
Plný rejd s plynem = křupání v nápravě-Vyřešeno ?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Martine, přesně jak píšeš taková blbost a co to nadělá za neplechu a otom co mě to stálo ani nebudu psát, protože jsem koupil, nový poloosy s tím že už to nejspíš mají zasebou, když v nich tak křupe, nový náboje, ložiska, čidla ABS k náhradním těhlicím, nový štíty brzd a nový spodní čepy ramen.
Né že bych tohle všechno nekoupil dřív nebo později tak jako tak, ale určitě bych s tím tak nekvaltoval.
No může mě hřát aspoň dobrej pocit, že mám vše potřebné nakoupené a až to jednou bude potřeba, tak nebudu řešit třeba problém s tím, že už se daný díl nevyrábí.
Jericho je to tak, cokoliv na tomhle těžkým autě dělat bez zvedáku nebo jámy je za trest a zvlášť když člověk nemládne a každý proležený den pod autem pak ještě dva dny cítí v kostech.
A bude hůř.

Né že bych tohle všechno nekoupil dřív nebo později tak jako tak, ale určitě bych s tím tak nekvaltoval.

No může mě hřát aspoň dobrej pocit, že mám vše potřebné nakoupené a až to jednou bude potřeba, tak nebudu řešit třeba problém s tím, že už se daný díl nevyrábí.

Jericho je to tak, cokoliv na tomhle těžkým autě dělat bez zvedáku nebo jámy je za trest a zvlášť když člověk nemládne a každý proležený den pod autem pak ještě dva dny cítí v kostech.

A bude hůř.

T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
ESP nemám, neboj.
Teda mám, ale leží mi už několik roků doma v igelitce, bo není čas ho namontovat.
Jinak tu geometrii jsem si posral sám, vyměnil jsem řízení, porovnal se starým, namontoval do auta, projel se a podle reakcí auta na řízení jsem doladil tak, aby se auto chovalo normáně i při ostré jízdě, ale co jsem zapoměl udělat bylo, že jsem věděl že jsem nejvíc hýbal s levým kolem, ke kterému jsem měl lepší přístup, ale už jsem neposunul řízení zpět na střed.
Bohužel dlouhou dobu nebyl žádný problém a když se problém projevil, tak jsem úplně zapoměl, že jsem to řízení nesrovnal a jen si vzal do hlavy, že už jsou asi poloosy v háji a když se navíc povolil i šroub na třmenu, tak jsem došel k závěru, že problém jsou ty klasický šrouby na kosti stabilizátoru a né pouze vyosené řízení.
Bohužel mě ani nenapadlo, že pouhé cca 2mm vyosení mohou nadělat takovou paseku.
Až díky vaším radám a reakcím a vzpomínání co jsem na tom vše dělal, že to začalo dělat problémy až po montáži nového řízení, jsem si vzpoměl na svoje dolaďování před firmou na silnici, vždy před cestou domů a na to, že jsem to řízení pak zapoměl posunout na střed, zvlášť když jsem viděl že se penumatiky sjíždí rovnoměrně.
Takhle to dopadá, když se věci odkládají na potom. Člověk pak snadno zapomene.
Né nadarmo se říká, že za blbost se platí.
Teda mám, ale leží mi už několik roků doma v igelitce, bo není čas ho namontovat.

