Fabia 1.9 tdi 96kw RS malý výkon velká spotřeba

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

Uz sa preukazatelne vie, ze sa auto nevie nadychnut

S tym hw/sw to nie je nikdy cierno biele, staci "nepodstatna" zmena hw a ak je chyba v sw tak sa tschyba dovtedy skryta naplno prevali

Minuly tyzden mi hlava nebrala preco charger Deltrix sa sprava ako vysinuty, magicka hranica napatia 536V, nad nou a pod nou sa kompletne inak spraval, dnes potvrdili ze mnou popisane vysinute spravanie za presne definovanych krokov a postupnosti reprodukovali a - potvrdili bug v sw a teraz makaju na odstraneni a budu musiet vsetky predane kusy upgradovat a to je hotovy predavany vyrobok! Problem sa prejavil len za splneni niekolkych kriterii a za definovanej postupnosti
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
chyba404
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 09 črc 2020, 11:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od chyba404 »

pavska píše:A jak je na tom vačka a hydra? Ta taky udělá že se to sbírá pomalu a pak to vystřelí.
Na té vačce to předtím normálně jelo. Že by to najednou nechtělo na tom takhle jet? Každopádně někde měla trošku ostřejší hrany...

No necháme se překvapit. Kéž by to takhle bylo. Ale velkou šanci tomu nějak nedávám.
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

Ale co som pochopil medzi riadkami, tak ty si to auto s fabrickym softom nikdy nemal? Ja by som tam dal original.
Aj to spravanie ohladom mnozstva nasavaneho vzduchu je podozrivo stale rovnake, ako keby riadene riadiacou jednotkou s chybnym sw - stale rovnako zle

Neviem ci by si bol schopny urobit meranie co si uz v podstate robil na N75 na strane vakua, ale tentoraz na strane elektrickeho signalu PWM, co je signal z RJ este pred zmenou softu,

Chcelo by to pripojit sa na cievku N75 (2 vodice) a pomocou voltmetra merat napatie pocas toho testu 3000ot do kopca, vieme, ze RJ ziada max prietok 850 ale turbo ho nedava, cize elektricky signal musi byt na maxime od okamihu, ked sa mnozstvo prepadne pod 850, lebo na pociatku to preleti cez, vid grafy MAF

Ak by sa ti nedalo pripojit nejako do konektoru, tak ja som to robil tak, ze som vzal dve male sijacie ihly a prepichol vodic aj cez izolaciu
a medeny vodic a na to potom vodic a zaizoloval, po skonceni som tie neviditelne dierky olepil izolackou a na to natiahol malicku stahovaciu plastovu sk-pasku aby sa to casom nerozmotalo

Akurat by si potreboval voltmeter, pokial by bol rucickovy tak ok, ak digitalny asi by potreboval jeden odpor s kondenzatorom na vyfiltrovanie PWM frekvencie (mechanicky rucickovy to vyfiltruje z principu ze rucicka frekvenciu pwm nedokaza sledovat)
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
chyba404
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 09 črc 2020, 11:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od chyba404 »

Přesně tak. Já už auto kupoval a bylo mi řečeno že tam upraáva softu není.
Pak když jsem to nechával dělat já, tak mi bylo řečeno že už to upravený trochu je. Myslím že sériová ASZ nemá požadavek turba cca 2,5 tak jak jsem sem dával při prvním logu na první stránce.

To s tou elektrikou to se budu muset zeptat někoho kdo tomu rozumí. Na to si já netroufnu
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

podarilo sa mi najst meranie na N75 ten PWM signal:

https://forums.tdiclub.com/index.php?th ... 077/page-2


ma tam 3 merania:

meranie pri zapnutom kluciku, motor nebezi, vtedy uz je signal na maximalne zatiahnutie banky dovnutra - ak by uz bolo vakuum tak sa lopatky nastavia na minimalnu strbinu aby aj na malych otackach mohlo tlacit turbo

Obrázek

motor na volnobeh:
tu vidiet ze sirka toho PWM signalu sa zmenila a strbiny sa pootvorili, pretoze uz prudia vyfukove plyny tak RJ prisposobila lopatky na turbe


Obrázek

a treti pri vytacani motora, zrejme na mieste:
tu nie je velky rozdiel voci volnobehu, lebo podstatne viac vyfukovych plynov sa generuje co roztaca turbo, zaroven sa neberie ziaden vykon z motora

Obrázek

cize ten PWM signal je nieco co preskakuje medzi 0V a 12V a podla toho kolko ho nechas hore/dole tak sa medi vlastne jeho stredna hodnota, cize dokazes plynule riadit N75

a toto preskakovanie sa deje 300 krat za sekundu, cize ventil nedokaze toto sledovat, on sleduje tu priemernu hodnotu, je to velmi jednoduchy sposob ako plynule ovladat N75 a teda aj lopatky turba

