 330 ix
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8913
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Zvláštní auto ale škaredý není.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

No, hlavně to nesmí osadit motrem 1.5Dci popř. 1.2Tce...
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5462
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

Z boku to je podobne jak svagrove discovery
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

1,5 dCi je jeden z nejlepších motorů, co po Evropě jezdí. Nevím, co proti němu pořád lidi mají. Zvláště po roce 2005 je to nesmrtelný motor. Po inovací hlavy a sacího potrubí, kdy dosahuje výkonu 85 kW (s boosterem 88 kW), je to naprostá pecka.

Já mám 78 kW Euro4 a pouze chválím. Absolutně žádný problém, jen měním olej a filtry.

Jinak tohle auto se mi nelíbí, nesnáším totiž SUV.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Po roce 2005 ? To se tak sotva začalo vyrábět ne...
Já k tomu mám jisté výhrady, paní vedle z vesnice to měla od nova v Dusteru 81kw, jak to bylo po záruce tak začala jezdit ke mě,přešel jsem na výměny oleje po 15tis.km abych předešel nějakým zbytečným nepříjemnostem,když to mělo necelých 100tis. tak jí vyběhla ojnice blokem,dodnes nevím proč,ještě jsem byl málem za vola kdo ví co jsem tam lil za olej a nepoužíval originál filtr ale jakejsi Filtrooon :roll:
Vím že běžely nějaký debaty o ojničních ložiscích ale připadlo mi tehdy zbytečný do toho lézt když to mělo prd najetý,no,asi chyba

Na druhou stranu vím že to má spousta jiných lidí a jezdí to,nesmíš od toho chtít zázraky,ten příspěvek jsem myslel tak aby nenacpali do 2 tunovýho SUV tento "motůrek" kterej fakt stačí tak na toho Megana
Pracovní Dokkery 55 nebo i 66kw když naložíš tak s tím sotva prdí,pak jezdí každej s plynem na podlaze a je to
:roll:
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Možná o těch motorech nic moc nevíš. To jediné Tě omlouvá ;-) Předpokládám, že ojnice se poškodila proto, že olej, co jsi tam dával, nebyl ten, který tam má být. Ale samozřejmě to nepřiznáš..... :-)

Motory 1,5 dCi se dělají podstatně déle, než od roku 2005. Ano, v prvních letech výroby se tu a tam objevil problém s ojničními ložisky. Po roce 2005 se toto prakticky nevyskytuje.

Ten motor je tak skvělý, že krom Renaultu a Dacie ho používá v hojném počtu taky třeba Nissan, Mercedes a další automobilky. Vyrobilo se ho přes osm milionů kusů a stále se vyrábí. Vyšší výkonové řady, tedy "silné" verze nad 70 kW, letí jak šutr. Já seřežu jakoukoliv jedničkovou octu s rotačkou, a to vcelku nekompromisně, a to mám verzi combi, tedy váhově o metrák výš než HB. Spotřeba do 4,5 litru, a to se fakt nemusím snažit.

Ale samozřejmě se tu vyjadřuju o něčem, co není koncern, takže tady tomu samozřejmě nikdo nerozumí. Jezděte si škodovkama, když vám to vyhovuje.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 15 led 2021, 13:04, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Svokor ma motor 1.5dci v kangu a zadrete na klike, potom vstreky pri 150 tis a za pár km turbo klaklo tak neviem neviem rok 2006 myslim ale není som si istý a keď to ide na volnkbeh ten zvuk je ako total traktor ja má tiež francuza motor v dodávke ale to je luxus počúvať môj a jeho motor a mam o 100tis.viac to je môj poznatok
BMW 330 ix
JozefC
Aktivista
Příspěvky: 1081
Registrován: 05 kvě 2016, 06:14

Příspěvek od JozefC »

Marek77 píše:Možná o těch motorech nic moc nevíš. To jediné Tě omlouvá ;-) Předpokládám, že ojnice se poškodila proto, že olej, co jsi tam dával, nebyl ten, který tam má být. Ale samozřejmě to nepřiznáš..... :-)

Motory 1,5 dCi se dělají podstatně déle, než od roku 2005. Ano, v prvních letech výroby se tu a tam objevil problém s ojničními ložisky. Po roce 2005 se toto prakticky nevyskytuje.

Ten motor je tak skvělý, že krom Renaultu a Dacie ho používá v hojném počtu taky třeba Nissan, Mercedes a další automobilky. Vyrobilo se ho přes osm milionů kusů a stále se vyrábí. Vyšší výkonové řady, tedy "silné" verze nad 70 kW, letí jak šutr. Já seřežu jakoukoliv jedničkovou octu s rotačkou, a to mám verzi combi, tedy váhově o metrák výš než HB. Spotřeba do 4,5 litru, a to se fakt nemusím snažit.

