Dlouhé studené starty AUY
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Dlouhé studené starty AUY
Dobrý den.
Auto o které se jedná je vw Sharan rok 01 motor AUY 85KW
Mám problém se studenými starty. Čím je teplota nižší ( pod -5 a nižší) se studený start zhoršuje a zhoršuje. Když bylo -10 tak jsem točil snad minutu, než to rozhádaně chytlo. Jakokdyby vůbec nežhavil. Vylučovací metoda je že nafta nepadá - pokud je kolem nuly, chytne nadrc, pokud bylo hodně pod nulou a spustil jsem nejdříve na cca 10 minut přihřívač, chytne nadrc. Auto jsem přivezl v létě - rozvody jsem udělal na přípravky a poté kontrola synchronizace vačky - OK.Hlava byla dělaná, prý v brně otlakovaná, ororvnaná a vyvložkovaná. Žhavení měřeno na žhavicí liště a napětí tam je. čidlo teploty by mělo být také v pořádku (podle kontroly vagem porovnáváním teplot) Prodloužil jsem délku žhavení na max. Doba žhavení se prodloužila ale jen s minimálním zlepšením startu. Při výměně žhavicích svíček jsem zjistil jednu věc - na motory AUY se přibližně půl roku montovali žhavicí svíčky N10140105 a poté přišla změna na N10579201. Rozdíl mezi nimi je v délce žhavicího kolíku která je u nové verze o 5mm delší. Co jsem hledal v ETK tak motory, písty a hlavy mají stejná čísla, tudíž by měla být změna pouze ve žhavicí svíčce. Je možné, že by delší žhavka problém vyřešila? Že toto byl rodný problém tohoto motoru a prodloužením žhavičky se problém odstranil ale bohužel v katalogu se neobjevil údaj o náhradě, ale pouze že do č. karoserie byla požita ta a od č. karoserie ta? Nebo má někdo nějaké tipy? Předem děkuji za rady, názory a jiné nápady..
Auto o které se jedná je vw Sharan rok 01 motor AUY 85KW
Mám problém se studenými starty. Čím je teplota nižší ( pod -5 a nižší) se studený start zhoršuje a zhoršuje. Když bylo -10 tak jsem točil snad minutu, než to rozhádaně chytlo. Jakokdyby vůbec nežhavil. Vylučovací metoda je že nafta nepadá - pokud je kolem nuly, chytne nadrc, pokud bylo hodně pod nulou a spustil jsem nejdříve na cca 10 minut přihřívač, chytne nadrc. Auto jsem přivezl v létě - rozvody jsem udělal na přípravky a poté kontrola synchronizace vačky - OK.Hlava byla dělaná, prý v brně otlakovaná, ororvnaná a vyvložkovaná. Žhavení měřeno na žhavicí liště a napětí tam je. čidlo teploty by mělo být také v pořádku (podle kontroly vagem porovnáváním teplot) Prodloužil jsem délku žhavení na max. Doba žhavení se prodloužila ale jen s minimálním zlepšením startu. Při výměně žhavicích svíček jsem zjistil jednu věc - na motory AUY se přibližně půl roku montovali žhavicí svíčky N10140105 a poté přišla změna na N10579201. Rozdíl mezi nimi je v délce žhavicího kolíku která je u nové verze o 5mm delší. Co jsem hledal v ETK tak motory, písty a hlavy mají stejná čísla, tudíž by měla být změna pouze ve žhavicí svíčce. Je možné, že by delší žhavka problém vyřešila? Že toto byl rodný problém tohoto motoru a prodloužením žhavičky se problém odstranil ale bohužel v katalogu se neobjevil údaj o náhradě, ale pouze že do č. karoserie byla požita ta a od č. karoserie ta? Nebo má někdo nějaké tipy? Předem děkuji za rady, názory a jiné nápady..
