Prosím o pomoc při řešení problému s Hyundai SantaFe 2,2CRDI EDC16 r.v.2006. Motor má nízký výkon v nižších otáčkách než zabere turbo. Takže nástup výkonu je až od cca 2200ot/min. Do té doby je to líný a skoro se s tím nedá rozjet.
Na autě byly kontrolovaný vstřiky, tlak paliva je v pořádku, dekarbonizované sání, turbo po repasi.
Kontrolované díly: MAP senzor - v pořádku. Měřič hmotnosti vzduchu - zkoušen nahradit novým bez úspěchu. EGR ventil v pořádku.
Do doby než zabere turbo je dodávka paliva do 40mm^3 jakmile zabere turbo, tak se zvýší až na 60mm^3. Průtok vzduchu na volnoběh cca 25kg/h.
Klapky v sání chodí bez problému.
Řídící jednotka nepíše žádnou závadu.
S odpojeným výfukem se to také nezlepšilo.
Už nevím co dál vyzkoušet. Případně nemohl by to dělat špatný program v řídící jednotce? Třeba nepovedené čipování? Auto už od kopě (pár měsíců zpět) bylo takhle líný.
Děkuji za případnou pomoc.
Hyundai SantaFe 2,2CRDI malý výkon v nízkých otáčkách
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 155
- Registrován: 13 srp 2010, 14:50
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Rozvody zkontrolovány dneska - sedí. EGR jsem měl vyndaný a el. připojený(je tam zvlášť elektromagnet a šoupě) - bez změny. Tlaky ve válcích měřeny jen přes starovací proud, takže zjištěny rovnoměrné tlaky, ale absolutní hodnotu nevím. Můžeme případně ještě změřit kompresmetrem, protože fakt už nevím co tomu může být.
V těch nízkých otáčkách jde z výfuku šedý až černý kouř, ale není to velkej oblak dýmu přes kterej by nebylo v zrcátku vidět.
V těch nízkých otáčkách jde z výfuku šedý až černý kouř, ale není to velkej oblak dýmu přes kterej by nebylo v zrcátku vidět.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 155
- Registrován: 13 srp 2010, 14:50
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Tak dnes jsem si vzal do parády samotný EGR ventil. Skládá se z dvou samostatných částí(elektromagnet a krníčkový ventil). Při první zkoušce jsem měl sundaný jen elektromagnet a rukou zkoušel hýbat mechanickým ventilem a vše se zdálo v pořádku. Jenže po rozebrání i této mechanické části jsem zjistil, že ventil zcela nezavírá. Mezi sedlem a uzavíracím hrníčkem byla asi 1,5mm mezera. Po vyčíštění již zavírá a auto táhne zcela normálně. Turbo začíná být slyšet zhruba od 1300ot/min a nástup výkonu se posunul také do nižších otáček. Jen pro informaci. Teď na volnoběh na ohřátém motoru a zavřeném EGR ventilu měří MAF cca 42kg/hod hmotnost nasávaného vzduchu.
Děkuji hlavně Jericho-3 za nakopnutí k zevrubné kontrole EGR ventilu.
Děkuji hlavně Jericho-3 za nakopnutí k zevrubné kontrole EGR ventilu.
Re: Hyundai SantaFe 2,2CRDI malý výkon v nízkých otáčkách
Děkuji Vám za radu.Pomohlo moc