Jinak tu geometrii jsem si posral sám, vyměnil jsem řízení, porovnal se starým, namontoval do auta, projel se a podle reakcí auta na řízení jsem doladil tak, aby se auto chovalo normáně i při ostré jízdě, ale co jsem zapoměl udělat bylo, že jsem věděl že jsem nejvíc hýbal s levým kolem, ke kterému jsem měl lepší přístup, ale už jsem neposunul řízení zpět na střed.
Bohužel dlouhou dobu nebyl žádný problém a když se problém projevil, tak jsem úplně zapoměl, že jsem to řízení nesrovnal a jen si vzal do hlavy, že už jsou asi poloosy v háji a když se navíc povolil i šroub na třmenu, tak jsem došel k závěru, že problém jsou ty klasický šrouby na kosti stabilizátoru a né pouze vyosené řízení.
Bohužel mě ani nenapadlo, že pouhé cca 2mm vyosení mohou nadělat takovou paseku.
Až díky vaším radám a reakcím a vzpomínání co jsem na tom vše dělal, že to začalo dělat problémy až po montáži nového řízení, jsem si vzpoměl na svoje dolaďování před firmou na silnici, vždy před cestou domů a na to, že jsem to řízení pak zapoměl posunout na střed, zvlášť když jsem viděl že se penumatiky sjíždí rovnoměrně.
Takhle to dopadá, když se věci odkládají na potom. Člověk pak snadno zapomene.
Né nadarmo se říká, že za blbost se platí.

T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Tak jsem si najivně myslel, že se problém vyřešil, ale po pár dnech se ukázalo, že problém stále existuje, takže to nakonec celé skončilo kompletní opravou levé strany.
Dostal jsem se do garáže a postavil auto na kozy a zkoušel plný rejd v levo i v pravo a zjistil, že ty hlavy šroubů jsou větší problém než se zdálo.
Navíc jsem zjistil, že ložisko levého kola to už mělo zasebou a vnější kloub poloosy taktéž a tak jsem nakonec přistoupil ke kompletní výměně všeho co mi přišlo pod ruku.
Dala se jiná zrepasovaná těhlice, do ní nový ložisko FAG, nový náboj Febi, nový snímač ABS Bosch a nová poloosa Spidan, spodní čep ramene Lemforder a nakonec jsem by nucen i upravit kosti stabilizátoru.
Naštěstí jsem našel ty původní originální a zjistil, že jejich šířka či tloušťka je stejná jako těch stávajích co mám nyní a tak zbývalo jen vylisovat silentbloky a zkusit je zaměnit a světe div se, seděli jak prdel na hrnec, takže montáži těch správných šroubů s nízkou hlavou už nic nestálo v cestě.
Dokud totiž auto nebylo ve vzduchu, tak dost dobře nešlo dostat kola skutečně do plného rejdu. A abych zjistil jak se to chová a co se děje když auto stojí na zemi, podepřel jsem jednotlivý ramena heverem dokud se auto nezačalo zvedat z koz a konečně mohl vidět co se tam děje.
Ještě mě čeká kompletní oprava i pravé strany, ale už nyní je auto mnohem tižší a klidnějsí na nerovnostech, nikde nic nekřupe ani v plným rejdu a hlavně mi nic nenaráží do průtokových šroubů brzdových třmenů a tudíš už ani nepropadává brzdový pedál a nikde neslintá brzdová kapalina.
Ještě pár fotek pro představu.





Dostal jsem se do garáže a postavil auto na kozy a zkoušel plný rejd v levo i v pravo a zjistil, že ty hlavy šroubů jsou větší problém než se zdálo.
Navíc jsem zjistil, že ložisko levého kola to už mělo zasebou a vnější kloub poloosy taktéž a tak jsem nakonec přistoupil ke kompletní výměně všeho co mi přišlo pod ruku.
Dala se jiná zrepasovaná těhlice, do ní nový ložisko FAG, nový náboj Febi, nový snímač ABS Bosch a nová poloosa Spidan, spodní čep ramene Lemforder a nakonec jsem by nucen i upravit kosti stabilizátoru.
Naštěstí jsem našel ty původní originální a zjistil, že jejich šířka či tloušťka je stejná jako těch stávajích co mám nyní a tak zbývalo jen vylisovat silentbloky a zkusit je zaměnit a světe div se, seděli jak prdel na hrnec, takže montáži těch správných šroubů s nízkou hlavou už nic nestálo v cestě.
Dokud totiž auto nebylo ve vzduchu, tak dost dobře nešlo dostat kola skutečně do plného rejdu. A abych zjistil jak se to chová a co se děje když auto stojí na zemi, podepřel jsem jednotlivý ramena heverem dokud se auto nezačalo zvedat z koz a konečně mohl vidět co se tam děje.
Ještě mě čeká kompletní oprava i pravé strany, ale už nyní je auto mnohem tižší a klidnějsí na nerovnostech, nikde nic nekřupe ani v plným rejdu a hlavně mi nic nenaráží do průtokových šroubů brzdových třmenů a tudíš už ani nepropadává brzdový pedál a nikde neslintá brzdová kapalina.
Ještě pár fotek pro představu.





