AR 159, 6q od GM (M32), prísada do prevod oleja?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- Ferrari1980
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 411
- Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
- Bydliště: Partizánske
AR 159, 6q od GM (M32), prísada do prevod oleja?
Chlapi, neviem, či toto nie je skôr do sekcie Nemecké vozy, lebo ide o prevodovku M32 od GM.
Mno, hučí mi diferák, uzatiaľ nie extrémne výrazne. repas prevodovky stojí s demontážou a montážou +- 600 €, tak by som cchcel najskôr vyskúšať nejakú prísadu do oleja.
Zvažujem Bishops original 515:
https://aditiva.info/e-shop/aditiva-do- ... a-515.html
Alebo Metabond:
https://www.motorove-oleje.sk/metabond-gt-plus-250ml/
Nemáte s týám nejaké skúsenosti?
Podotýkam, v tých prevodovkách odchádzajú ložiská, ako na bežiacom páse, ale bežne odchádzajú ložiská hriadeľov a potom skáče radiaca páka, vyskakujú rýchlosti, hučí to pri niektorých zaradených rýchlostiach. Tie problémy nemám, keby som mal, tak neriešim prísadu, ale idem rovno do repasu.
Vopred vďaka!
Mno, hučí mi diferák, uzatiaľ nie extrémne výrazne. repas prevodovky stojí s demontážou a montážou +- 600 €, tak by som cchcel najskôr vyskúšať nejakú prísadu do oleja.
Zvažujem Bishops original 515:
https://aditiva.info/e-shop/aditiva-do- ... a-515.html
Alebo Metabond:
https://www.motorove-oleje.sk/metabond-gt-plus-250ml/
Nemáte s týám nejaké skúsenosti?
Podotýkam, v tých prevodovkách odchádzajú ložiská, ako na bežiacom páse, ale bežne odchádzajú ložiská hriadeľov a potom skáče radiaca páka, vyskakujú rýchlosti, hučí to pri niektorých zaradených rýchlostiach. Tie problémy nemám, keby som mal, tak neriešim prísadu, ale idem rovno do repasu.
Vopred vďaka!
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW
- Ferrari1980
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 411
- Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
- Bydliště: Partizánske
FYI, zvažujem ešte Atomium:
https://atomium.sk/obchod/atomium-prevo ... gsb-100ml/
https://atomium.sk/obchod/atomium-prevo ... gsb-100ml/
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW
Na BISHOP ak smiem poradiť - ZABUDNI.
Kde-kade vypisujú akoby boli jediní na svete čo robia dobré prípravky a všetkých ostatných okydávajú.
Atomium? - Hmmm...
S Metabondom mám dlhoročné skúsenosti - dal som ho okrem iného do prevodovky jednotkového Punta, ktorej nešla za studena za (...) radiť dvojka a diferák neskutočne pišťal. Po nejakých desiatkach až stovkách kilometrov dvojka aj za mrazu a prevodovka stíchla snáď desaťnásobne.
Podotýkam - Metabond, nie Metanova!
Pozerám, že si z Partizánskeho... Ja z Prievidze.
Metabondy (všade príslušný...) mám v Multiple 1.9JTD 85kW v prevodovke, motore, v nafte. (Mám ho lacnejšie...)
Zrýchlenie 0-100 do 9 sekúnd, spoterba dlhšie cesty 4,5-5.
Priemer nádrž-nádrž s dosť krátkymi jazdami 5,4-5,5.
Zrovna dnes s dosť naloženým autom Vydrovská dolina - Prievidza vrátane diaľnice 4,56/100.
Pozri si papierové údaje spotreby, zrýchlenia a spotreby Multiply 1.9JTD 85kW r.2004.
Kde-kade vypisujú akoby boli jediní na svete čo robia dobré prípravky a všetkých ostatných okydávajú.
Atomium? - Hmmm...
S Metabondom mám dlhoročné skúsenosti - dal som ho okrem iného do prevodovky jednotkového Punta, ktorej nešla za studena za (...) radiť dvojka a diferák neskutočne pišťal. Po nejakých desiatkach až stovkách kilometrov dvojka aj za mrazu a prevodovka stíchla snáď desaťnásobne.
Podotýkam - Metabond, nie Metanova!
Pozerám, že si z Partizánskeho... Ja z Prievidze.
Metabondy (všade príslušný...) mám v Multiple 1.9JTD 85kW v prevodovke, motore, v nafte. (Mám ho lacnejšie...)
Zrýchlenie 0-100 do 9 sekúnd, spoterba dlhšie cesty 4,5-5.
Priemer nádrž-nádrž s dosť krátkymi jazdami 5,4-5,5.
Zrovna dnes s dosť naloženým autom Vydrovská dolina - Prievidza vrátane diaľnice 4,56/100.
Pozri si papierové údaje spotreby, zrýchlenia a spotreby Multiply 1.9JTD 85kW r.2004.
- Ferrari1980
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 411
- Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
- Bydliště: Partizánske
Super, aspoň jeden normálny komentár. Nicméne, už som stihol objednať ten Atomium, tak dám vedieť, či to k niečomu bolo.tatko Tom píše: S Metabondom mám dlhoročné skúsenosti - dal som ho okrem iného do prevodovky jednotkového Punta, ktorej nešla za studena za (...) radiť dvojka a diferák neskutočne pišťal. Po nejakých desiatkach až stovkách kilometrov dvojka aj za mrazu a prevodovka stíchla snáď desaťnásobne.
Podotýkam - Metabond, nie Metanova!
