Land rover RR Sport 4.4 - vyřešeno

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1986
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Land rover RR Sport 4.4 - vyřešeno

Příspěvek od chosepm »

Čau...Je tu nějaký odborník na Range rover? Konkrétně V8 v benálu a jeho slabiny co se týče problémů s řízením bohatosti směsi řad válců?

Trpěly tyhle motory na netěsnost ventilů? Najeto reálných 190tis.

O co jde...
tak půl roku zpět svítil check, vyčistila se váha vzduchu, egr ventil, daly svíčky. Chvíli byl klid. Ted ho tu mam zase vypisuje rízení bohatosti řada 2. Podle nejvyšší hodnoty rozdílu od řady jedna lambda bank2 = 0,86 bohatá směs. Jede hezky, plynule, zvuk ok. Když ale podrzim otáčky někde kolem 1900, cítim jakoby lehké vibrato. Ve volnoběhu když tenkym plechem přiklopim lehce vejfuk, je tam cejtit jakoby prskání jednoho válce...když to odkreješ, celkem neznatelný, asi bych si nevšiml. Komprese na druhý řadě (po dlouhým stání) 3x9,5bar 1x necelých 9bar. Diag TEXA moc hodnot neřikala (co bys chtěl za ty peníze), tak jsem zprvu přetesnil sání a přehodil vstřiky mezi řadama, dal o-kroužky...beze změny. Ted jsem koupil LR diag...tak i vidim výpadky hoření 1-8... 0, časy vstřiku 1-8 stejné. Lambdy 2 přehozené beze, zmeny, lambdy 1 jsem kvuli přístupu ještě nezkoušel (hodnoty měřej, jedna je logicky tochu mimo)...ted jsem ještě smazal nějaké adaptační hodnoty, tak uvidim...hodnoty to má o malinko lepší zdá se...ale tim, že to má krom vsřiků všechny komponenty společný pro obě řady tomu moc nedávám.

Začínam se ale obávat, že to bude mechanickýho rázu :roll:
od chosepm » 24 zář 2020, 11:08
Dnes můžu říct, že všechno je asi o tom se s autem dorozumnět a je uplně jedno, jestli máte diagnostiku za 70 nebo za 3 :roll: Přetesnil jsem vedení k ventilu odvětrání, vykoupal ho v ultrazvuku, vyfoukal (po elektricke strance se zdal ok). Po smazání vsech adaptací v motorovce (což si myslim, že bylo úplně zásadní) najeto 100tis, bez závady. Dnes zavrseno STK a EM s hodnotami v normě :-D

Bez SDD normálně bludnej kruh, spoustu straveneho času a vyhozených peněz.
Jdi na kompletní příspěvek
Naposledy upravil(a) chosepm dne 24 zář 2020, 10:56, celkem upraveno 3 x.
***VAG,PSA,Renault***
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1986
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

Dlouhodobá úprava paliva...ještě před smazáním adaptačních hodnot. PCV má vstup do sání za centrální klapkou. Zkusim to ted pojezdit, pak ještě popř bez PCV
¨

Obrázek
***VAG,PSA,Renault***
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1986
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

Když tak dumam nad těma hodnotama, nemůže haldit ta lambda na řadě 1? Že hodí chvilkově chudou směs a jednotka to obohatí? Vidíte to taky tak?....i když dlouhodobá úprava... (wallbash) to ještě prověřim. Ta hodnota na volnoběh je taky zvláštní, mam za to že psali rozmezí úpravy +/-20%
***VAG,PSA,Renault***
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Moc se v té tabulce nevyznám ale chudé jsou obě strany a asi jen na volnoběh tak pokud to tak je tak bych hledal netěsnost sání.
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1986
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

geo píše:Moc se v té tabulce nevyznám ale chudé jsou obě strany a asi jen na volnoběh tak pokud to tak je tak bych hledal netěsnost sání.
Dík za reakci ;) To mě taky napadlo, sání jsem po zkušenostech jinde už přetěsnil... zkusim ještě vyřadit to odvětrání jak jsem psal, jestli se to zmení...spíš mě zarázi to okynko obohacení kolem 1900 na radě 1 :roll: Jestli to nebude problém...že teoreticky na rade 2 bude mechanickej problém v bohatosti a řada 1 se snaží přiblížit. Možná je má teorie špatná...Každopádně ten check vždycky zahouká když s tim cukam po městě...ve volnoběhu, ani když tomu dáváš, tak nic...

