Turbo golf 4 tdi 81kw

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
losmiros
Přispěvovatel
Příspěvky: 688
Registrován: 17 led 2007, 17:02
Bydliště: Prostějov,Přerov

Turbo golf 4 tdi 81kw

Příspěvek od losmiros »

Zdar, prosim o radu:
Rady co jsou na foru jsem procetl, ale stejne mi neni jasne par veci.
Asi se mi povolila kontramatka na tahlu regulace turba, auto nejede, log jsem nedelal.
Jak je to s tim nastavenim teho tahla?
Kontramatka povolena a tahlo nejde rukou stelovat,jde postelovat az kdyz je volna banka? Nechce se mi banka vysroubovat uplne protoze mam obavy kdyz to delam na aute,ze jak mi vyskoci matky co drzi banku, tak uz matky zpatky po hmatu nedam.
Otazka zni,abych posteloval tahlo regulace cim musim tocit? Tou sroubovicou z banky nebo tim vrchem - jak nekdo rika cervikem. Kdyz je to napruzene, tak cervikem tocit nejde.navic mi prijde, kdyz je to zahakle nahore u tahla lopatek, jde s tim cervikem vubec tocit?
Dekuju
serou me motorkari s dalkovema svetlama, bandit power
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4625
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Re: Turbo golf 4 tdi 81kw

Příspěvek od martinsidlo »

" Asi " je prd vědět. Kontramatka se jen tak nepovolí,když se zbytkem nemůžeš točit,je to zarezlé. Proč na to šaháš ? Nejede ? LOG. Jestli se bojíš něco pohmatu udělat,dej to do servisu.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
losmiros
Přispěvovatel
Příspěvky: 688
Registrován: 17 led 2007, 17:02
Bydliště: Prostějov,Přerov

Re: Turbo golf 4 tdi 81kw

Příspěvek od losmiros »

Nesaham na nic, auto nejede.
Prave ze kontramatka se jen tak nepovoli. Protoze jsem se dival proc to nejede, zjistil jsem, ze matka neni dotahla a rukou jsem s ni sruboval,byla uplne jinde.
Turbo bylo na repasi pred rokem, asi si musim i po servisu vse zkontrolovat.
V srpnu jsem s autem jel jeste 180, ted se dostanu na 110.
Podtlak na n75 je, napeti take,
Tahlo se nehybe, bud je moc vysrubovane nebo zatuhla regulace, ale to si nemyslim.
Do servisu pojedu az budu muset, nejsem si jist, jestli prave v servisu mi kontramatku spravne dotahli.
serou me motorkari s dalkovema svetlama, bandit power
prka
Aktivista
Příspěvky: 1142
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Re: Turbo golf 4 tdi 81kw

Příspěvek od prka »

Asi jsi toho na fóru ohledně Tvého problému moc nepřečetl. Je tam toho nejvíce ze všech technických problémů. Je to zřejmé již z používání pojmů. Pod pojmem "červík" je v těchto tématech míněn doraz táhla regulace, které se zasouvá do "baňky". Je to šroubek bez hlavy s drážkou pro šroubovák, který brání táhlu v dalším zasouvání do "baňky". Táhlo regulace je složeno ze tří částí. Horní část, která je "segerovkou" upevněna na čepu regulace. V této části je pak umístěna válcovitá matice s vroubkovaným povrchem, kterou se šteluje délka táhla. Spodní část je "šroub", na kterém je upevněna membrána a který by se při štelování neměl otáčet, aby nedošlo k porušení těsnosti membrány.
Log samozřejmě podá více informací o celkovém stavu motoru. Zajímá-li Tě však správná délka táhla a lehkost pohybu regulace, tak to lze zjistit velice jednoduše. Nemusíš se bát, že ty dvě matice po hmatu znovu nenasadíš. Není to žádný problém. Pokud to pro Tebe problém je, tak to dej někomu jinému, jak píše Martin.
Po odšroubování těch dvou matic by "baňka" měla svojí tíhou spadnout dolů a zastavit se o "červík". Při zvedání k držáku by měla jít úplně lehce. Asi 1-2 mm před dosednutím baňky na držák bys měl začít cítit odpor pružiny v baňce. Pokud tomu tak bude, tak je táhlo správně nastaveno a regulace se nepřidírá.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
losmiros
Přispěvovatel
Příspěvky: 688
Registrován: 17 led 2007, 17:02
Bydliště: Prostějov,Přerov

Re: Turbo golf 4 tdi 81kw

Příspěvek od losmiros »

