Nový dvousloupový hever-jak vybrat

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 318
Registrován: 07 říj 2011, 10:16

Nový dvousloupový hever-jak vybrat

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

Kluci potřebuju pomoct vybrat nový dvousloupák do dílny pro každodenní práci. 20 let jsem dělal pod klasickým šroubovým heverem ŽOS Liberec. Za tu dobu se asi 3x měnily matky, jinak bez větších problémů. Co mi vadilo je přejezd mezi sloupy a pod nízký auta šly blbě patky.
Na čem děláte vy, jaký výhody a nevýhody pozorujete? Vůbec nemám zkušenost s elektro hydraulikou. Musí se vždy pro odjištění popojet nahoru? Požadavky jsou bez přejezdu na osobáky, suv, mpv, max malý dodávky, hlavně bezpečnost a spolehlivost.
Budu rád za každou radu, zkušenost
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Nový dvousloupový hever-jak vybrat

Příspěvek od roman1648 »

Na bezpřejezd elektrohydrauliku potřebuješ strop vysoký min. 4m - tam se vejdeš ?
My ho máme několik let 4Tuna GH Garage a v podstatě bez problémů, dělají se na tom i maxi dodávky,zatím nebyl problém,packy dlouhé třídílné,široký dostatečně
Záleží taky kolik do toho chceš investovat
Ano,když to sedí na dorazech,musíš popojet nahoru
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Re: Nový dvousloupový hever-jak vybrat

Příspěvek od jericho-3 »

Dlouho jsem si zvykal po práci na trapézové klasice , ale nakonec jsem to ocenil, už jen tím, že se auto uzamkne nahoře na západky a pod ním lze parkovat jiné..Samozřejmě v zimě, pokud není vytopeno to leze dolů pomalu , nejde s tím si podložit auto a popouštět dolů a nadzvedávat třeba rameno apod. protože nejdřív jde auto nahoru. Pro člověka, který je v dílně sám, je to problém.. Ale jiná cesta už není, ani nevím, zda se trapézáky nové ještě dělají...
nepropadat panice...
JozefC
Aktivista
Příspěvky: 1081
Registrován: 05 kvě 2016, 06:14

Re: Nový dvousloupový hever-jak vybrat

Příspěvek od JozefC »

Robia nové trapézáky, ale hydraulika je lepšia. Tiež som mal kedysi trapéz, ale už by som nechcel. Jedna vec zaistí to na západky, čo by malo byť lepšie v rámci bezpečnosti a jednoduchšia údržba . Žiadne výmeny matíc a pod. nehrozia. Čo sa týka zdvíhania pri spustení, je to podľa ovládania. Buď sú s ovládaním bez automatiky - je potrebné prizdvihnúť a potom spúšťať pákou, alebo tlačidlom podľa výbavy, alebo sú automatické, kde zatlačíš spúšťanie a zdvihák si automaticky vozidlo zdvihne o pár cm a potom spustí. Na bezprejazdový treba vyšší strop, ako bolo písané.
Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 318
Registrován: 07 říj 2011, 10:16

Re: Nový dvousloupový hever-jak vybrat

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

Díky za zkušenosti, možná jsem zpátečník, ale možnost sjet jen jemně rovnou dolů je pro mě důležitá, makám většinou sám. Takže půjdu zase do šroubů. Strop mám 4 metry, nová podlaha 20 cm drátkobeton +něco navíc v místech sloupů pro jistotu.
Měla by stačit 3.2 max 3.5 tuny nosnost.
Co do značek se mi líbí Ravaglioli (škoda tlustých sloupů) Omcn (to už míň cenově), pošilhávám po Nussbaum.
Umítě se k tomu vyjádřit, případně uniká mi něco zajímavého?
JozefC
Aktivista
Příspěvky: 1081
Registrován: 05 kvě 2016, 06:14

Re: Nový dvousloupový hever-jak vybrat

Příspěvek od JozefC »

Tiež som sa bál tých pár cm , ak som potreboval ísť o niečo nižšie, ale zbytočne. Príslušenstvo ako podpery a pod mám nastavovacie a výšku si doladím. Ale ok . Z vyššie spomínaných je najviac profi Nussbaum, držiaky, ale majú drahší servis, ak sa niečo pokašle. Roky som robil na OMCN a osobne ich mám najradšej, ako stĺpové, tak nožnicové a sú o niečo užšie ako Ravi. Ja osobne idem do OMCN aj z dôvodu dostupnosti dielov / kvality / ceny. A HLAVNE ich ber od serióznej profi firmy so servisom.
HonzaXM
Přispěvovatel
Příspěvky: 723
Registrován: 23 kvě 2014, 19:02
Bydliště: Písek

Re: Nový dvousloupový hever-jak vybrat

Příspěvek od HonzaXM »

Mám Ravaglioli 3200 Kg a jsem maximálně spokojený. Jeden motor, mezi sloupama je kardanka, žádný řetěz s napínáním, což je absolutně bezúdržbové. Mám ji asi 6 let a kromě výměny řemenů na pohon motoru jednou za rok nebo dva a občasného mazání pojezdů nic. Přejezd mezi sloupy sice je, ale díky kardance asi jen 3 cm vysoký, takže nepojízdné auto přetlačíš i sám. Na nové dílně bych ho asi zapustil, pokud budu muset dělat beton. Jediné, co mi vadí, jsou krátké packy. Třeba zítra mě čeká VW T4 v prodloužené verzi a ta se zvedá blbě. T5 long zvednu v pohodě, ta má zvedací body lepší. Možná se dají dokoupit jiné, nezjišťoval jsem. To je ale asi jediná nevýhoda. Na jemné cukání na vyvěšení motoru třeba kvůli rozvodům je nejlepší šroubová, hydraulika je v tomhle druhá. Jinak mám ještě zabalenou hydrauliku Starline, kdysi byla v akci. Ta ale čeká na novou dílnu.
Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Nový dvousloupový hever-jak vybrat

Příspěvek od roman1648 »

Jestli šroubovicový tak OMCN, máme ho let a let a funguje bezvadně, sice je dražší ale fakt kvalita..
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Re: Nový dvousloupový hever-jak vybrat

Příspěvek od Tomas6 »

Nám tady omcn maká 15let. A až teď po.15ti letech servisák doporučil vyměnit matky... Jinak nic. Jednou za měsíc dva se to mázne a je klid. Jo loni měnili řetěz a řemeny. Jinak fakt nic.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 318
Registrován: 07 říj 2011, 10:16

Re: Nový dvousloupový hever-jak vybrat

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

Díky moc za reference. Ravaglioli mám možnost mít za relativně hodně dobrou cenu. Omcn říkátě, že super. Teď babo raď :roll:
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“