Motor D5252T modrý kouř

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Tarkin
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 09 kvě 2018, 19:44

Motor D5252T modrý kouř

Příspěvek od Tarkin »

Čus,
předmět diskuze motor D5252T MSA 15.8 z Volva S80. Motor je ale Audi, tedy VW.
Co je špatně?
- Motor do ohřátí kouří modře, občas bíle. Zálezí na okolních podmínkách, teplotě a vlhokosti.
- Pokud auto nastartuju a nechám chvíli běžet na volnoběh, je modrý kouř větší a jistější.
- Občas se to nestane, ale taková šance je minimální.
- Tenhle jev nastává pouze za studena, při lehkým ohřátí se situace zlepšuje, po ohřátí na provozní teplotu už je to celkem ok.
- Krom tohohle se motor chová normálně.

Co se s autem dělalo?
- Výměna rozvodu vstřikovacího čerpadla, včetně kladek a několikrát doměřený a nastavený předvstřik k horní hranici dle diagnostiky.
- Výměna vstřikovačů za nové Firad, rozměr dle originálních.
- Repase vstřikovacího čerpadla s výměnou rozdělovací hlavy a elektronické regulace.
- Výměna všech podtlakových hadic včetně senzoru tlaku v sání a Pierburg regulátoru.
- Výměna hadice k sání, utěsnění všeho.
- Filtry a olej samozřejmě měním ještě před intervalem, tzn 8-10tis km.

Nájezd je 414 000km.
Vzhledem k tomu, že jakýkoliv další zásah je za raketu a možností je X. Tuší někdo s čím začít?
Volvo S80 D5252T: Stage 1, Do88 IC, Simons exhaust, Catch can, PUR, Eibach PRO KIT, HP Audio+STP&Gladen
Uživatelský avatar
vilik
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Registrován: 24 led 2006, 07:25

Re: Motor D5252T modrý kouř

Příspěvek od vilik »

Do rubriky Co je špatně si připiš: Žere to olej.
VW Sharan
1.9 TDI PD
burton.b
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 21 kvě 2011, 18:33

Re: Motor D5252T modrý kouř

Příspěvek od burton.b »

Změřil bych tlaky
Tarkin
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 09 kvě 2018, 19:44

Re: Motor D5252T modrý kouř

Příspěvek od Tarkin »

Ok rovnou to doplním.
Do rubriky Co je špatně si připiš: Žere to olej.
Dolévám zhruba 1l na 10 tisíc km.
Změřil bych tlaky
Dva válce 23,5baru tři válce 27baru.
Volvo S80 D5252T: Stage 1, Do88 IC, Simons exhaust, Catch can, PUR, Eibach PRO KIT, HP Audio+STP&Gladen
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Motor D5252T modrý kouř

Příspěvek od roman1648 »

Pro představu co je to za motor - rotačka 1.9 VW ??
Tarkin
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 09 kvě 2018, 19:44

Re: Motor D5252T modrý kouř

Příspěvek od Tarkin »

Spíše předchůdce s válcem navíc.
Volvo S80 D5252T: Stage 1, Do88 IC, Simons exhaust, Catch can, PUR, Eibach PRO KIT, HP Audio+STP&Gladen
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8915
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Re: Motor D5252T modrý kouř

Příspěvek od hansdob »

Není to normální 2,5tdi 5V z audi doutníku?
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Tarkin
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 09 kvě 2018, 19:44

Re: Motor D5252T modrý kouř

Příspěvek od Tarkin »

Je to ten motor, co byl v Audi 100 a v Transporterech T4.
Volvo S80 D5252T: Stage 1, Do88 IC, Simons exhaust, Catch can, PUR, Eibach PRO KIT, HP Audio+STP&Gladen
burton.b
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 21 kvě 2011, 18:33

Re: Motor D5252T modrý kouř

Příspěvek od burton.b »

Ty tlaky na těch dvou válcích nejsou nic moc. Může také lehce propouštět turbo. Tento motor je hrozně citlivý na předvstřik (jako každý více válcový motor s rotačním čerpadlem) . Stačí kousek posunout čerpadlo a už to za studena pokuřuje.
Tarkin
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 09 kvě 2018, 19:44

Re: Motor D5252T modrý kouř

Příspěvek od Tarkin »

Turbo lehce propouští, dělá to tak od začátku (70tkm), ale modře do ohřátí to hulí zhruba rok.