Ale samozřejmě se tu vyjadřuju o něčem, co není koncern, takže tady tomu samozřejmě nikdo nerozumí. Jezděte si škodovkama, když vám to vyhovuje.
Kľudne píš. Ja robím všeobecný servis a práve koncern nemusím ;)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

No, možná nevím a ani mě to netrápí, jen jsem psal s čím jsem se setkal, toť vše
To že ho používá Dacie,Nissan a Mercedes nebude tím jak je skvělý ale je prostě levný, dělal jsem léta ve firmě co dodávala termostaty na různé motoráže Renaultu, tehdy už začínal i 1.6DCi a Renault je prostě schopen motory dodat za jiný peníz díky svojí "zero profit strategy", stejně jak motory 1.6HDi od PSA jsou i ve Fordech,mazdách,Volvu... - nepotřebují se pakovat jak koncern atd,viděl jsem od nich na to několik prezentací díky čemu jsou tak konkurenceschopní,věř mi že vím o čem mluvím,něco jsem se najezdil a nalítal do fabrik Renaultu do Francie,Španělska nebo do Nissanu v Sunderlandu...
To že to 1.5dci letí jak šutr beru s rezervou ;)
Nejsem žádný zastánce koncernu,nevím jak jsi zrovna u mě na to přišel,jezdím léta Toyotu,žena má Mazdu,ano,firmení mám Oktávku ale když mi ji dali nebudu se s nimi dohadovat že chci Japonce nebo Francouze z přesvědčení (rofl)
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

Marek77 píše:1,5 dCi je jeden z nejlepších motorů, co po Evropě jezdí. Nevím, co proti němu pořád lidi mají. Zvláště po roce 2005 je to nesmrtelný motor. Po inovací hlavy a sacího potrubí, kdy dosahuje výkonu 85 kW (s boosterem 88 kW), je to naprostá pecka.

Já mám 78 kW Euro4 a pouze chválím. Absolutně žádný problém, jen měním olej a filtry.

Jinak tohle auto se mi nelíbí, nesnáším totiž SUV.
A od kdy prosím tě! Sry,ale co jsi přešel na ty rencky,mi přijde že jsi se pomátl.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

Já v tom tedy vidím spíš inspiraci cybertruckem.
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Pánové, je vidět, že nevíte nic. Franta v hospodě povídal, že?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Marku 77, musím se přiznat, že ze začátku jsem se divil Tvé náchylnosti k Renaultu, ale postupně je jisté, že jsi zvolil správně. To co dokázal Renault v Rumunsku je obdivuhodné a je to vidět také na nervozitě koncernu, který žije z podstaty a pořádný technický zásah nemá už dlouho. Je to vidět i na různých servrech a statistikách spolehlivosti, kde Dacie často vede a Němci tomu nemohou věřit , že jim ujel vlak. Takže jednou Dacia vítězí, podruhé údajně shije za pár let, potřetí , např. v GB má špatnou kvalitu. Ta byla objasněna tím, že Dustery předělávali v Indii na pravostranné řízení, a Indové to ojebali ..Samozřejmě vina je na matce stvořitelce. Mě třeba štve u 1.,5 dCI ty jejich úskoky .jednou má spodní kolečko klínek, podruhé ne..Ale motor se jinak povedl.. :)
nepropadat panice...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Ještě před pěti lety jsem tvrdil, že Renault mi nesmí do baráku. Jako mnoho hloupých, nebo hloupými názory zaslepených lidí. Dneska vím, že jsem udělal dobře, když jsem Renaultu dal prostor, jsem maximálně spokojen a neměnil bych. To, co mě na servisu stálo Galaxy, které jsem měl předtím, mě zdaleka nestojí všechny tři Renaulty dohromady, co doma mám. A co je pro mě opravdu nejdůležitější - Renaulty absolutně nereznou. To je pro mě fakt ten nejpodstatnější aspekt. Cokoli jiného si na autě opravím, ale koroze je boj, který nelze vyhrát. Galaxy mi doslova shnilo pod prdelí.

Spokojenost veliká. Se všemi třemi. A i tchán a teta, kteří taky mají Renaulty, jsou velice spokojeni.

Výhody Renaultu, které já jako obyčejný spotřebitel vnímám, jsou především, že Renault je levný, přitom spolehlivý a velmi pohodlný. Náhradní díly jsou velmi dostupné, kvalitní a za normální ceny.

Abych jen nechaválil..... Za výměnu žárovek v předních světlech u mého Megane bych konstruktérům uřezal koule zaživa a nechal jim je sežrat. Abych kvůli tak triviální věci, jako je výměna žárovky, musel rozebrat přední část vozu a vyndat světlo, to je fakt slušnej úlet. Našlo by se i pár dalších pikanterií, jako třeba výměna starteru na Scénicu...... Ale to sem nepatří.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“