Citroen C4 1.6HDi 9HX 66kW r. 2006 - zapečené vstřiky

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1063
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Citroen C4 1.6HDi 9HX 66kW r. 2006 - zapečené vstřiky

Příspěvek od pepe276 »

Ahoj,
máte někdo, prosím tip, jak vyndat vstřiky z hlavy ven? Svorníky bohužel mají uprostřed osazení a nejdou vytočit, takže nemůžu vstřikem pootáčet, můžu jen nahoru. Nějaký stahovák? Firmě to dávat nebudu, za cenu vyndání mám jiný motor.
Díky moc za rady :-) , přespříští mě to čeká :-(
Petr
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen BX 1.9D 51 kW 1993
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8288
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Já když jsem do zablitýho vstriku na 1,6hdi šel poprvé tak jsem taky nevěděl jak ba to no tak jsem to oškrabal z nejhoršího ( byla zablitá půlka hlavy karbonem) no potom rozežírač karbonu ve spreji no potom jsem si vyvařil cosi ( přípravek) který se ni tam vešel no a do strany mi to myslím ale kousek šlo nebo jestli jsem vyndal ten šteft to už si nepamatuju no a reverznim kladivem no a vyndal jsem to. No a od tě doby to vždy při oleji na všech těhle autech kontrolují abych už to znovu neměl v podobném stavu. V každém případě upozornit že vstřik/y nemusí vydržet.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1063
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Když odšroubuju vršek-cívku na railovém vstřiku a na závit na vstřiku našroubuju nějaký vysoustružený mezikus a němu závitovou tyč+rázové kladivo, přežije to ten vstřik? Není tam nějaká zrada při odšroubování vršku vstřiku, nevyskočí na mě něco ? A při zpětné montáži je vše blbuvzdorné, nebo si musím dávat na něco pozor?
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen BX 1.9D 51 kW 1993
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8288
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Já je nerozdelavam takže nevím.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
geo
Aktivista
Příspěvky: 4593
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Nepřežije beran se dává až na vnitřní závit.Potřebuješ spešl imbus na povoleni komory tam je kulička s kalíškem tu vyndáš a namontuješ do jejího závitu berana.Většinou stačí u 1.6 ohřát pořádně motor a pak jde ven jinak sundat cívku pod ní je závlačka zatlačíš tu pružinku a vyndáš závlačku a vrch s pružinkou a pak potřebuješ ten imbus s velkou dírou a povolíš balastní komoru.Pak už jen namontuješ vytahovák.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 16860
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Na 1.6HDi to děláme tak jak je psáno výše, elektrickou část pryč a kámoš nám vyrobil z nástrojařské oceli takovej váleček se závitem,šroubovice,závaží a bum bum,někdy to jde,někdy už ne...
Zrovna teď v úterý u nás byl "tahač" na Masteru 2.5Dci, 4 vstřiky měl to za hodinu hotový, 6800,- (noteeth)
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1063
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

A na tom Masteru to tahal jak? Pneumaticky, hydraulicky, nebo mechanicky? Čím to dělal?
Ještě 1 otázka...proč když měním railové vstřiky, tak se musí nové vstřiky spárovat s jednotkou motoru? Ve vstřiku je nějaký čip, nebo něco jiného? Myslel jsem si, že je nahoře ve vstřiku jen cívka a tu přeci nemusím nijak načítat, jen vyměním kus za kus a fertig. Proč tedy?
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen BX 1.9D 51 kW 1993
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 16860
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Tahal to hydraulikou, dá tam takovou jakoby trojnozku na motor a tahá to pistnici ven. Každý vstrik má svoje unikátní kód ve kterém je zakódovány právě kolik dává atd a když ho nezapises do jednotky motor pak nejde jak má
Jednou jsem měnil vstriky na Passatu 3c a po výměně motor zakopaval no děs, po zapsání vstriku se chod změnil o 100 pro ent, taky jsem na to zíral..
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1063
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Takže je tam pravděppdobně nějaký chip. A když ve vstřiku vyměním trysky, tak a bude dávat jiné množství nafty, tak ho musím znovu spárovat s jednotkou?
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen BX 1.9D 51 kW 1993
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 16860
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