Žhaviče jsou základ, vyzkoušet jak dlouho žhaví a jestli opravdu žhaví tzn. venku fyzicky po zapnutí klíčku
Mám takovou zkoušečku - žhavky napíchám do můstku kus silnýho drátku s krokosvorkou připnu na minus,odpojím baterku,zapnu klíček,zapojím baterku a koukám jak a jestli se žhavka rožne
Kolikrát jsme to měřili měřákama,kolik spadne proud v baterce,klešťákem kolik teče proudu a hovno, nejlepší to fyzicky zkusit
Dál bych u tohoto auta změřil tlaky když budou žhavky venu a kontrola vstřiků
Mám takovou zkoušečku - žhavky napíchám do můstku kus silnýho drátku s krokosvorkou připnu na minus,odpojím baterku,zapnu klíček,zapojím baterku a koukám jak a jestli se žhavka rožne
Kolikrát jsme to měřili měřákama,kolik spadne proud v baterce,klešťákem kolik teče proudu a hovno, nejlepší to fyzicky zkusit
Dál bych u tohoto auta změřil tlaky když budou žhavky venu a kontrola vstřiků
To mne také napadlo, jestli není někde v napájení žhavení přechosový odpor a že to bude chtít změřit v pod zátěží. Tlaky mi moc pravděpodobné neprijdou, kolem -5 starty na pohodu, kolem nuly bez žhavení také ma drb. Spotřeba v normě... Navštic je to něco,co má vliv na všechny 4 válce, jelikož nechytá na 2 nabo 3, ale buďhned na drbna 4 v poklidu,nebo v mínus 10 po dlouhém točení na 4 rozhádaně. Proto mne hodně zajímá ta délka žhaviček. Kdyby byla jiná hlava, tak bych to chápal, ale takhle mi to připadá jako kompenzace problému. Nebo měl někdo v pdčku dané žhavky z rotačky a nechovalo se to podobně?
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4188
- Registrován: 13 lis 2010, 18:11
- Bydliště: Netolice, největší prdel v republice
já žhavky fyzicky každoročně vyndaval a zkusil jestli se rozžhaví další výhodou bylo že nemohli zakysnout v hlavě a pak dělat problémy s vyndavánímroman1648 píše: Mám takovou zkoušečku - žhavky napíchám do můstku kus silnýho drátku s krokosvorkou připnu na minus,odpojím baterku,zapnu klíček,zapojím baterku a koukám jak a jestli se žhavka rožne
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Právě, celkom fajn.. celkom fajn to startuje v -10 teď.. cca 10 sec. točí a pak chytne na 4 rozhádaně a po chvíli se srovná. Ale to není košér start.. pro někoho je normální že tdi točí i 20 sec než chytne, ale mělo by to chytnout hmed, jakmile jeden válec podnikne cestu z DÚ do HÚ a stříkne nafta. Start nad 2 ot motoru je u přímého vstřiku dlouhý..
