Octavia 2 - problemy po repase turba

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
martin92
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 23 lis 2020, 09:00
Bydliště: Prievidza

Octavia 2 - problemy po repase turba

Příspěvek od martin92 »

Ahojte, moj problem zacal tym ze ze mi zacala svietit kontrolka motora a blikat kontrolka zhavenia a auto stratilo vykon. Po vypnuti motora a nastartovani vsetko zhaslo ale po case sa tento problem objavil opat hlavne pri rozbehu do kopca. Skocil som s tym ku znamemu na diagnostiku chyba P0299 - Regulace plnícího tlaku Regulační mez nedosažena. Problem je udajne v podtlakovej banke kedze ani nedrzi tlak.
Tak som zaniesol auto do servisu a popisal im dany problem. Po cca 2hod mi volal naspat mechanik s tym ze na turbe je uz dost velka vola lebo je tam od vyroby (270tis km) a neodporucal by samotnu vymenu banky ale repas celeho turba. Tak som to odsuhlasil v domneni ze aspon s tym bude pokoj. No prave po vymene za repasovane turbo zacali nasledovne problemy:

- pri otackach 2500-3000rpm pocut od turba divny zvuk, prirovnal by som to startovaniu lietadla? Nieje to hlasny zvuk ale dost zvlastny

- po dlhsej jazde som zacitil zapach ako by sa nieco palilo, otvoril som kapotu a z okolia turba vychadzal jemny dym a zapach spaleniny.

- po vypnuti motoru asi este cca 15s pocut hucanie spod kapoty

- zvysenie priemernej spotreby z cca 4,7l na 5,5l

Viete mi povedat v com moze byt problem a ako to riesit lebo toto mi nepride vobec v poriadku. Majitelom auta som asi 4 roky a v zivote s nim nebol ziadny problem, menene len veci beznej spotreby.
Presny typ vozidla je Octavia 2 FL, 1,9tdi BLS.
Dakujem Vam za kazdu radu
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Nejdříve řešit tam kde se to opravovalo, asi nepovedený repas
Nevím cos s tím najezdil,ono se může turbo chvíli vypalovat a trochu to zasmrdět ale dlouho ne samozřejmě
martin92
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 23 lis 2020, 09:00
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od martin92 »

Auto je tyzden po repase turba, odjazdenych cca 700km. To s tym zapachom a dymom som zaznamenal hned ako som si auto zobral a prisiel domov cca hodina cesty. Potom to prestalo a vcera sa to objavilo opat dymenie spoza turba a zapach ktory citit aj v aute.
Uživatelský avatar
mirek999
Přispěvovatel
Příspěvky: 692
Registrován: 22 srp 2011, 13:05
Bydliště: Kousek od Mělníka

Příspěvek od mirek999 »

Ihned reklamovat, tam kde to bylo dělaný. Předpokládám, že máš doklad. To je první krok, který udělej.
Toledo 1L, 1Z. Octavia 1Z, BSE. Caravelle T4, ABL.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

martin92 píše:Auto je tyzden po repase turba, odjazdenych cca 700km. To s tym zapachom a dymom som zaznamenal hned ako som si auto zobral a prisiel domov cca hodina cesty. Potom to prestalo a vcera sa to objavilo opat dymenie spoza turba a zapach ktory citit aj v aute.
To může být zapomenuté těsnění na vedení třeba na vedení EGR,nedotažený šroub atd, jak psáno řešit s tím kdo to dělal
martin92
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 23 lis 2020, 09:00
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od martin92 »

Volal som do servisu kde mi to robili, tak ze to mam zajtra doniest. Dym a zapach udajne moze sposobovat nejake zle tesnenie a moze kvapkat niekam olej...napr na rozohriaty dpf ? Kazdopadne zvysena spotreba a divne zvuky su mi stale zahadou.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4641
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Klasicky reklamovat.
Ten,co tvrdí,že turbo po 270 tis je na výměnu,protože má vůli ( musí jí mít,otáčí se v oleji pod tlakem ), toho zastřelit. Od dneška je možné zase koupit zbraně a střelivo !!!!!!!
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
martin92
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 23 lis 2020, 09:00
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od martin92 »

No tak pani bol som s tym dnes v servise. Kontrolovali to z vrchu aj zo spodu. Turbo by malo byt ok, dotahovali este nejaky ventil pri turbe a nanovo pretesnili jednu hadicu k turbu. Nasledne to este aj napojili na diagnostiku zeby malo byt vsetko v poriadku tak pojazdim a uvidime co s tym.
michA3l
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 18 črc 2021, 21:11

Příspěvek od michA3l »

ahoj,prosim ta ako si vyriesil tvoj problem?

mam nieco podobne.. po repasu turba citit zapach a turbo zapina az niekde pri 2800-3000 otackach.
dakujem za radu
A3 1.9tdi 2005 BKC
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“