Může turbo propouštět hlavně za studena?
Volvo S80 D5252T: Stage 1, Do88 IC, Simons exhaust, Catch can, PUR, Eibach PRO KIT, HP Audio+STP&Gladen
volvo pan
Přispěvovatel
Příspěvky: 171
Registrován: 14 kvě 2021, 22:29
Bydliště: zapad

Re: Motor D5252T modrý kouř

Příspěvek od volvo pan »

tlaky mi přijdou v poho a spotřeba oleje minimalní,tak zbejvá ta nafta. Co tam dát origo vstřiky na zkoušku? Jak dejchá motor? Jede to normalně a porucha nesviti počitam,tak to nastaveny bude asi dobře. Jo,to turbo,no,za studena bude propuštět asi vic,ale z litru na 10000 km si myslim,že to hulit nebude. to i mužeš klidně rozpojit hadici a pojezdit.
Tarkin
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 09 kvě 2018, 19:44

Re: Motor D5252T modrý kouř

Příspěvek od Tarkin »

tlaky mi přijdou v poho a spotřeba oleje minimalní,tak zbejvá ta nafta. Co tam dát origo vstřiky na zkoušku? Jak dejchá motor? Jede to normalně a porucha nesviti počitam,tak to nastaveny bude asi dobře. Jo,to turbo,no,za studena bude propuštět asi vic,ale z litru na 10000 km si myslim,že to hulit nebude. to i mužeš klidně rozpojit hadici a pojezdit.
Spotřeba oleje se za poslední interval dolévání zvedla, zhruba tak o 0,75l. Ale teče mi to kolem vany a gufera na klice (to ale má smysl řešit až s výměnou rozvodů).
Origo vstřiky tam ještě 2 měsíce zpět byly, měnilo se to právě kvůli tomuhle.
Auto jede normálně a žádné chyby nesvítí.
Volvo S80 D5252T: Stage 1, Do88 IC, Simons exhaust, Catch can, PUR, Eibach PRO KIT, HP Audio+STP&Gladen
volvo pan
Přispěvovatel
Příspěvky: 171
Registrován: 14 kvě 2021, 22:29
Bydliště: zapad

Re: Motor D5252T modrý kouř

Příspěvek od volvo pan »

no nedejcha to z pod vička? taky mi napada gufera na ventilech,vzhledem k maly spotrebě oleje,tak to bude resp muze jen na 1 valci. To je i celkem snadny a levny,a nebo prasklej nakej pistni kroužek popř lehce natavenej píst. To už je horší,na druhou stranu pokud to děláš sám,tak to cenově de. Ještě třeba špatnej hydroštos?Hele a co přepad nafty z čerpadla,tam je ventilek resp pružinka,valecek atd prostě to skrti tlak aby zustal v cerpadle pro vstrik a kdyz si to furt prohazoval apod,tak jesi tam neco nezustalo navic. Jako jestli to neni ucpany nebo přicpany vic,než je treba,pak to pere vic tlaku resp nafty do vstriku. To je ale jen teorie..Bubliny v přivodu do čerpadla nejsou?
Tarkin
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 09 kvě 2018, 19:44

Re: Motor D5252T modrý kouř

Příspěvek od Tarkin »

no nedejcha to z pod vička?
Ničeho zvláštního jsem si nevšiml.
taky mi napada gufera na ventilech,vzhledem k maly spotrebě oleje,tak to bude resp muze jen na 1 valci.
Várazně víc to dělá, když to po nastartování nechám chvíli na volnoběh. Z domova je to 400m z kopce...

To je i celkem snadny a levny,a nebo prasklej nakej pistni kroužek popř lehce natavenej píst.
To už je horší,na druhou stranu pokud to děláš sám,tak to cenově de.
Ještě třeba špatnej hydroštos?
Sám určitě ne, ale do autorizáku s tím nepojedu. Mám způsob jak to nechat udělat levněji, ale pořád se při GO hlavy se sundáním asi bavíme o minimálně 15 tis.
Každopádně to zatím tak vidím. Výměna hydroštelů, gufer a prohlídka ventilů.
Případně udělat zkoušku s olejem, jestli se zvedne komprese a má to vůbec smysl...

Hele a co přepad nafty z čerpadla,tam je ventilek resp pružinka,valecek atd prostě to skrti tlak aby zustal v cerpadle pro vstrik a kdyz si to furt prohazoval apod,tak jesi tam neco nezustalo navic. Jako jestli to neni ucpany nebo přicpany vic,než je treba,pak to pere vic tlaku resp nafty do vstriku. To je ale jen teorie..Bubliny v přivodu do čerpadla nejsou?
Bubliny v hadičce vidět nejsou.
Volvo S80 D5252T: Stage 1, Do88 IC, Simons exhaust, Catch can, PUR, Eibach PRO KIT, HP Audio+STP&Gladen
volvo pan
Přispěvovatel
Příspěvky: 171
Registrován: 14 kvě 2021, 22:29
Bydliště: zapad

Re: Motor D5252T modrý kouř

Příspěvek od volvo pan »

jo tohle zkus,sundat popř hlavu taky ale nemusi bejt ranec..dal bych jen těsněni a šrouby,do vody nefouka,tak by to mělo stačit. To až teda nepomužou ty gufera a hydra..Hele a to všechno si nechal dělat proto,že to kouří,nebo to začlo až pak?
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“