Myslim si, ze keby si dal ucho na N75 pocul by si 300Hz vrcanie, co je uz dost blizko 440Hz co je "komorne a", o oktavu nizsie a je 220Hz, polovicna frekvencia
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
chyba404
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 09 črc 2020, 11:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od chyba404 »

Tímhle by se vyloučila chyba N75?
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

Ak by signal na N75 (povel z RJ na turbo) bol pocas testu na maxime ked ale MAF je hlboko pod 850, vid merania 3000ot, znamenalo by to definitivne chybu alebo N75, alebo vakuum, alebo turbo, alebo zaochaty privod vzduchu

Ak nebude signal pocas testu na maxime, tak RJ ma alebo nejaky vstup co jek kaze neziadat viac aj ked si to dala sama sebe za ciel, tych 850, alebo jej statocne sibe z dovodu drbnuteho software

Co sa tyka N75, ten by sa musel merat tak, ze kdesi na stole dostane perfektne vakuum, na vystupe vakuuomer a musela by sa zmerat charakteristika "vystupne vakuum ako funkcia riadiaceho signalu pwm"

Ale v tomto okamihu som presvedceny, ze RJ je vysoky adept, uz len z toho dovodu za sa v nej vrtali dvaja tzv. "ladici", pricom ladic cislo 2 v poradi nemal paru co ladic cislo 1 urobil, a je celkom mozne ze aj ladic cislo 1 vobec, ale vobec netusil co robi :)

A pokial by nastala "nutna a postacujuca" podmienka, to znamena, ze MAF vidi malo vzduchu a napriek tomu RJ neziada maximum, tak je jasna
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
chyba404
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 09 črc 2020, 11:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od chyba404 »

Ok. Když na to někoho seženu, tak bych to vyzkoušel.
Vyzkoušel jsem podtlak u fabie 1.4 TDI 3 válec.
Okamžitě vyskočí na tuhle hodnotu na obrázku.
Obrázek

Když to zkusím u mojeho auta vypadá to takhle:
https://youtu.be/P7fuCTB1H7k

Není to trošku divný? (hm)

Jinak už je nahraný původní soft. Je to furt stejné - jen linejsi.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14463
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Nevím teda konkrétně kódy motorů, ale u 1.4TDi pokud je bez dpf má regulaci turba obtokem - tedy přetlakem, pokud je emisní normy Euro 4 tak má el. škrtící klapku, tedy podtlak se používá jen na regulaci EGR.

Kdežto 1.9TDi 96kw může mít podtlakovou chcípací klapku, má podtlakovou regulaci turba, podtlakovou regulaci EGRu, tedy než soustava naběhne, bude to chvilu trvat a kolísat než se regulace ustálí.
chyba404
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 09 črc 2020, 11:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od chyba404 »

Oboje jsem testoval stejně - hned za vývěvou. Napíchl jsem to na ten ventil jak jde k posilovaci brzd. Nikam jinam podtlak nešel, jen do manometru a do posilovače.
optimista
Přispěvovatel
Příspěvky: 531
Registrován: 25 lis 2012, 21:16
Odpovědi: 0
Bydliště: michalovce

Příspěvek od optimista »

urob prosim log plny plyn na 4ku do kopca so skupinami 1 3 11 a napis ake filtre si tam dal ked ste skladali motor a ci si si isty ze vsetky hadice na naftu su zapojene tak ako maju byt a tam kde maju byt?
s 120gls T603 favorit opel astra g
octavia 1 tdi 81kw AHF rv 2000 470 xxx tis predana MB B trieda 180D automat ma moja lepsia polovicka
golf 4 1.6 benzin mercedes w 211 220 cdi 2008 origo diag mercedes bmw univerzalna diag launch x 431
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

chyba404 píše:Jinak už je nahraný původní soft. Je to furt stejné - jen linejsi.
Puvodni = original? Fabricky? Ak nie, nic to nedokazuje

Tie tlaky su tlaky vakua? Z vyvevy?

Ktosi pise vyssie, ze to moze byt normalne, lebo vela zariadeni ovlada vakuum, ak ano, pumpa je vyrobcom dimenzovana aby utiahla vsetko
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
chyba404
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 09 črc 2020, 11:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od chyba404 »

optimista píše:urob prosim log plny plyn na 4ku do kopca so skupinami 1 3 11 a napis ake filtre si tam dal ked ste skladali motor a ci si si isty ze vsetky hadice na naftu su zapojene tak ako maju byt a tam kde maju byt?
Jo hned jak bude možnost dám to sem. Snad dnes/zítra.
sky59 píše:Puvodni = original? Fabricky? Ak nie, nic to nedokazuje

Tie tlaky su tlaky vakua? Z vyvevy?