T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5076
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
- Romaneek
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 277
- Registrován: 15 úno 2006, 21:05
- Bydliště: Bor u Tachova
- Kontaktovat uživatele:
Taky jsem u své MK4 absolvoval před rokem kompletní GO přední nápravy, v pohodě,. No a nedávno zadek a tam jsem si naběhl jelikož jsem koupil i nové trny, myslím že topran (říkal jsem si kus železa a nebudu dávat 560 za jeden origo) no a ložisko (SKF) nešlo na jedné straně vůbec nalisovat (chybělo asi 10mm a ani na jednu stranu se to nehlo), takže shodit trn i s ložiskem, koupit oboje nové, i šrouby trnu a repete.
To jen kdyby ses na to chystal
To jen kdyby ses na to chystal

Golf IV variant ASZ, IC ARL, turbo 1752vrk, SW Mirulu, předek bi-led projektory koito, staví to Brembo MAX..
T4 multivan, 111kw zatím série
2x Golf MK2 1,6TD JR 51kw v renovaci, jeden už po..
EX: Fabia combi 1.9Tdi, ASZ+GTB1756VK+FMIC atd.
T4 multivan, 111kw zatím série

2x Golf MK2 1,6TD JR 51kw v renovaci, jeden už po..
EX: Fabia combi 1.9Tdi, ASZ+GTB1756VK+FMIC atd.
Martine, jestli myslíš mezi šroubem kosti stabilizátoru a průtokovým šroubem třmenu brzd, tak to bylo stejný, ale ta fotka ukazuje jen kontakt, ale né plný rejd, ten byl bohužel ještě o kousek dál.
Proto taky docházelo k tomu, že se mi při propružení kola propadl pedál brzdy, protože šroub kosti stabilizátoru se zasekl o průtokový šroub třmenu, vyhnul ho, čímž lehce odtlačil koncovku brzdové hadičky a přes tuto mezeru utekl tlak i s brzdovkou.
Jinak při porovnání levé a pravé strany potom co jsem vyměnil šrouby na kostech stabilizátoru a mohl dát konečně v zátěži kola do plného rejdu, byl rozdíl asi jen jeden milimetr, takže vystředěný jsem to řízení měl od minule celkem přesně.
Posunul jsem tedy řízení ještě o půl otáčky na obou stranách, aby bylo opravdu přesně na středu, nebo alespoň co nejblíže středu.
Nyní mám po výměně šroubů v zátěží mezeru asi 5mm na obou stranách při plným rejdu, takže pohoda.
Došlo mi taky, že k tomuto stavu přispěly i přední brzdy z RS, které mají třmeny posunuty o cca 12mm vpřed, tedy přesně na úroveň šroubu kosti stabilizátoru.
Možná tedy i proto má Octávia RS kosti sbailizárou uchyceny k tlumičům a né k rameni, jako standartní modely Golfů a nebylo důvodem jen to, že toto řešení má údajně lepší jízdní vlastnosti.
Romane, zadek už jsem absolvoval loni a zatím je to OK, jen si teď z hlavy nevzpomenu, co jsem bral za značku nábojů, ale trny jsem nechával originál, protože byly OK.
Proto taky docházelo k tomu, že se mi při propružení kola propadl pedál brzdy, protože šroub kosti stabilizátoru se zasekl o průtokový šroub třmenu, vyhnul ho, čímž lehce odtlačil koncovku brzdové hadičky a přes tuto mezeru utekl tlak i s brzdovkou.
Jinak při porovnání levé a pravé strany potom co jsem vyměnil šrouby na kostech stabilizátoru a mohl dát konečně v zátěži kola do plného rejdu, byl rozdíl asi jen jeden milimetr, takže vystředěný jsem to řízení měl od minule celkem přesně.
Posunul jsem tedy řízení ještě o půl otáčky na obou stranách, aby bylo opravdu přesně na středu, nebo alespoň co nejblíže středu.
Nyní mám po výměně šroubů v zátěží mezeru asi 5mm na obou stranách při plným rejdu, takže pohoda.