Ok, diky za osvetleni pojmu, to su rad.
Tak a muj problem je, ze kontramatka povolena. Kdyz jsem povoloval sruby na bance, tak jsem to mel povolene co to slo,asi pul cm a stejne je tahlo stahle napruzene a vroubkovana matice na stelovani nejde pohnout. Z toho usuzuju, ze tahlo je spatne nastavene.
A jde to postelovat na aute?pocitam ze jo,ja jsem to delal po tme a ze spodu auta.
Jakmile povolim banku, pocitam ze vroubkovana matice uz pujde rukou potocit.
Dekuji moc za radu
Log muzu udelat,ale myslim si ze tohle bude chyba…
Temata k nastaveni jsou, ale nejak jsem to nepochopil ty pojmy…
Dekuju
serou me motorkari s dalkovema svetlama, bandit power
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Re: Turbo golf 4 tdi 81kw

Příspěvek od Tomas6 »

Odšroubuj ty dva šrouby co drží baňku a zkus jestli ta regulace vůbec chodí může být zaseknutá i ta baňka. Nemyslím si že by se ta ryhovaná matka dokázala sama šroubovat natolik aby byla vzepřítá a nešla. To by se šroubovala spíš opačně.
Důležité je to aby ta páčka co trčí z turba šla nahoru a dolů úplně volně. Od dorazu po doraz může mít chod tak 1,5cm. Ale to si nejsu jistý
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
losmiros
Přispěvovatel
Příspěvky: 688
Registrován: 17 led 2007, 17:02
Bydliště: Prostějov,Přerov

Re: Turbo golf 4 tdi 81kw

Příspěvek od losmiros »

Jo tomas6,
Dik za radu, zkusim, turbo mam jedno vadny z PDcka, tak jsem si nacvicil rozborku a sborku, tak vim jak ma chodit regulace.
Banku odsrubuju a uvidim.

Dekuju
serou me motorkari s dalkovema svetlama, bandit power
losmiros
Přispěvovatel
Příspěvky: 688
Registrován: 17 led 2007, 17:02
Bydliště: Prostějov,Přerov

Re: Turbo golf 4 tdi 81kw

Příspěvek od losmiros »

Zdarec,
konecne jsem si udelal cas na moji opravu, resp. serizeni tahla regulace a chtel bych se podelit s poznatkama, kdyz jste me tady dobre nasmerovali.

Po odsroubovani banky regulace chodila luxusne, cela zavada byla zpusobena tim ze se povolila aretace tahla a cervik se vyseuboval do max vychylky.
Vse se mi delalo lepe vrchem auta, to v prispevkach nebylo. Cervik nesel seubovat rukou, takze jsem povolil banku a vysruboval, ocistil zavit a lehce maznul na necisto projel pres matku a nasadil zpet. I tak se mi to delalo rukou blbe, ale postupoval dle navodu.
Nastavil max vychylku s vuli a pak jeste napruzil banku, tzn. Esli to rikam spravne, tocil tou vroubkovanou matici - cervikem vlevo,abych prodlouzil delku tahla a tim to napruzil. Pak utahnul - poznatek,kdyz jsem dotahoval pojistnou matku,vytacela se mi ta ploska regulace,pripadne srub banky, tak jsem si to chytnul klestama a dotahnul matku aby to nebyl zkriva vuci hornimu ovladani regulace.

Diky vsem za trpelivost a rady.

Vznik zavady?turbo bylo na repas,pred rokem,myslim si ze matku na tahle mi nedotahli dostatecne a povolila, ale nemusi to tak byt, mel jsem si to pred montazi zkontrolovat, moje chyba.
serou me motorkari s dalkovema svetlama, bandit power
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Turbo golf 4 tdi 81kw

Příspěvek od roman1648 »

To si nemyslím, ty jsi si koupil / nechal udělat repas tak, abys ho namontoval a jezdil, ne abys po nich něco kontroloval nebo dokonce přeseřizoval! Opět jsme u toho že se do toho sere kde kdo, koupil si pískovačku,myčku dílů a umí objednat levné díly z číny a říká si repasář
Když jsme u té kontroly - jednou jsem namontoval NOVÁ přední ramena na GIV,výrobce už nevím, neměly dotažené pořádně ty tři šrouby co drží čep, to jsem samo nekontroloval nenapadlo mě to,šrouby se asi po týdnu povolily,dva vypadly a na jeden to dojelo zpátky na dílnu s napůl vyvaleným kolem... :x
losmiros
Přispěvovatel
Příspěvky: 688
Registrován: 17 led 2007, 17:02
Bydliště: Prostějov,Přerov

Re: Turbo golf 4 tdi 81kw

Příspěvek od losmiros »

Dik za reakci
Turbo bylo ve firme,celkem si myslim renovovane, takze me to prekvapilo.

Ja jen ze je jednodusi takove jednoduche veci zkontrolovat, at z toho neni prace navic😁
serou me motorkari s dalkovema svetlama, bandit power
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“