Audi A4 B6 1.9TDI PD kourivost

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Veteranista
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 22 led 2012, 09:20
Bydliště: Kroměříž

Audi A4 B6 1.9TDI PD kourivost

Příspěvek od Veteranista »

Audi A4 B6 1.9TDI PD myslim ze AVF, najeto 450 tis, ja kupoval v 380 a delal jen rozvody, predtim nevim.
Ted na emisich mam vysokou kourivost, 1.21, po vysisteni (a zapojeni) EGR a poradnem prohnani kourivost cca 0.7-0.8, stale nevyhovujici.
Když meřime, prvni mereni OK, pak je prodleva a druhe mereni a pak kourivost už je špatná.
Nějaka rada? Napada mě turbo, tak neni “v tahu” zda nepustí olej do sani?
Jaky vlik ma katalizator na kourivost? Vlnovec neni taky nic moc, tak premyslim, ze bych vymenil jako koplet.
Naposledy upravil(a) šulda dne 17 zář 2022, 09:52, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Úprava názvu tématu.
Peugoet 309 1.8D 44kW
Renault Grand Espace 2.2 dT 83kW
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Re: Audi A4 B6 1.9TDI PD kourivost

Příspěvek od jericho-3 »

A což uvažovat a zjistit, zda motor nehulí právě kvůli těm najetým km?V podstatě nechápu, pokud motor má ještě původní písty s kruhy, očekávat hodnoty jako má motor ve "středním věku".. Vše jednou končí..Tamhle je vůle., támhle netěsnost, támhle nánosy karbonu a když se to sečte, je to jako s návštěvou ve starobinci. Taky si pokecáš , ale musíš dotyčnému podat hůl, aby přešel pokoj.. :)
nepropadat panice...
tatko Tom
Přispěvovatel
Příspěvky: 241
Registrován: 25 úno 2018, 08:54
Bydliště: Prievidza

Re: Audi A4 B6 1.9TDI PD kourivost

Příspěvek od tatko Tom »

Podľa mňa ak to má kompresiu a nežere olej - môže to byť zahnusené nesprávnym spôsobom jazdy, neskorými výmenami (nekvalitného) oleja.
Sú aditíva na vyčistenie, zníženie dymivosti a niektoré celkom uspokojivo pomôžu.
Keď som pri stave 250 000 km kúpil jedno JTD a cestou domov na diaľnici poriadne pridal, za mnou sa zotmelo. Dnes má najazdené 300 000 a nezadymí za žiadnych okolností.
Druhé JTD, kúpené so stavom 190 000 neťahalo z nízkych otáčok, bol problém odísť na zelenú z križovatky, pri väčšom pridaní to dymilo neskutočne. Tam bol problém aj s turbom - pískalo okrem iného, po jeho výmene a odsaní oleja z intercoleru to ide ako má a nedymí.
Nie len talianskym káram prospieva vymetanie pavučín z výfuku a nie len pred emisnou.
1.9 JTD 85kW (2x), predpísané oleje + Metabond
Richi
Přispěvovatel
Příspěvky: 701
Registrován: 29 bře 2008, 07:25

Re: Audi A4 B6 1.9TDI PD kourivost

Příspěvek od Richi »

jericho-3 píše: 17 zář 2022, 17:41 A což uvažovat a zjistit, zda motor nehulí právě kvůli těm najetým km?V podstatě nechápu, pokud motor má ještě původní písty s kruhy, očekávat hodnoty jako má motor ve "středním věku
Mám BKD a najeto asi 430k. Na emisích letos v květnu kouřivost 0.34.
Jestli mají na sondě omotanou ponožku nebo mám kliku na motor to nevím.
Jinak ještě tady máme Peugeot 206 2,0 HDI 66kw. Kupováno před několika lety, stav ojetý za 25k kč. Super stav, žádný problém.
Auto nekouří, nežere olej, jede. Když jsem s ním byl poprvé na technické, nevím kolik má mít hodnotu na emisích, ale chlapík
strčil sondu do výfuku, na volnoběh, za chvilku se vrátí od kompu a že to má kouřivost 10.
Protože se známe, tak mi vrátil doklady a řekl, ať s tím jedu do prdele. :)
No, a pak se v tom vyznej.
Oc1 81kw, kategorie veterán. Už není mezi námi.
Oc2 BKD.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Re: Audi A4 B6 1.9TDI PD kourivost

Příspěvek od jericho-3 »

2.0 HDI není PD, to je poklad. Já na velké počty km bez oprav u PD a bezchybnost jejich chodu prostě nevěřím. Pokud to opravdu tak v nějakém případě je, klobouk dolů. Ale většina majitelů má plné sklepy ND dílů, které již vyměnili.
nepropadat panice...
Richi
Přispěvovatel
Příspěvky: 701
Registrován: 29 bře 2008, 07:25

Re: Audi A4 B6 1.9TDI PD kourivost

Příspěvek od Richi »