Došlo mi taky, že k tomuto stavu přispěly i přední brzdy z RS, které mají třmeny posunuty o cca 12mm vpřed, tedy přesně na úroveň šroubu kosti stabilizátoru.
Možná tedy i proto má Octávia RS kosti sbailizárou uchyceny k tlumičům a né k rameni, jako standartní modely Golfů a nebylo důvodem jen to, že toto řešení má údajně lepší jízdní vlastnosti.
Romane, zadek už jsem absolvoval loni a zatím je to OK, jen si teď z hlavy nevzpomenu, co jsem bral za značku nábojů, ale trny jsem nechával originál, protože byly OK.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5076
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Já ti rozumím,chci pomoct. Ale 312 brzdiče na plechových ramenech a stabíku pro TDI jsem měl taky a velký hlavy šroubů na stabíku a nic nedrhlo. Mě to připadá,jak jsem již psal,nějak zbastlené. Píšeš,že se to stalo po řízení,potom to řízení je špatné za předpokladu,že stabík je též origo a kulové čepy řízení jsou k provedení řízení,tzn. staré provedení řízení a stará kuláky a nové s novýma. To chroupání budou dělat poloosy,nedovedou se tolik ohnout.Za chvíly je asi zničíš.
Takže asi tak.
Takže asi tak.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Ano je to jak píšeš a psal jsem již před tím, problémy přišly až po výměně řízení a řízení bylo komplet včetně kulových čepů, takže jsem s ním nic nedělal ani neměnil, jen řízení vyměnil jako celek.
Kulový čep je vidět na jedné z fotek, a co se týká stabilizátoru, tak není originál, ale silnější od Eibachu přímo pro toto auto a mám ho tam už spoustu roků a bylo tam i před výměnou řízení.
Z toho řízení mám pocit, že má prostě delší chod, než to předešlé. Otázkou je z jakého modelu je, protože objednáno bylo pro G4 TDI.
To křupání dělal volný vnější kloub poloosy, který už měl značné vůle a to i přesto že jsem ho před pár roky měnil.
Asi SKF nebude nic extra. Navíc jsem se výměnou poloosy zbavil otravného škubání auta při přidání a ubrání plynu.
O víkendu udělám ještě komplet druhou stranu a začnu asi pomalu ale jistě zhánět další řízení.
Kulový čep je vidět na jedné z fotek, a co se týká stabilizátoru, tak není originál, ale silnější od Eibachu přímo pro toto auto a mám ho tam už spoustu roků a bylo tam i před výměnou řízení.
Z toho řízení mám pocit, že má prostě delší chod, než to předešlé. Otázkou je z jakého modelu je, protože objednáno bylo pro G4 TDI.
To křupání dělal volný vnější kloub poloosy, který už měl značné vůle a to i přesto že jsem ho před pár roky měnil.
Asi SKF nebude nic extra. Navíc jsem se výměnou poloosy zbavil otravného škubání auta při přidání a ubrání plynu.
O víkendu udělám ještě komplet druhou stranu a začnu asi pomalu ale jistě zhánět další řízení.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Druhá strana je hotová a docela mě dostalo, když jsem po vytažení poloosy z náboje zjistil, že náboj držel jen na jednom vnitřním kroužku ložiska a ten druhý kroužek, ten zadní, byl úplně volný.
Okamžitě po povolení poloosy se s nábojem dalo hýbat v rozsahu cca 3-4 mm a tak jsem chtěl vědět proč a zjistil, že zadní vnitřní kroužek ložiska tam volně lítal i přesto, že měl byt nalisován na náboji.
V podstatě to samé bylo i na druhé straně kterou jsem dělal minulý víkend, ale tady to bylo ještě o něco horší.