To neeeee
Jestli to točí 10 sekund je něco špatně to je snad jasný
Jednou jsem dělal kámošovi zlepšovák,starej vyšlahanej Evasion 1.9TD, jak se ochladilo,nenastartoval, tak jsem do sání napojil tenkou hadičku jak je na přepady,vyvedl do kabiny do kastíku a tam mu dal eterovej startovací sprej
Ráno sednul do auta,nažhavil,střiknul eter,rána a motor za doprovodu bouchání a bílého kouře jel,jemu to vyhovovalo protože GO motoru se tam už nevyplatila a vždycky takto nastartoval
Jestli to točí 10 sekund je něco špatně to je snad jasný
Jednou jsem dělal kámošovi zlepšovák,starej vyšlahanej Evasion 1.9TD, jak se ochladilo,nenastartoval, tak jsem do sání napojil tenkou hadičku jak je na přepady,vyvedl do kabiny do kastíku a tam mu dal eterovej startovací sprej
Ráno sednul do auta,nažhavil,střiknul eter,rána a motor za doprovodu bouchání a bílého kouře jel,jemu to vyhovovalo protože GO motoru se tam už nevyplatila a vždycky takto nastartoval
Romane takže typická V3Ska tam to bylo taktéž. Ale ty rány z motoru ty jsou slušný při startu. Zlatej čistič brzd.roman1648 píše:To neeeee
Jestli to točí 10 sekund je něco špatně to je snad jasný
Jednou jsem dělal kámošovi zlepšovák,starej vyšlahanej Evasion 1.9TD, jak se ochladilo,nenastartoval, tak jsem do sání napojil tenkou hadičku jak je na přepady,vyvedl do kabiny do kastíku a tam mu dal eterovej startovací sprej
Ráno sednul do auta,nažhavil,střiknul eter,rána a motor za doprovodu bouchání a bílého kouře jel,jemu to vyhovovalo protože GO motoru se tam už nevyplatila a vždycky takto nastartoval
Bora 1.9 TDI 85KW 6q,čip, AJM--minulost
Rapid 1.6 TDI 85 kw
Audi Q5 125KW 6q manual
Rapid 1.6 TDI 85 kw
Audi Q5 125KW 6q manual
To ne Romane. Tyhle startovací prevíty maj malou výhřevnost a je to jen kratičkou dobu a nic se nemůže stát. Ty detonace jsou způsobený tím, že směs hoří nadzvukovou rychlostí. Moc energie to ale nemá. Tam je akorát blbý to, že u dieselu ta směs hoří hodně před horní úvratí(při 170°C) a sráží písty. Musí být dobrá baterka a startér musí mít švih.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Mercedes GLK 320 CDi
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 725
- Registrován: 29 říj 2008, 23:41
- Bydliště: SVK - Turčianske Teplice
Ešte raz. Zmeraj tlaky.
Koľko to má najazdené?
Mám 2x AUY Sharan a alhambru. Sharan okolo 400 000, Alhambra do milióna odhadom. Sharan štartuje na šupu aj v -25. Alhambra pomaly vymlati baterku kým aspoň zakašle pri tej teplote . Obe autá čo s týka motora servisované (hlavy, vačky, vstreky, štartre a podobne. Všetko čo bolo treba). No spodok motora som neriešil ani na jednom. Sharan to nepotrebuje a na alhambru aj tak nemám čas
Koľko to má najazdené?
Mám 2x AUY Sharan a alhambru. Sharan okolo 400 000, Alhambra do milióna odhadom. Sharan štartuje na šupu aj v -25. Alhambra pomaly vymlati baterku kým aspoň zakašle pri tej teplote . Obe autá čo s týka motora servisované (hlavy, vačky, vstreky, štartre a podobne. Všetko čo bolo treba). No spodok motora som neriešil ani na jednom. Sharan to nepotrebuje a na alhambru aj tak nemám čas
Najeto to má poctivích 300. Já stím mám najeto za ten půlrok asi 8. Olej si nebere ani nepřibívá, netlakuje do vody ani po dlouhé zátěži, nehulí...
Jinak stará rotačka když šla do šrotu měla 960 a přez 400 jsem sní namotal. Taky mi chytala na drb v -30 a takhle se chovala, když mi praskla pojistka od žhavení.😁
Ještě bych se ani nedivil, že to dělala letošní nafta. Kamarádovi zamrzl filtr a říkal, že když ho měnil, tak že bylo vidět, jak ta nafta dělala kryszalky..😁
Jinak stará rotačka když šla do šrotu měla 960 a přez 400 jsem sní namotal. Taky mi chytala na drb v -30 a takhle se chovala, když mi praskla pojistka od žhavení.😁
Ještě bych se ani nedivil, že to dělala letošní nafta. Kamarádovi zamrzl filtr a říkal, že když ho měnil, tak že bylo vidět, jak ta nafta dělala kryszalky..😁