No u mě vstřiky cca. 50k km po repasu, turbo loni nové originál, olej měním po cca. 12k km a většinou tankuji Vervu.
Kdyby bylo všechno původní, určitě by to vypadalo dost jinak, to máš samozřejmě pravdu.
To jen kolem toho motoru samotného a těch kilometrů, že jako pořád OK. :)
Oc1 81kw, kategorie veterán. Už není mezi námi.
Oc2 BKD.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Re: Audi A4 B6 1.9TDI PD kourivost

Příspěvek od jericho-3 »

Ano, ono není divu, to co musí snést hlava u PD je očistec proti motorům např. HDI. V podstatě proč se u přímého vstřiku sundavá hlava, pokud se motor nepotkal nebo nepřehřál, když v podstatě hlavy nepraskají ? Motory mají plechová těsnění a tak v pdstatě k tomu normálně není důvod. Ale u PD ty neutuchující rány a vibrace od jednotlivých vstřikovačů , těžká vačka a špatně technicky vyřešený vztah vačka hydroštely udělá své. Proto mne to zajímá, protože Němci mají pravdu v tom, že motor je konstruován na najetí 200000km , což zvládne s přehledem..Ale motory jezdí dál.......A je proto proti HDI v nevýhodě...
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: Audi A4 B6 1.9TDI PD kourivost

Příspěvek od slovacek.milos »

PD je neštastné řešení, to vymyslel blbec a naštěstí se v tom nepokračuje, pedečka běžně hulí, na emise to de upravit váhou,
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19313
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Audi A4 B6 1.9TDI PD kourivost

Příspěvek od roman1648 »

Všechno má svoje pro a proti, HDi dobrý ale zase kolik jich lehlo na vstřiky,čerpadla,regulátory, pořád dokola, oproti 1.9 PD kde ty vstřiky odcházely minimálně, ano, mechanika motoru je zde zvláštní ale většina těch motorů najela stovky tisíc km než se to vytelilo, takže za mě dobrý, a to nejsem zastánce koncernů..
Já byl teď s firemní 1.6TDi 81kw na STK a kouřivost 0,03
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: Audi A4 B6 1.9TDI PD kourivost

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote=roman1648 ..
Já byl teď s firemní 1.6TDi 81kw na STK a kouřivost 0,03
[/quote]

de takové kouřivosti dosáhnout ale to auto ti nedá víc jak 60
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19313
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Audi A4 B6 1.9TDI PD kourivost

Příspěvek od roman1648 »

Tak je to moje firemní kára se kterou denně jezdím a věř tomu že 60 nejezdím :D
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Re: Audi A4 B6 1.9TDI PD kourivost

Příspěvek od jericho-3 »

Jo, už jich moc nejezdí, když zaslechnu někde ve městě chrochtání a mlácení diesela , vím že je to PD. A ty první V6 TDI už jsou jen v muzeu a jaká to byla sláva. Zatímco mne až otravuje, když potkávám bývalé zákazníky, kteří za pár šušní koupili kdysi např. Citrena C5 s 2.0 HDI a pořád to "dojíždějí"..Vstřikovače už stejně nikdo již nevyndá, ale motor jde tiše a pravidelně , co já vím, mění se jen řemen. Nebo jedu okolo známého, a on má pořád zarostlého Chryslera Voyagera v trávě s tím, že jej "vyvaří" , což je kravina. A povídá, to ani není možné, dám tam baterku, /stálo to od jara/ a on chytne na otočení..Najeto přes půl mega bez jakékoliv demontáže na motoru. Motor rotačka s čerpadlem ala TDI made in Italy 2,5 TDi s dělenými hlavami.. Mohu toto přehlédnout, když jsem se sám zbavil své Audi, protože jako mechán jsem neměl čas opravovat své auto. Možná dnes hoši po práci" fušují" na svých vozech, mají patrně hodně elánu..Ale samozřejmě je to každého věc.. (LOL)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: Audi A4 B6 1.9TDI PD kourivost

Příspěvek od slovacek.milos »

Chryslera Voyagera v já ho mám TD, rozvody řetěz, jede na řízkový olej, startuje na drb, je to pracant, na dovolené v tom spíme, koroze stabilizované, asi nejlepší auto co jsem kdy měl,
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Re: Audi A4 B6 1.9TDI PD kourivost

Příspěvek od jericho-3 »

:D Jsi můj člověk, který vždy přizná, jak to dělá sám. Já diesely už nepotřebuji, mám jen T 4 rotačku, služebníka skvělého, ale pouze pro toho, kdo chce jezdit a chápe, že pár koní, které to auto má umí využít je ten, který motory má rád a vždy spíš pochválí málo HP za jejich práci, než zhýčkaný moderní blbec, obležený moderními KW, v plné palbě, který už ani neví proč auto vůbec jede.. Má totiž za to, že to umí ta ikonka na tabletu na přístrojovce, s kterou si tak rád hraje..:)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: Audi A4 B6 1.9TDI PD kourivost

Příspěvek od slovacek.milos »

já si dodělal i rozvod 220 V, boční markýzu, a jiné vychytávky, motor je traktor jak když potáhneš za piáno, když si stím člověk rozumí je to požitek,
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“