Rozdíl byl jen v tom, že tady na pravé straně byl ještě původní náboj, ale už nové ložisko.
Dal jsem tedy vše nové, včetně druhé poloosy a nyní je konečně radost s tím autem jezdit po našich rozmlácených silnicích. Nikde nic neklepe, nemlátí nerachotí, ale jen utlumě bouchá do pneumatik.
V zatáčkách na nerovnostech auto stabilně drží stopu, i když vyberu nějaký výmol.
Jsem zvědav jak dlouho to vydrží.
Skouknul jsem i stav tlumičů Bilstein a ten je skutečně žalostný, nato jak dlouho je mám a v jakým stavu byly při poslední kontrole, je nanich patrná silná koroze, která je ale zatím skrytá pod barvou, která už ale slušně nabobtnává.
Nejspíš to je naposled, co jsem utratil nesmyslný peníze za podvozky od Bilsteinu.
Nestojí za ty peníze. Skoro z nich mám pocit, že je ti němečtí fušeři skládají z rezavých dílů, nemají žádný antikorozní základ, jen se naně nanese tenoučká vrstva žlutého laku, naserou se samolepky aby to vypadá cool a hurá k zákazníkovi.
Je to celkem škoda, protože po mechanické stránce jsou celkem odolný.
Jinak jsem opět využil utáhovák od DeWaltu a je fakt radost s tím cokoli na autě povolovat či dostahovat.
Docela mne ale zarzilo, že jsem objednal nové poloosy od Spidanu, ale v krabici s tou dlouhou byla repasováná originál poloosa, ještě s logy audi a VW a přestříkána černou barvou, včetně manžet i spon, takže taková fušerská práce na oko. Aspoň že nevykazovala žádnou vůli.
Okamžitě po povolení poloosy se s nábojem dalo hýbat v rozsahu cca 3-4 mm a tak jsem chtěl vědět proč a zjistil, že zadní vnitřní kroužek ložiska tam volně lítal i přesto, že měl byt nalisován na náboji.
V podstatě to samé bylo i na druhé straně kterou jsem dělal minulý víkend, ale tady to bylo ještě o něco horší.
Rozdíl byl jen v tom, že tady na pravé straně byl ještě původní náboj, ale už nové ložisko.
Dal jsem tedy vše nové, včetně druhé poloosy a nyní je konečně radost s tím autem jezdit po našich rozmlácených silnicích. Nikde nic neklepe, nemlátí nerachotí, ale jen utlumě bouchá do pneumatik.
V zatáčkách na nerovnostech auto stabilně drží stopu, i když vyberu nějaký výmol.
Jsem zvědav jak dlouho to vydrží.
Skouknul jsem i stav tlumičů Bilstein a ten je skutečně žalostný, nato jak dlouho je mám a v jakým stavu byly při poslední kontrole, je nanich patrná silná koroze, která je ale zatím skrytá pod barvou, která už ale slušně nabobtnává.
Nejspíš to je naposled, co jsem utratil nesmyslný peníze za podvozky od Bilsteinu.
Nestojí za ty peníze. Skoro z nich mám pocit, že je ti němečtí fušeři skládají z rezavých dílů, nemají žádný antikorozní základ, jen se naně nanese tenoučká vrstva žlutého laku, naserou se samolepky aby to vypadá cool a hurá k zákazníkovi.
Je to celkem škoda, protože po mechanické stránce jsou celkem odolný.
Jinak jsem opět využil utáhovák od DeWaltu a je fakt radost s tím cokoli na autě povolovat či dostahovat.
Docela mne ale zarzilo, že jsem objednal nové poloosy od Spidanu, ale v krabici s tou dlouhou byla repasováná originál poloosa, ještě s logy audi a VW a přestříkána černou barvou, včetně manžet i spon, takže taková fušerská práce na oko. Aspoň že nevykazovala žádnou vůli.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5076
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5