O1 TDI ALH- poškubává..
Moderátoři: šulda, Moderátoři
To závisí na tom, co uživatel od vozidla žádá. Záleží na tom zda požaduje větší výkon v rámci možného nastavení nebo upřednostňuje ekonomickou jízdu. Důležitým faktorem je také opotřebení součástí motoru, zejména vstřikovacího čerpadla. Většinou je lepší nastavovat u vozidel s větším nájezdem voln. dávku směrem k spodní hranici /3 mg/. Motor pak lépe startuje, je živější a není třeba tolik řadit. Má však o pár deci na sto kilometrů větší spotřebu. Protože však řešíš problém "pocukávání", tak snižování čísla voln. dávky /obohacování směsi/ nebo "silnější" váha většinou tento problém ještě zvětší, zejména u "čipovaných" motorů. Je to s podivem, ale je to tak. Tuning většinou předpokládá, že se bude jezdit na vyšších otáčkách a razantněji a ty nižší otáčky nemají takovou "zálohu" paliva. Když pak časem dojde k nějakému opotřebení, tak tam palivo chybí. Pak většinou pomáhá ochuzení směsi /vyšší číslo voln. dávky/, prodloužení táhla baňky aby nebylo turbo tak jedovaté, nebo větší otevření EGRu. Přesně to jsem řešil i u mého druhého vozidla v popisu s chipem. Je to sice proti účelu chipu, ale funguje to. Protože preferuji spíše ekonomickou jízdu, tak mi takovéto snížení výkonu u chipu, který umožňoval max. vstřikovanou dávku 49 mg/H nevadí. Komu by vadilo, tak by se musel obrátit s největší pravděpodobností na tunera.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
prka: No startuje to studené i teplé na otočení, až jsem překvapený,bo teplé to většinou u těchto motorů startuje déle (třeba oproti AGR co máme taky). Váhu tam mám Pierburg. Spotreba dle tankování 5.4,nedusim to.Jako v tahu v otáčkách 2500+ to jede opravdu pěkně oproti sérii ALH před chipem.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32868
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
mám třeba v v hajzlu čerpadlo nastaví startovací dávk to vidíš kdž sděláš dekl ale nestartje, roztahneš jede, uděláš stím i 110 ale 1500 cuká, tímto chci říct pokd je málo paliva a otáčkoměr spadně dol než ho řj potáhne je málo paliva a cuká, a zs kdž otáčkoměr pomal padá na volnoběh a motor cuká je moc paliva,NOVON píše:prka: Ještě mě napadlo,jestli to nemůže mít souvislost s nesmazatelnou chybou v motorové jednotce.Je tam chyba "Vyčtěte paměť závad sdružených přístrojů". Jenže v pristrojovce žádná chyba není..
to píšu jen proto když selžou autodata u starého motoru a dějou se věci nepochopitelné