Motor D5252T modrý kouř
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Motor D5252T modrý kouř
Čus,
předmět diskuze motor D5252T MSA 15.8 z Volva S80. Motor je ale Audi, tedy VW.
Co je špatně?
- Motor do ohřátí kouří modře, občas bíle. Zálezí na okolních podmínkách, teplotě a vlhokosti.
- Pokud auto nastartuju a nechám chvíli běžet na volnoběh, je modrý kouř větší a jistější.
- Občas se to nestane, ale taková šance je minimální.
- Tenhle jev nastává pouze za studena, při lehkým ohřátí se situace zlepšuje, po ohřátí na provozní teplotu už je to celkem ok.
- Krom tohohle se motor chová normálně.
Co se s autem dělalo?
- Výměna rozvodu vstřikovacího čerpadla, včetně kladek a několikrát doměřený a nastavený předvstřik k horní hranici dle diagnostiky.
- Výměna vstřikovačů za nové Firad, rozměr dle originálních.
- Repase vstřikovacího čerpadla s výměnou rozdělovací hlavy a elektronické regulace.
- Výměna všech podtlakových hadic včetně senzoru tlaku v sání a Pierburg regulátoru.
- Výměna hadice k sání, utěsnění všeho.
- Filtry a olej samozřejmě měním ještě před intervalem, tzn 8-10tis km.
Nájezd je 414 000km.
Vzhledem k tomu, že jakýkoliv další zásah je za raketu a možností je X. Tuší někdo s čím začít?
předmět diskuze motor D5252T MSA 15.8 z Volva S80. Motor je ale Audi, tedy VW.
Co je špatně?
- Motor do ohřátí kouří modře, občas bíle. Zálezí na okolních podmínkách, teplotě a vlhokosti.
- Pokud auto nastartuju a nechám chvíli běžet na volnoběh, je modrý kouř větší a jistější.
- Občas se to nestane, ale taková šance je minimální.
- Tenhle jev nastává pouze za studena, při lehkým ohřátí se situace zlepšuje, po ohřátí na provozní teplotu už je to celkem ok.
- Krom tohohle se motor chová normálně.
Co se s autem dělalo?
- Výměna rozvodu vstřikovacího čerpadla, včetně kladek a několikrát doměřený a nastavený předvstřik k horní hranici dle diagnostiky.
- Výměna vstřikovačů za nové Firad, rozměr dle originálních.
- Repase vstřikovacího čerpadla s výměnou rozdělovací hlavy a elektronické regulace.
- Výměna všech podtlakových hadic včetně senzoru tlaku v sání a Pierburg regulátoru.
- Výměna hadice k sání, utěsnění všeho.
- Filtry a olej samozřejmě měním ještě před intervalem, tzn 8-10tis km.
Nájezd je 414 000km.
Vzhledem k tomu, že jakýkoliv další zásah je za raketu a možností je X. Tuší někdo s čím začít?
Volvo S80 D5252T: Stage 1, Do88 IC, Simons exhaust, Catch can, PUR, Eibach PRO KIT, HP Audio+STP&Gladen
Re: Motor D5252T modrý kouř
Změřil bych tlaky
Re: Motor D5252T modrý kouř
Ok rovnou to doplním.
Dolévám zhruba 1l na 10 tisíc km.Do rubriky Co je špatně si připiš: Žere to olej.
Dva válce 23,5baru tři válce 27baru.Změřil bych tlaky
Volvo S80 D5252T: Stage 1, Do88 IC, Simons exhaust, Catch can, PUR, Eibach PRO KIT, HP Audio+STP&Gladen
Re: Motor D5252T modrý kouř
Pro představu co je to za motor - rotačka 1.9 VW ??
Re: Motor D5252T modrý kouř
Spíše předchůdce s válcem navíc.
Volvo S80 D5252T: Stage 1, Do88 IC, Simons exhaust, Catch can, PUR, Eibach PRO KIT, HP Audio+STP&Gladen
Re: Motor D5252T modrý kouř
Není to normální 2,5tdi 5V z audi doutníku?
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Re: Motor D5252T modrý kouř
Je to ten motor, co byl v Audi 100 a v Transporterech T4.
Volvo S80 D5252T: Stage 1, Do88 IC, Simons exhaust, Catch can, PUR, Eibach PRO KIT, HP Audio+STP&Gladen
Re: Motor D5252T modrý kouř
Ty tlaky na těch dvou válcích nejsou nic moc. Může také lehce propouštět turbo. Tento motor je hrozně citlivý na předvstřik (jako každý více válcový motor s rotačním čerpadlem) . Stačí kousek posunout čerpadlo a už to za studena pokuřuje.
Re: Motor D5252T modrý kouř
Turbo lehce propouští, dělá to tak od začátku (70tkm), ale modře do ohřátí to hulí zhruba rok.
