Pípá olej AHU-AFN

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Bunny.16
Přispěvovatel
Příspěvky: 241
Registrován: 19 říj 2009, 14:09
Bydliště: Slaný

Pípá olej AHU-AFN

Příspěvek od Bunny.16 »

Zdravím. Řešíme problém s blikáním a pípáním oleje. Jedná se o T4 r.v.97. Je v ní motor z G3 AHU. PRO oživení jsme tam dali řj z AFN z G3. Turbo z ASZ a trisky S764. Ale najednou po zahřátí se pri vyšších otáčkách rozblika a začne pipat olej dokud se nevypne klíček. Zkusili jsme vrátit zpět starou jednotku z podezření ze by mohla být ta z AFN vdaná. To samé. Dřív to totiž nedělalo. Zkusili jsme vyměnit olejová čidla a nic. Odpojit jedno nebo druhé a pokaždé to začne pipat cca přes 2500 ot. Někdy dřív někdy později. Tlak oleje pri volnoběhu u zahrateho motoru cca 1 bar. Max při 4000 ot. cca 4.5 baru. Měnili jsme ještě chladič oleje za větší ale ten by na tlak oleje neměl.mit žádný vliv. Už jsme trochu bezradní. Vag nic nepíše. Žádnou závadu. Možná jen jestli by mi nemohl někdo říct jaká tam mají být spravna čidla pro kontrolu. Ale dokud jsme nedali jiné turbo a pod. Tak vše bylo ok. Auto v každodenním provozu bez problémů. Nemá.nekdo řadu nebo zkušenost s tímto problémem? Děkuji.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jedno čidlo je na 0,8 bar, druhé na 2 bar.

Systém měří tlak při 2000 otáčkách, musí být vyšší než 2 bar. Pokud není, začne to řvát.

Tlak 4,5 při 4000 rpm je docela málo. Měl by být 5,5 až 6.

Kolik je tam tlak při 2000 otáčkách? Podle mě tam bude problém. Pokud je méně než 2, pak se nedivím, že to řve. Motor může být volnější na klice a ztrácí tlak. Anebo je bordel pod redukčním ventilem tlaku oleje v čerpadle.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8913
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

No ten tlak je nižší. Pokud Elektrika a čidla ok tak jsou vyběhaný pouzdra na hřídeli pohonu vakuovky. Je potřeba vůli kontrolovat přesně ve směru tlaku řemenu.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jo, vidíš. Vložený hřídel jsem zapomněl. No, už Galaxy dlouho nemám.

Ještě mě napadlo dát tam olej s vyšší viskozitou. Já jsem se starým TDI jezdil i na minerál 15W/40. To umí s tlakem oleje docela dost věcí.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Bunny.16
Přispěvovatel
Příspěvky: 241
Registrován: 19 říj 2009, 14:09
Bydliště: Slaný

Příspěvek od Bunny.16 »

S tím olejem tam teď je 5w-40s od Texaco určený pro PD. Už se tam dává dlouho ten olej. A s tou vůli na klice se asi začne. Předchozí majitel tam jezdil na 10w-40 a moc se k tomu nechoval. Ono na zkoušku by se mohl nalít 10w-40 jestli to přestane nebo ne. Nebo rovnou vanu dolů a podívat na kliku a čerpadlo resp. regulační ventil.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Co je na oleji 10W/40 špatně? Já měl v Galaxy motor AFN a celé roky jsem tam dával 10W/40 od Mogulu. Někdy i 15W/40. Když jsem to prodával, motor měl 400 tisíc bez jediného problému, mezi výměnami nevzal ani půl litru a komprese byla kolem 30 na všech válcích.

Klidně bych to tam dal. Není na tom vůbec nic špatného. Beztak je to vylítaná stará mrcha s milionem na hrbu. Mnohem častěji je špatně použití právě nízkoviskozních olejů.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Bunny.16
Přispěvovatel
Příspěvky: 241
Registrován: 19 říj 2009, 14:09
Bydliště: Slaný

Příspěvek od Bunny.16 »

Já neříkám že je na něm.neco špatného. Většina těhle motoru jezdí na 10w-40. Spíš jsme ho tam dali protože ten motor má dobře komprese. Válce byly jako nové včetně kroužků. A 5w se tam dalo právě kvůli tomu že se tam dává to turbo z 96kw aby tolik netrpelo. Jinak ten motor ani s tou plnou syntetikou olej nebral. Nebylo potřeba dolivat na výměnu po 10000 km. Takže nebyl důvod ho tam nedávat. Spíš se teda zkusí asi nalít 10w-40 na zkoušku a pak asi kontrola té kliky. A nevíte někdo přesně barvu těch olejovych čidel jaké tam mají být? Nemůžu to najít...
Bunny.16
Přispěvovatel
Příspěvky: 241
Registrován: 19 říj 2009, 14:09
Bydliště: Slaný

Příspěvek od Bunny.16 »

Tak barvu čidel jsem.uz našel. Nahoře modrá a dole šedá.
Amstaff16
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 12 bře 2019, 12:48
Bydliště: Syrovin

Re: Pípá olej AHU-AFN

Příspěvek od Amstaff16 »

Tak jak to celé dopadlo vyřešilo se to mám stejný problém
Nikdy není pozdě
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32831
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: Pípá olej AHU-AFN

Příspěvek od slovacek.milos »

ukostři čidlo
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“