DPF adaptace - omylem

VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Andy238CZE
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 04 srp 2022, 14:28

DPF adaptace - omylem

Příspěvek od Andy238CZE »

Zdravím všechny,
měl jsem jakýsi zkrat (v hlavě) a když jsem si s VCDS projížděl adaptace, tak se mi povedlo nechtěně resetovat hodnoty DPF*. A tak se ptám, jestli s tím může být jakýkoliv problém, případně zdali mohu přepsat zanesení nespalitelným popílkem z 0 na číslo, co si díky bohu pamatuji?
- Jinak na autě byla udělaná STK* a emise naprosto v pořádku, ještě si na emisích dělali srandu, že to auto snad generuje kyslík :D

- Jediné, že se týden na to rozblikal senzor teploty spalin, ten se vyměnil a žhavení nebliká a že Turbo* je zralé na repas, ale to si myslím bude vzhledem k nájezdu 334 tisíc km.

Děkuji za veškeré odpovědi, jen se bojím skrz to DPF*, ale ty hodnoty by si měl počítač vypočítat sám či?
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1380
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Bydliště: Praha-západ

Re: DPF adaptace - omylem

Příspěvek od FandaTDI »

Uložil bych původní hodnotu, když to fungovalo jak má(ev.na to je i vzorec pro výpočet...)
ŘJ nemá jak rozlišit saze a popílek, takže když to tak necháš, bude častěji regenerovat a rychleji se zanese...
pašíkombi AFN B597
Andy238CZE
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 04 srp 2022, 14:28

Re: DPF adaptace - omylem

Příspěvek od Andy238CZE »

Děkuji za odpověď, zkusím hodnotu "oil ash" vrátit na původní hodnotu, kterou si díky bohu pamatuji, až se mi auto vrátí po výměně turba, tak ro zkusím přes VCDS v adaptaci napravit a dám vědět =) Jinak tenhle reset mohl způsobit to, že odešlo turbo a předtím odešel teplotní senzor výfukových plynů (g235) :?
Andy238CZE
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 04 srp 2022, 14:28

Re: DPF adaptace - omylem

Příspěvek od Andy238CZE »

Tak mám auto zpět, po repasi turba to do nouzáku zatím nespadlo, provedl jsem servisní regeneraci při které teplota chladíci kapaliny vystoupala až na nějakých 110 stupňů, proběhla úspěsně, ale nejsem schopný nikde přepsat hodnotu "Oil ash" používám vcds a když dám bezp. kódy 27xxx nebo 12xxxx tak nikde v adaptaci nevidím možnost adaptace tohoto popílka, pouze nějaké hodnoty vstřiku, adaptace dpf na nějaké TKM a to je vše, + tam je možnost servisní regenerace, máte někdo nápad, co musím udělat, abych to mohl přepsat?
erikfrog
Přispěvovatel
Příspěvky: 149
Registrován: 23 dub 2008, 11:53

Re: DPF adaptace - omylem

Příspěvek od erikfrog »

V prvom rade prva a zasadna chyba bola vratit nevycistene DPF naspat do auta. Je to samozrejma vec a vacsinou hlavny dovod preco umre turbo... Popolcek je zabijak.
markpol
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 06 úno 2010, 00:27

Re: DPF adaptace - omylem

Příspěvek od markpol »

Tu hodnotu Oil ASh uz nedas späť , ked si ju raz resetoval a vymazal na hodnotu 0.00 tak tam ostane a riadiaca jednotka si zacne pocitat odznovu , lenze teraz si mysli ze je tam novy DPF ... , nerob s tym nic kludne jazdi ale uz ked si mal DPF vonku tak si ho mal dat vycistit , len nie mokrou cestou ... jedine suchou , odporucam firmu DPF-FTG.cz , robia metodou Cleantaxx ...

Musis si uvedomit ze riadiaca jednotka vzdy porovnava 2. hodnoty pri merani zanesenia DPF , 1. merana hodnota 2. vypocitana hodnota.
1. merana hodnota : tu meria diferencny snimac , meria tlak pred DPF a za DPF a meria zanesenie , cisty filter na volnobehu cca 3 mbar zaneseny cca 10 mbar , su to len orientacne hodnoty ... ked je filter zaneseny tak to ti vo FTG spravia , prefuknu ti ho a bude priechodny ..... lenze to je len jedna vec ... priechodny filter neznamena ze je vsetko o.k........

2.vypocitana hodnota : tu riadiaca jednotka meria podla nejakeho algoritmu , a pripocitava gramy zanesenia , styl jazdy teplota motora , a tiez stav kilometrov inak bude vypocitavat ked bude mat auto 50.000 km ako ked ma 200.000 km , u DPF filtra je najdolezitejsia hodnota pri regeneracii a to je teplota pred a za DPF filtrom , ta musi byt cca 600 Celzia . Ak je teplota nizka cca 470 Celzia , riadiaca jednotka vyhodnoti ze je opotrebovany oxidacny katalizator , tym padom nezacnu gramy zanesenia klesat a nebudes moct filter vypalit aj ked ho vypalis ale dlhou jazdou vo vysokych otackach ... Vo Firme FTG ti zmeraju aj teplotnu odozvu toho Katalyzatora a povedia ti aka je jeho este zivotnost , ten sa neda nahradit neda sa s nim nic urobit , ked je opotrebovany tak smola , DPF je K.O.

je o tom este vela pisania , ak chces vediet blizie kludne pis ...

Caute .
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1380
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Bydliště: Praha-západ

Re: DPF adaptace - omylem

Příspěvek od FandaTDI »

markpol: vcelku hezky napsaný a vesměs souhlas(vč.suchýho čištění), ale s tím resetem popílku to zrovna u koncernu docela často jde upravit téměř libovolně(ne u všech jednotek, ale tam, kde jo, bývaj i vzorce pro výpočet zanešení, který lze upravit/"zaokrouhlit" nahoru/dolu ať už dle stylu jízdy a/nebo třeba právě s ohledem na ten dif.tlak při různých teplotách a otáčkách...), i když i to má svý "ale"... Jako např. to, že při změně se často nastaví saze(vypoč.i měř.) třeba na 24g a je potom potřeba to ještě zregenerovat... Novější koncernový TDI mívaj třeba ještě i v zákl.nastav.něco jako "sladění"(částečně)/novej výpočet zanesení sazema, atd. ...
A příčinou tý nízký účinnosti oxikatu nemusí být ani kat.samotnej, to je občas taky trošku zrádný...
pašíkombi AFN B597
RadimTDI
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 05 úno 2024, 14:12

Re: DPF adaptace - omylem

Příspěvek od RadimTDI »

Zdravím pánové. Měl bych dotaz k mému DPF*. Touareg 3.0 TDI*, 2015 CVVA. Bylo provedeno čištění DPF*, posléze vynulovaní pomocí VCDS - vše OK. PO ujetí cca 700Km se spustilá regenerace, ta proběHLA* bez přerušení, zanesení kleslo, ale km od poslední regenerace se nevynulovaly, ale stále se přičítají? Nevíte kde by mohl být problém?
Odpovědět

Zpět na „Diagnostika - software/hardware VW group (vag-com, supervag, ...)“