Octa 1,6 75kw BFQ čidlo teploty nasávaného vzduchu

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

packa
Přispěvovatel
Příspěvky: 96
Registrován: 31 kvě 2009, 19:53

Octa 1,6 75kw BFQ čidlo teploty nasávaného vzduchu

Příspěvek od packa »

Vyskytla sa mi chyba 16497/P0113/35-00. je to čidlo teploty nasávaného vzduchu. Podľa DP som čidlo premeral /odpory sú podla DP/ a pri prefúkaní fénom odpor sa mení. Ďalej celá váha vzduchu prehodená do iného auta / Octa 1 AKL rv 2000/ tam funguje v poho.
Po vymazaní chyby sa chyba vráti cca do 2 minut. Podla DP mám ešte prekontrolovať el vedenie. Jedna strana / podla schémy ide do velkého konnektoru RJ, pin č 10.
Otázka znie. Má s tým niekto súsenosť ? Buď s chybou alebo s tým, že kde hladať druhú vetvu el. zapojenia !
octa 1, 1,6, 74 Kw, AKL, r.v. 2000

Octa 1 1,6 75 BFQ r.v. 2009
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Já mám pocit, že AKL má jinou váhu než BFQ. Jinak řečeno váha z jednoho motoru v druhém nemusí fungovat správně. Takže podle mě máš blbou váhu, která je pro motor AKL a v motoru BFQ zlobí.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
packa
Přispěvovatel
Příspěvky: 96
Registrován: 31 kvě 2009, 19:53

Příspěvek od packa »

Na oko sú rovnaké a rovnaké majú aj zapojenie. Z BFQ som dal do AKL / na vyskúšanie funkcie / V BFQ to ukazuje permanentne 30 stupňov a v AKL to funguje. Nakoľko chybu vypisuje v BFQ, nezostáva mi nič len prejsť cez káble. Jedna strana je zapojená do 81 pólovej svorkovnice RJ. Hľadám ale druhý koniec, podla schémy č,6/5 je tam zapojenie nerozpojiteľné v káblovom zväzku č. E32. Otázkou som chcel zistiť, či niekto nemá skúsenosť s touto poruchou, aby mi poradil, kde mám hľadať pripojenie k E32. Prípadne prijmem aj inú radu od človeka kto to už riešil !
octa 1, 1,6, 74 Kw, AKL, r.v. 2000

Octa 1 1,6 75 BFQ r.v. 2009
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Já to řešil na OI sice 1.8 motor AGN a byl v hajzlu počítač
packa
Přispěvovatel
Příspěvky: 96
Registrován: 31 kvě 2009, 19:53

Příspěvek od packa »

Včera som sa v tom rýpal a v RJ ABS sa mi objavovala chyba 01314-013. Teplota nasávaného vzduchu lietala od -30 do 38 stupňov. Zaujímavé je, že niekedy to rozsvieti kontrolku motora, niekedy nie ! Po porade s mechanikom /skutočným / vyzerá to na kabeláž, prechodový odpor alebo RJ
octa 1, 1,6, 74 Kw, AKL, r.v. 2000

Octa 1 1,6 75 BFQ r.v. 2009
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Přesně to to dělalo, lítala teplota, když to ukazovalo -30 tak to mělo volnoběh snad 1800ot. i to naprd startovalo, sehnal jsem na bazoši jednotku,immo off a byl klid
packa
Přispěvovatel
Příspěvky: 96
Registrován: 31 kvě 2009, 19:53

Příspěvek od packa »

Mne to ide v pohode ! Start za studena, za tepla , bez problémov, Voľnobeh tiež ok, spotreba v norme a od včerajška ani motor nesvieti ! V Sobotu sa vrhnem na to , potom napíšem či je to ok alebo mám zháňať RJ.
octa 1, 1,6, 74 Kw, AKL, r.v. 2000

Octa 1 1,6 75 BFQ r.v. 2009
packa
Přispěvovatel
Příspěvky: 96
Registrován: 31 kvě 2009, 19:53

Příspěvek od packa »

Tak, že ! Problém sa vyriešil ! Od konektoru váhy vzduchu drát z pinu č,4 bol prerušený v mieste ohybu . Nakoľko som doma nenašiel náhradu podobného priemeru som ich zletoval . Po krátkej skúšobnej jazde , auto ide ako má, chybová pamäť prázdná .
octa 1, 1,6, 74 Kw, AKL, r.v. 2000

Octa 1 1,6 75 BFQ r.v. 2009
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

příště tu váhu profukuj fénom aj napichlů na vag měřené hodnoty teplota nasávaného vzduchu
packa
Přispěvovatel
Příspěvky: 96
Registrován: 31 kvě 2009, 19:53

Příspěvek od packa »

Prefúknutím fénom som zisťoval, či reaguje na zmenu teploty. Vag-om som zistil aj bez fénu, že niečo nie je v poriadku !
octa 1, 1,6, 74 Kw, AKL, r.v. 2000

Octa 1 1,6 75 BFQ r.v. 2009
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

pokud jsi měl přerušený drátek tak tam musela být náhradní teplota která se nemění kolik jsi tam měl???
packa
Přispěvovatel
Příspěvky: 96
Registrován: 31 kvě 2009, 19:53

Příspěvek od packa »

30 stupňov , ale to som už písal na začiatku. Bolo mi to zrejmé, že niečo nie je v poriadku. Podľa DP som zmeral odpor snímača, bolo to v poriadku. Fénom som skontroloval to , že na zmenu teploty, mení odpor, na základe toho som predpokladal, že to asi bude ok a chybu mám hladať inde / v káblovaní /
octa 1, 1,6, 74 Kw, AKL, r.v. 2000

Octa 1 1,6 75 BFQ r.v. 2009
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="packa"] dík za tréning prosimtě kde přesně jsi měl zlomený drátek,

já měl dávno zlomený přímo v konektoru až jsem rozřezal celý svazek zbytečně až po řj motoru tak jsem na to přišel a to mi řekl jeden chtrý kokot ninja tady že se nesmí píchat do izolace a takové opravy atd :roll:
packa
Přispěvovatel
Příspěvky: 96
Registrován: 31 kvě 2009, 19:53

Příspěvek od packa »

Ja som to tiež rozobral celé aby som mal prístup k veciam. Kabeláž som začal rozmotávať od konektoru váhy a asi 4 - 6 cm pod konektorom váhy bol zlomený drát. Zhruba to vychádza na miesto ako je kabeláž k Váhe vzduchu pripevnené k reléovému boxu nad čerpadlom ABS.Obrázek

Obrázek

Ideálne by bolo pri takej oprave kabel v celej dlžke, nakoľko sa konkretne jedná o odporové čidlá. Zletovaním vytvoríš odpor ktorý ti môže meniť hodnoty namerané váhou alebo čidlom teploty. Dráty kontrolovať napichnutím ihlou ? Úplnú kokotinu ti nepovedali. Narušíš izoláciu a dráty ti zhnijú. No ale niekedy jednoducho nemáš na výber !
octa 1, 1,6, 74 Kw, AKL, r.v. 2000

Octa 1 1,6 75 BFQ r.v. 2009
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Nevybadej... Výstřihni kus drátu do zdravyho zaletuj to a nazdar
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“