Může turbo propouštět hlavně za studena?
Může turbo propouštět hlavně za studena?
Volvo S80 D5252T: Stage 1, Do88 IC, Simons exhaust, Catch can, PUR, Eibach PRO KIT, HP Audio+STP&Gladen
Re: Motor D5252T modrý kouř
tlaky mi přijdou v poho a spotřeba oleje minimalní,tak zbejvá ta nafta. Co tam dát origo vstřiky na zkoušku? Jak dejchá motor? Jede to normalně a porucha nesviti počitam,tak to nastaveny bude asi dobře. Jo,to turbo,no,za studena bude propuštět asi vic,ale z litru na 10000 km si myslim,že to hulit nebude. to i mužeš klidně rozpojit hadici a pojezdit.
Re: Motor D5252T modrý kouř
Spotřeba oleje se za poslední interval dolévání zvedla, zhruba tak o 0,75l. Ale teče mi to kolem vany a gufera na klice (to ale má smysl řešit až s výměnou rozvodů).tlaky mi přijdou v poho a spotřeba oleje minimalní,tak zbejvá ta nafta. Co tam dát origo vstřiky na zkoušku? Jak dejchá motor? Jede to normalně a porucha nesviti počitam,tak to nastaveny bude asi dobře. Jo,to turbo,no,za studena bude propuštět asi vic,ale z litru na 10000 km si myslim,že to hulit nebude. to i mužeš klidně rozpojit hadici a pojezdit.
Origo vstřiky tam ještě 2 měsíce zpět byly, měnilo se to právě kvůli tomuhle.
Auto jede normálně a žádné chyby nesvítí.
Volvo S80 D5252T: Stage 1, Do88 IC, Simons exhaust, Catch can, PUR, Eibach PRO KIT, HP Audio+STP&Gladen
Re: Motor D5252T modrý kouř
no nedejcha to z pod vička? taky mi napada gufera na ventilech,vzhledem k maly spotrebě oleje,tak to bude resp muze jen na 1 valci. To je i celkem snadny a levny,a nebo prasklej nakej pistni kroužek popř lehce natavenej píst. To už je horší,na druhou stranu pokud to děláš sám,tak to cenově de. Ještě třeba špatnej hydroštos?Hele a co přepad nafty z čerpadla,tam je ventilek resp pružinka,valecek atd prostě to skrti tlak aby zustal v cerpadle pro vstrik a kdyz si to furt prohazoval apod,tak jesi tam neco nezustalo navic. Jako jestli to neni ucpany nebo přicpany vic,než je treba,pak to pere vic tlaku resp nafty do vstriku. To je ale jen teorie..Bubliny v přivodu do čerpadla nejsou?
Re: Motor D5252T modrý kouř
Ničeho zvláštního jsem si nevšiml.no nedejcha to z pod vička?
Várazně víc to dělá, když to po nastartování nechám chvíli na volnoběh. Z domova je to 400m z kopce...taky mi napada gufera na ventilech,vzhledem k maly spotrebě oleje,tak to bude resp muze jen na 1 valci.
Sám určitě ne, ale do autorizáku s tím nepojedu. Mám způsob jak to nechat udělat levněji, ale pořád se při GO hlavy se sundáním asi bavíme o minimálně 15 tis.To je i celkem snadny a levny,a nebo prasklej nakej pistni kroužek popř lehce natavenej píst.
To už je horší,na druhou stranu pokud to děláš sám,tak to cenově de.
Ještě třeba špatnej hydroštos?
Každopádně to zatím tak vidím. Výměna hydroštelů, gufer a prohlídka ventilů.
Případně udělat zkoušku s olejem, jestli se zvedne komprese a má to vůbec smysl...
Bubliny v hadičce vidět nejsou.Hele a co přepad nafty z čerpadla,tam je ventilek resp pružinka,valecek atd prostě to skrti tlak aby zustal v cerpadle pro vstrik a kdyz si to furt prohazoval apod,tak jesi tam neco nezustalo navic. Jako jestli to neni ucpany nebo přicpany vic,než je treba,pak to pere vic tlaku resp nafty do vstriku. To je ale jen teorie..Bubliny v přivodu do čerpadla nejsou?
Volvo S80 D5252T: Stage 1, Do88 IC, Simons exhaust, Catch can, PUR, Eibach PRO KIT, HP Audio+STP&Gladen
Re: Motor D5252T modrý kouř
jo tohle zkus,sundat popř hlavu taky ale nemusi bejt ranec..dal bych jen těsněni a šrouby,do vody nefouka,tak by to mělo stačit. To až teda nepomužou ty gufera a hydra..Hele a to všechno si nechal dělat proto,že to kouří,nebo to začlo až pak?