Octa 1,6 75kw BFQ čidlo teploty nasávaného vzduchu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Octa 1,6 75kw BFQ čidlo teploty nasávaného vzduchu
Vyskytla sa mi chyba 16497/P0113/35-00. je to čidlo teploty nasávaného vzduchu. Podľa DP som čidlo premeral /odpory sú podla DP/ a pri prefúkaní fénom odpor sa mení. Ďalej celá váha vzduchu prehodená do iného auta / Octa 1 AKL rv 2000/ tam funguje v poho.
Po vymazaní chyby sa chyba vráti cca do 2 minut. Podla DP mám ešte prekontrolovať el vedenie. Jedna strana / podla schémy ide do velkého konnektoru RJ, pin č 10.
Otázka znie. Má s tým niekto súsenosť ? Buď s chybou alebo s tým, že kde hladať druhú vetvu el. zapojenia !
Po vymazaní chyby sa chyba vráti cca do 2 minut. Podla DP mám ešte prekontrolovať el vedenie. Jedna strana / podla schémy ide do velkého konnektoru RJ, pin č 10.
Otázka znie. Má s tým niekto súsenosť ? Buď s chybou alebo s tým, že kde hladať druhú vetvu el. zapojenia !
octa 1, 1,6, 74 Kw, AKL, r.v. 2000
Octa 1 1,6 75 BFQ r.v. 2009
Octa 1 1,6 75 BFQ r.v. 2009
Na oko sú rovnaké a rovnaké majú aj zapojenie. Z BFQ som dal do AKL / na vyskúšanie funkcie / V BFQ to ukazuje permanentne 30 stupňov a v AKL to funguje. Nakoľko chybu vypisuje v BFQ, nezostáva mi nič len prejsť cez káble. Jedna strana je zapojená do 81 pólovej svorkovnice RJ. Hľadám ale druhý koniec, podla schémy č,6/5 je tam zapojenie nerozpojiteľné v káblovom zväzku č. E32. Otázkou som chcel zistiť, či niekto nemá skúsenosť s touto poruchou, aby mi poradil, kde mám hľadať pripojenie k E32. Prípadne prijmem aj inú radu od človeka kto to už riešil !
octa 1, 1,6, 74 Kw, AKL, r.v. 2000
Octa 1 1,6 75 BFQ r.v. 2009
Octa 1 1,6 75 BFQ r.v. 2009
Včera som sa v tom rýpal a v RJ ABS sa mi objavovala chyba 01314-013. Teplota nasávaného vzduchu lietala od -30 do 38 stupňov. Zaujímavé je, že niekedy to rozsvieti kontrolku motora, niekedy nie ! Po porade s mechanikom /skutočným / vyzerá to na kabeláž, prechodový odpor alebo RJ
octa 1, 1,6, 74 Kw, AKL, r.v. 2000
Octa 1 1,6 75 BFQ r.v. 2009
Octa 1 1,6 75 BFQ r.v. 2009
Tak, že ! Problém sa vyriešil ! Od konektoru váhy vzduchu drát z pinu č,4 bol prerušený v mieste ohybu . Nakoľko som doma nenašiel náhradu podobného priemeru som ich zletoval . Po krátkej skúšobnej jazde , auto ide ako má, chybová pamäť prázdná .
octa 1, 1,6, 74 Kw, AKL, r.v. 2000
Octa 1 1,6 75 BFQ r.v. 2009
Octa 1 1,6 75 BFQ r.v. 2009
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32832
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32832
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
30 stupňov , ale to som už písal na začiatku. Bolo mi to zrejmé, že niečo nie je v poriadku. Podľa DP som zmeral odpor snímača, bolo to v poriadku. Fénom som skontroloval to , že na zmenu teploty, mení odpor, na základe toho som predpokladal, že to asi bude ok a chybu mám hladať inde / v káblovaní /
octa 1, 1,6, 74 Kw, AKL, r.v. 2000
Octa 1 1,6 75 BFQ r.v. 2009
Octa 1 1,6 75 BFQ r.v. 2009
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32832
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Ja som to tiež rozobral celé aby som mal prístup k veciam. Kabeláž som začal rozmotávať od konektoru váhy a asi 4 - 6 cm pod konektorom váhy bol zlomený drát. Zhruba to vychádza na miesto ako je kabeláž k Váhe vzduchu pripevnené k reléovému boxu nad čerpadlom ABS.
Ideálne by bolo pri takej oprave kabel v celej dlžke, nakoľko sa konkretne jedná o odporové čidlá. Zletovaním vytvoríš odpor ktorý ti môže meniť hodnoty namerané váhou alebo čidlom teploty. Dráty kontrolovať napichnutím ihlou ? Úplnú kokotinu ti nepovedali. Narušíš izoláciu a dráty ti zhnijú. No ale niekedy jednoducho nemáš na výber !
Ideálne by bolo pri takej oprave kabel v celej dlžke, nakoľko sa konkretne jedná o odporové čidlá. Zletovaním vytvoríš odpor ktorý ti môže meniť hodnoty namerané váhou alebo čidlom teploty. Dráty kontrolovať napichnutím ihlou ? Úplnú kokotinu ti nepovedali. Narušíš izoláciu a dráty ti zhnijú. No ale niekedy jednoducho nemáš na výber !
octa 1, 1,6, 74 Kw, AKL, r.v. 2000
Octa 1 1,6 75 BFQ r.v. 2009
Octa 1 1,6 75 BFQ r.v. 2009