Jen myšlenka inženýrů ford focus 3
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Jen myšlenka inženýrů ford focus 3
Mám tu focuse kombi mk3 tuším 2013 1.0 eeecoooobooooost (🤮🤮🤮) řeším nějaké věci a mezi nimi klimu a u toho jsem zjistil že mají obě trubky podél motoru svedené do jedné tlusté trubky a těsně před karoserii zase rozdělené takže na cca 50-60 Cm se mi chladicí trubka ohřívá o teplou větev což mi přijde dost kontraproduktivní tak nechápu proč toto inženýr udělal. Víte někdo důvod?? Je to pouze můj osobní zájem trochu nechápu důvod a tak mne to zajímá.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Stejne řešení má i Octavia 3 apod. ( ale ta je má spojené těsně před výparníkem ) je to kvůli vyšší účinnosti klimatizace, využije se momentu, kdy z výparníku expandované chladivo je pěkně studené a jde ke kompresoru a od chladiče kapalné palivo je naopak horké, takže aby se studenou vratkou zchladilo a nešlo zbytečně horké do výparníku. Je to takový interní výměník.
Když je kompresor dost výkonnej na to, aby v podstatě "mrazil", nemusí to být imho na škodu... Přimrznutím trpěj např.i exp.ventily/trysky, takže pokud se to nese*e a chladí jak má, tak to tomu možná i přispívá... Takže bych to viděl spíš opačně, tj. že ta teplá ohřívá studenou(a tím pádem se sama chladí)
pašíkombi AFN B597
Re: Jen myšlenka inženýrů ford focus 3
Tady pro zajímavost sdružená klimatrubka u novější generace Audi A4.