Ktosi pise vyssie, ze to moze byt normalne, lebo vela zariadeni ovlada vakuum, ak ano, pumpa je vyrobcom dimenzovana aby utiahla vsetko
Jojo originál fabrika.
Ano z vývěvy.
Jak jsem psal, je to napojený jen na posilovač a do manometru hned za vývěvou. Nikam jinam ten podtlak nejde. Takže nechápu ty propady podtlaku a pomalé stoupání.
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

Ja som uz starsi clovek (62) navyse pracujuci v Rakusku, tak ma neukamenuj ze som si nespomenul skor :)

Mam auto v popise, O1 ASZ 2003 96kW 6rychlosti, je uz plnolete a stale ako nove, neviem sa dostat cez
100000km, auto je na Slovensku, takze spinka v garazi a sem tam ide na STK - bez problemov, takze
som sa prehrabal na HDD a nasiel odlozene subory

V roku 2013 ma napadlo urobit logy, aspon nieco, pre pripad, ze by nastal nejaky problem, kedze som
problem nemal urobil som iba to najzakladnejsie, pri rozbehu, kedze potrebujem co najvacsiu zataz
motora, tak tom to myslim robil na 5ke na plny plyn

Myslim, ze by sme mohli porovnat tvoje logy pri zrychlovani a moje, robil som to na rovine na ceste
pri Trencine, ale plyn siel natvrdo na podlahu, zrychlovalo to cca 18 sekund z 1500 na 3900 ot

Vsimni si, ze ten "neznamy" parameter D-map, nech uz je to povel na turbo, alebo ukazovatel do map je
na maximalnej fixnej hodnote, samozrejme aj tato ma svoju limitu, nejde na 100%, nema zmysel uplne
zavriet lopatky, pripadne to prehnat s vykonom na turbo aby sa nerozletelo, v kazdom pripade RJ
si dala za ciel 850 MAF a k tomu hodila teda na maximum aj D-map hodnotu

kedze pri tomto merani sa menili otacky sa to trosku tazsie "cita" lebo aj ked MAF prebehol, tak MAP vela neprebehol,
pretoze motor vzal vdaka vyssim otackam viac vzduchu, cize RJ musi hladat kompromis, aby sa pri zvysujucom MAF lebo vyssie otacky drzal tlak MAP na konstatntnej hodnote
Dmap sa vdaka menenym otacka menilo od 10sek zhruba od 65 do 70
aby sa navysoval vykon turba kedze sa zvysuju naroky na mnozstvo
vzduchu, ono tych 850 je hodnota na jeden zdvih, cize na skutocne
mnostvo vzduchu to musis nasobit otackami



od 10tej sekundy to vyzera vsetko ustalene, a to preto, ze hodnoty
MAF MAP su prepocitane na zdvih, take sa v tom otacky neprejavuju,
je to ako meranie do kopca, velmi podobne

prikladam grafy, samostatne, pretoze maju rozdielne mierky, avsak casova os je vzdy rovnaka, takze
otacky su v jednom grafe, MAF ziadany/realny v druhom, MAP z/r v tretom a D-map vo stvrtom

na vodorovnej osi je cas v sekundach

toto meranie si robil ako jedno z prvych, mozes spracovat grafy do rovnakej podoby aby sa dali porovnat?
ak nie, pripadne to urobit ako ja aby sa to dalo porovnat? zatial by to bolo myslim najmensie usilie

smerujem k tomu, aby sa vylucila/potvrdila RJ

co ma momentalne najviac zaraza, je, ze tvoja RJ PODOZRIVO vyborne sleduje MAP ziadane hodnotyaj napriek
tomu, ze su totalne rozhadzane!? ako keby ladici zdegenerovali regulaciu na MAP, podhodili zbytku softwaru
naspat ziadanu hodnotu na uspokojenie a Bohvie co este....?

ja mam original fabricky soft a nemam najmeniu potrebu ho menit, u mna vidis, ze aj MAP sa len snazi sledovat
ziadanu hodnotu az sa ustali, MAF u mna trosku o 5tej sekunde prebehne, co urobi odozvu na Dmap ze ho trosku
uberie, samozrejme sme v realnom svete a vsetko sa udeje s nejakym oneskorenim

myslim, ze fabricky soft robi ucebnicove ovladanie, grafy sa mozu hned publikovat v ucebniciach pre
mechanikov :)

OTACKY:

Obrázek

MAF ziadany a skutocny zmerany:

Obrázek

MAP ziadany a skutocny merany:

Obrázek

Dmap:

Obrázek
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Tabulky jsou krásná věc, ale základem je, když dám hadičku na baňku a nasaju HUBOU tak mi podtlak z jazyka nesmí utíkat a táhlo mám mít tendenci pohnout se a to mám plíce, které přes 30 let kouřily..Pak zkusím základní podtlak také hubou, nebo i prstem a musí to být cítit. Pokud tam podtlak je, tak zkontroluji vedení , N 75 a hlavně ten motanec hadiček u něj,rozežraný olejem, kde je průser na 80% vždy. Samozřejmě základem je odpojit od táhla turbo, zda se vůbec může hnout naklápění. . Kolikrát stačí zespoda vozu při běhu motoru/ a chlapem v autě , který přidá plyn/ pomoci táhlu a výkon už tam je...
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“