Když to běží ohřátý na volnoběh, tak řada 1 ukazuje lambdu těsně kolem 1...ok, ale řada dvě kolísá kolem 0,9...proto se motam spíš kolem tý druhý řady
***VAG,PSA,Renault***
JozefC
Aktivista
Příspěvky: 1081
Registrován: 05 kvě 2016, 06:14

Příspěvek od JozefC »

To je ten k... , čo má podtlaky všade? Niekde bude prisávať cez hadičku, pokiaľ je čistý benál a nemá aj plyn. Potom to bude horšie.
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1986
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

JozefC píše:To je ten k... , čo má podtlaky všade? Niekde bude prisávať cez hadičku, pokiaľ je čistý benál a nemá aj plyn. Potom to bude horšie.
Právě že ne, podtlaky jen k posilovači, za klapkou jen egr a odvětrání s PCV....ale když jsi vzpomenul podtlak, u posilovače je rozdvojka a má to ještě nějakou el.vakuovku, nebo vývěvu za LP světlem jsem si všiml...tu těsnost prověřim, brzdit to brzdí (crazy)

Plynem postižený to neni...obyč, atmosférická 4.4
Naposledy upravil(a) chosepm dne 20 zář 2020, 14:10, celkem upraveno 2 x.
***VAG,PSA,Renault***
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1986
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

Obrázek
***VAG,PSA,Renault***
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Sleduj spíš krátkodobé adaptace ty budou v reálném čase ty dlouhodobé by měly mít nějaké spoždění.Jinak se mrkni i na lambdu 1 zda má uzavřenou smyčku pendluje případně tam stříkni nějakej silkal jednak se změní chod motoru pokud bude díra a změněj se okamžitě krátkodobé adaptace.
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1986
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

Je to na dobré cestě...
nevim jak dlouho se ukládá do jednotky ta dlouhodobá uprava paliva (tabulka se stahuje z jednotky při stojicim motoru přez minutu), je možné že byla i ovlivněná nějakým dřivějším mým laborovánim :? .

Po smazání adaptacnich hodnot a najetí 15km to vypadá uplně jinak...ty korekce tam jsou, ale řekl bych nijak zásadní jako na tom printscreenu.
Krátkodobá uprava na bank 2 kolísá 0 až +3,5%, což se zdá cajk.

Zajímavé je že check zatim nesvítí, P0173 už se neobjevila, ale v jednotce už je P0441 ventil odvětrání

Ještě napíšu jak to celé dopadlo.
***VAG,PSA,Renault***
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1986
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

Dnes můžu říct, že všechno je asi o tom se s autem dorozumnět a je uplně jedno, jestli máte diagnostiku za 70 nebo za 3 :roll: Přetesnil jsem vedení k ventilu odvětrání, vykoupal ho v ultrazvuku, vyfoukal (po elektricke strance se zdal ok). Po smazání vsech adaptací v motorovce (což si myslim, že bylo úplně zásadní) najeto 100tis, bez závady. Dnes zavrseno STK a EM s hodnotami v normě :-D

Bez SDD normálně bludnej kruh, spoustu straveneho času a vyhozených peněz.
***VAG,PSA,Renault***
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1235
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Re: Land rover RR Sport 4.4 - vyřešeno

Příspěvek od reesha »

Admin: Rozdělil jsem téma a označil příspěvek choseho jako "správná odpověď", příspěvek o zvedání auta jsem přesunul viewtopic.php?p=1292615#p1292615
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Odpovědět

Zpět na „Land Rover/Rover“