Citigo 1,0 55kw - rachtá něco od převodovky-ještě k té klice

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4314
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Citigo 1,0 55kw - rachtá něco od převodovky-ještě k té klice

Příspěvek od OťasTDi »

Je to Citigo 1,0 tříválec bez turba 55kw...rv 2017, najeto 55tis km...za studena rachtá něco kovově od převodovky, nebo spojky...šlápnu na spojku, ztichne...ujedu 2Km, něco se tam ohřeje, nebo promaže a je klid...stojím přes noc a zase znova....vyndali jsme s kamarádem převodovku a dai klukovi, co je dělá...vyměnil čtyři hlavní ložiska (nedělal ty na stupních) a my pro jistotu vyměnili spojkové ložisko....situace je naprosto stejná.....mohou to dělat, ty ložiska na stupních, nebo samotná spojka (přitlačák, lamela), nebo ještě nás naadlo něco od klikovky....nesetkal jste se s tím někdo?
Naposledy upravil(a) OťasTDi dne 24 zář 2021, 09:30, celkem upraveno 1 x.
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

kup si stetoskop, dají se stím odhalit i problémy v oblasti elektro, vstřikování, nebo podivné zvuky ;)
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

kup si stetoskop, dají se stím odhalit i problémy v oblasti elektro, vstřikování, nebo podivné zvuky ;)
Uživatelský avatar
dream7000
Aktivista
Příspěvky: 1227
Registrován: 17 bře 2007, 17:56
Bydliště: Námestovo, Orava

Příspěvek od dream7000 »

ak je to prevodovka MQ100 bola na to TP
https://forum.skodahome.cz/topic/133626 ... vka-hluky/
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4314
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

Tak je vule na klikovce
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

mi teda klika vždy klepala, rachot nikdy, kdysí velice dávno křupání ale to bl Zetor 25 A tam setrvák váží skoro metrák a kdž se motor vytočil tak křiúpání
sharan933
Přispěvovatel
Příspěvky: 400
Registrován: 08 led 2008, 16:25
Bydliště: slovensko

Příspěvek od sharan933 »

Robi to lamela
Uživatelský avatar
dream7000
Aktivista
Příspěvky: 1227
Registrován: 17 bře 2007, 17:56
Bydliště: Námestovo, Orava

Příspěvek od dream7000 »

tak tak v odkaze co som mu dal to je napisane, ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4314
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

Dobře beru v patrnost a spojku objednám...není problém, ložisko už je stejně nové a původní lamela má tak 2mm do nýtů, takže stejně je to potřeba....ale jde mi o to, aby jsme to tam neposkládali zpátky a znova to nerachtalo....v tom případě by jsme převodovku sundávali potřetí a byli za blbce...takže.se ještě zeptám:

Axiální vůle na klice je 0,2mm - není to už moc? Jde o to, že auto má sice 55tis km ale fungovalo, jako pražský rozvoz pizzy....takže předpokládám intenzivně noha na spojce (z toho i ta sjetá lamela) a tak mě napadlo, že jak byl často vyvíjen tlak na kliku, zda není nadměrně vydřené uložení (což by pak způsobovalo hluk)

Ale netuším, zda tam je nějaké axiální ložisko, nebo zda tam je jen nikasilový nástřik jako to bylo u Hyundai i 20 (což jsem tu už taky řešil)...čili jestli to vůbec jde nějak spravit, nebo je klika nedílnou součástí polomotoru?
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Tam je průser už v konstrukci převodovky pořád se tam točí zpatecka udělala se kvuli tomu i inovace kde se měnil počet zubů kdyžtak jednu ok skříň mám na rozvodech jídel padali jak o závod ty kluci to vůbec nešetří
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4314
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

Hmmm a teď si můžu vybrat.... :D

Jinak na téhle převodovce měnil kluk co dělá převodovky nějaká ta 4 hlavní ložiska (proto jsme jí sundávali)...nejsou pouze ty na rychlostech (což je asi tedy i to na zpátečce)...to je zase na hovno kšeft
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

No a další věc je ta náplň 1.1 hustota voda :D
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
sharan933
Přispěvovatel
Příspěvky: 400
Registrován: 08 led 2008, 16:25
Bydliště: slovensko

Příspěvek od sharan933 »

Ak tam das nejaku lacnu cinsku lamelu 500km a robi to opet stava sa bezne ze po vymene aj ta original lamelu po nejakom case to rachoti opet
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4314
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

To by mi nevadilo....auto se prodava.....ale spis zda je problem ta axialni vule kliky 0,2mm??? řešit, ci neřešit?
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Neřešit jednou jsem ho dělal na spodku problém sehnat ojniční pánve to samé bude asi i s hlavními a axialem protože škodovka dodává pouze polomotor
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“