Pozerám, že si z Partizánskeho... Ja z Prievidze.
Metabondy (všade príslušný...) mám v Multiple 1.9JTD 85kW v prevodovke, motore, v nafte. (Mám ho lacnejšie...)
Objednal som nakoniec toto:
https://atomiumshop.eu/index.php?route= ... duct_id=55
Dal som na tento článok, čo sa týka typu aditíva:
https://www.red-rider.cz/aditivum-do-pr ... bo-ne.html
Tak som zvedavý.
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW
- Ferrari1980
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 411
- Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
- Bydliště: Partizánske
Metabondu by som sa inak nebál, je na trhu desiatky rokov. Len som mal pocit, že ten do prevodovky skôr zlepší mazanie, ale starej prevodovke s vôľami až tak nepomôže.jericho-3 píše:Také děkuji, zrovna zvažuji, co dám do převodovky, která je tichá, řadí, ale už pociťuji zastudena její váhání..Takže Metabond..
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW
Máš plnú pravdu, vôle nezmenší. Zníži trenie, môže znížiť hlučnosť (pišťanie), predĺži zostávajúcu životnosť.
On Metabond nebol vždy úplne OK, kedysi dávno mala stará generácia trocha korozívne účinky v prevodovkách. Už je OK.
No ak je niečo s veľkými vôlami - lepšia je poctivá generálka alebo výmena.
Brániť opotrebeniu je dobre zavčasu, nie keď už je veľké.
On Metabond nebol vždy úplne OK, kedysi dávno mala stará generácia trocha korozívne účinky v prevodovkách. Už je OK.
No ak je niečo s veľkými vôlami - lepšia je poctivá generálka alebo výmena.
Brániť opotrebeniu je dobre zavčasu, nie keď už je veľké.
Naposledy upravil(a) tatko Tom dne 11 čer 2020, 04:51, celkem upraveno 1 x.
- Ferrari1980
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 411
- Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
- Bydliště: Partizánske
Mno, dnes som Atomium MGSB aplikoval presne podľa návodu, t.j. do (azda) zahriatej prevodovky (inak hrkal som tú fľašku skoro pol hodiny, kým sa rozmiešali tie keramické úsady). PO naliatí odporúčali jazdiť 20-30 min, tak som jazdil cca 45 min v rôznych režimoch, na rôznych prevodových stupňoch, po meste, mimo mesta, pomaly, rýchlo...
Nicméne kýžený efekt sa (zatiaľ) nedostavil. Zatiaľ v podstate žiadna zmena, diferák pizúka, ani sa nedá povedať, žeby sa ľahšie radilo, resp. to malo iné pozitívne účinky. Neverím ale, žeby sa mal efekt dostaviť neskôr, to tá keramika sadne na dno a už sa nikdy nerozmieša...
Nicméne kýžený efekt sa (zatiaľ) nedostavil. Zatiaľ v podstate žiadna zmena, diferák pizúka, ani sa nedá povedať, žeby sa ľahšie radilo, resp. to malo iné pozitívne účinky. Neverím ale, žeby sa mal efekt dostaviť neskôr, to tá keramika sadne na dno a už sa nikdy nerozmieša...
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW
- Ferrari1980
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 411
- Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
- Bydliště: Partizánske
Tak ma napadlo zaktualizovať poznatky. Ničomu to Atomium nepomohlo. Po cca pol roku a teda azda 10.000 km sa stav diferáku pomaly, ale isto zhoršuje. Pizúka to stále viac. Na jar pôjde prevodovka von a na repas.
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW
Asi tak. Ak je opotrebenie (vôle) veľké, nepomôže už nič. Nejestvuje nič ako "tekutá generálka." A práve Atomium má masívnu reklamu, aj niektoré iné "značky", ale...
Už to tu bolo:
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... d9f7fb908c
Niektoré tie prípravky znížia - spomalia opotrebenie, predĺžia životnosť, ak sa použijú včas. Opotrebenie možno spomaliť, nie zvrátiť.
Už to tu bolo:
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... d9f7fb908c
Niektoré tie prípravky znížia - spomalia opotrebenie, predĺžia životnosť, ak sa použijú včas. Opotrebenie možno spomaliť, nie zvrátiť.
Výhoda je v tom, že si to každý může rozhodnou sám, já sice Atomium neaplikoval, ale pokud neseženu Slick apod. budu muset. Klepe mě píst, už jsem to chtěl kdysi rozebrat, ale řekl jsem si, použiji to, co jsem v minulosti viděl v akci. A tak jsem jej tehdy aplikoval a klepot ztichl tak, že to lze akceptovat a nevadí to. Lehce to zaklepe např. při rozjezdu..A zvykl jsem si na to "ticho", ale poslední dobou se klepot zvýšil, tak budu muset znova použít nějaký přípravek. Samozřejmě má to i jinou výhodu, i když olej nenechávám spadnout pod spodní rysku, tak když jedu co to jde třeba v podkově , podřadím na 2 a plný knedlík, tak se může stát, že se olej může odlít a ojnice zaklepat, ale právě v této kritické chvíli může přípravek motor zachránit. Samozřejmě když budu kydlit s chrochtákem s okem na displey spotřeby, nic mi nehrozí, to mi spíš vibrace roztřelí dvouhmotu nebo vypadne ojnice blokem..
nepropadat panice...
- Ferrari1980
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 411
- Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
- Bydliště: Partizánske
- Ferrari1980
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 411
- Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
- Bydliště: Partizánske