No správně ti mašina na který se to zkouší vygeneruje novej kód kterej pak zapíšes do jednotky
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1063
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Takže jsem rozebral vršek vstřiku a dostal se až sem
Obrázek
Vyšrouboval jsem i matici s vnějším závitem a vnitřním 6hranem, co drží jehlu a nevím, jak teď vytáhnu ten prostředek (jehlu) ze vstřiku. Matice má pravděpodobně vnější závit M17x1, nebo spíše 0,9mm. Závit je ale krátký, cca 7 mm, abych na něj nasadil rázové kladivo. Budu muset nechat vysoustružit nějaký mezikus-redukci na zašroubování do vstřiku na 1 konci a na 2. konci na zašroubování do nějaké prodlužovací matice M12, popř. M14, nebo M16 a do ní dát závitovou tyč pro rázové kladivo.
Mám dotazy:
1) Jak vytáhnu tu prostřední jehlu?
2) Jaký je to závit? Opravdu je to stoupání 0,9mm? Měřil jsem to jen šuplerou proti světlu přes asi jen 3, nebo 4 závity a proto to není moc přesné.
3) Je tento speciální závit stejný u všech railových vstřiků?
4) Když jsem vyndaval věci, které dosedají na tu prostřední jehlu, tak mi z toho vypadl takový malinký váleček asi 2mm v průměru a 2mm dlouhý, který je nad prostředkem jehly. Ten jsem našel dole na krytu motoru. Ještě něco tam má být, čeho jsem si nevšiml, třeba nějaká kulička, nebo kuželka?

Díky a hezký sobotní večer :-)
Petr
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen BX 1.9D 51 kW 1993
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1063
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Re: Citroen C4 1.6HDi 9HX 66kW r. 2006 - zapečené vstřiky

Příspěvek od pepe276 »

Po chvilkách pokračuju s pokusama o tahání vstřiků, ale zatím nic moc. Ten mezikus na tahání má závit M17x1, už ho mám vytočený ze šroubu pevnosti 10.9 i s asi kilovým rázovým kladivem a pevnostní závitovkou M14, ale stejně to zatím nechce ven :-(
Pomůže ohřát vstřiky horkovzduškou, nebo plamenem? Nebo kolem nich nalít něco, co vyžere, nebo rozmočí karbon? Asi zkusím ten rozežírač karbonu, jak psal Hansbob. Jaké máte s čím zkušenosti? Chemie, nebo teplo? Motor radši nestartuju, prý v něm nahoře strašně mlátilo a už jsou odpojené vstřiky a elektrika.

Povedlo se mi sehnat jiný, skoro komplet motor bez vstřiků a turba, za cenu šrotu 1.500 Kč. Je potkaný, má prasklých 10 vahadel. Co se stane ventilům při potkání? Ohnou se, nebo na/prasknou? Musí se měnit, nebo stačí jen dát místo špatných nová vahadla, komplet nová gufírka ventilů a jede se dál? Znám dobře motory 2.0 HDi 8ventily, ale z tohoto novějšího 1.6 HDi 16V jsem docela nas*anej.

Umí někdo softwarově co nejvíce zavřít EGR, ideálně úplně na 100 %, aniž by se to nějak projevilo na chodu motoru a jeho kouřivosti? Motor nemá FAP (už z výroby). Pokud ano, napište mi SZ. Nehoří, bude to aktuální, až vyrvu vstřiky a rozjezdím to, vidím to nejdříve po Vánocích. Ideálně střední/jižní Čechy/Vysočina. Sání tady bylo víc zahnojené, než výfuk u Trabanta, nikdy jsem neviděl takhle zas*ané sání.

Dotaz na znalce. Kudy se, kolem podfukujících vstřiků, dostane karbon do oleje? Mezi hlavou a ocelovou trubičkou, ve které je vstřik? Ale jak, když je to tam zalisované s nějakým přesahem? A dá se tomu nějak na 100 % zabránit?
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen BX 1.9D 51 kW 1993
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 16860
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Citroen C4 1.6HDi 9HX 66kW r. 2006 - zapečené vstřiky

Příspěvek od roman1648 »

Může to dopadnout i tak že ty vstřiky nevyndáš,pokud to jezdilo dlouho v tomto stavu a zapékalo se to, je to tak na jinou hlavu....tahači vstřiků si za 4 vstřiky vezmou 6tis a taky to může dopadnout tak že je přetrhnou napůl
My to děláme tak že v rámci možností osekáš ten karamel ( karbon ) a kolem vstřiků nastříkat sprej Boltex od Würtha, nechat třeba 2-3 dny působit, pokud to ani tak nepůjde, asi končíš
Nějaký nahřívání,nevím no, nezkoušel jsem nikdy ale třeba by to na demontáž pomohlo, záleží jestli to ty vstřiky přežijou :?
Odpovědět

Zpět na „Citroën“