Rozdíly 1.9D a 1.9TD
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 871
- Registrován: 23 pro 2013, 07:41
- Bydliště: Praha
Rozdíly 1.9D a 1.9TD
Ahoj, zatím jen předběžně, vypadá to že zdechnul původní motor (přeskočily rozvody), tak zjištuju možnosti.
Ten TD prý jede nesrovnatelně líp a i spotřeba by měla bejt nižší. Jaké jsou rozdíly mezi těmahle dvěma motory vyjma turba? Co poloosy, převodovka, čerpadlo a další věci. Jak těžký a finančně náročný je případně ten TD upravit na ještě vyšší výkon než je těch origo 90 koní?
Za odpovědi díky
Ten TD prý jede nesrovnatelně líp a i spotřeba by měla bejt nižší. Jaké jsou rozdíly mezi těmahle dvěma motory vyjma turba? Co poloosy, převodovka, čerpadlo a další věci. Jak těžký a finančně náročný je případně ten TD upravit na ještě vyšší výkon než je těch origo 90 koní?
Za odpovědi díky
Berlingo 1.9D DJZ Bosch
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 871
- Registrován: 23 pro 2013, 07:41
- Bydliště: Praha
Jaký typ je ten tvůj potkaný motor? D9B, nebo už DW8?
Jestli tam chceš dávat 1.9TD, tak tam budeš muset dát někam intercooler-vejde se ti tam? Tím bych začal.
Jinak převodovka u TD je rychlejší. Máš 14", nebo 15" kola? Poloosy by měly být stejné - oba motory mají 5kv. převodovku typu BE. Jestli máš 15"kola, sháněj převodovku z Xantie 1.9TD, jestli 14" kola, sháněj třeba z BX 1.8TD, popř. z nějaké staré dieselové 205, nebo 309 s 13"kolama a můžeš laborovat. Čím menší kola, tím rychlejší převodovka, můžeš zkusit různé kombinace.
Motory 1.9TD měly(nevím ale, jestli na všech autech) tu blbou tažnou spojku, takže buď nechat tu, nebo sehnat ložisko, přítlačák a lamelu z BX 1.8TD, má stejný průměr a přehodit. Setrvák by měl být stejný. Pak ještě přehodit páku spojky na převodovce a lanko za to z obyčejného D a spojka bude fungovat tak, jak má. Mám to takhle na své Xantii a jezdí to už asi 6 let bez problémů. Pozor - spojka u D je menší, než u 1.8/1.9TD!
1.9TD bude mít pravděpodobně taky větší průměr výfuku.
Jinak na to zvedání výkonu se podívej sem http://www.xantiaclub.cz/forum/viewtopi ... rava+1.9TD , ale asi tě to moc nepotěší.
Jestli tam chceš dávat 1.9TD, tak tam budeš muset dát někam intercooler-vejde se ti tam? Tím bych začal.
Jinak převodovka u TD je rychlejší. Máš 14", nebo 15" kola? Poloosy by měly být stejné - oba motory mají 5kv. převodovku typu BE. Jestli máš 15"kola, sháněj převodovku z Xantie 1.9TD, jestli 14" kola, sháněj třeba z BX 1.8TD, popř. z nějaké staré dieselové 205, nebo 309 s 13"kolama a můžeš laborovat. Čím menší kola, tím rychlejší převodovka, můžeš zkusit různé kombinace.
Motory 1.9TD měly(nevím ale, jestli na všech autech) tu blbou tažnou spojku, takže buď nechat tu, nebo sehnat ložisko, přítlačák a lamelu z BX 1.8TD, má stejný průměr a přehodit. Setrvák by měl být stejný. Pak ještě přehodit páku spojky na převodovce a lanko za to z obyčejného D a spojka bude fungovat tak, jak má. Mám to takhle na své Xantii a jezdí to už asi 6 let bez problémů. Pozor - spojka u D je menší, než u 1.8/1.9TD!
1.9TD bude mít pravděpodobně taky větší průměr výfuku.
Jinak na to zvedání výkonu se podívej sem http://www.xantiaclub.cz/forum/viewtopi ... rava+1.9TD , ale asi tě to moc nepotěší.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 871
- Registrován: 23 pro 2013, 07:41
- Bydliště: Praha
M
Myslím že ten původní má označení D8, je to klasický starý XUDčko, podle mechanika to nemuselo přeskočit na rozvodech ale jen na čerpadle, tak ještě uvidíme. Díky za obsáhlou odpověď, mám nad čím přemýšlet.
Berlingo 1.9D DJZ Bosch
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 871
- Registrován: 23 pro 2013, 07:41
- Bydliště: Praha
Co tam všechno ladíš? Ať vím, co s tím, protože výkon u 1.9TD není nic moc...to 2.1TD už je jiný kafekebitch píše:úprava výkonu na 1.9 TD je hračka, v podstatě zadarmo jen si s tim pohrát...
ale teď koukám že to už je pase, že motor nakonec měnit nebudeš...
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 871
- Registrován: 23 pro 2013, 07:41
- Bydliště: Praha
No hele tak čtyři základní věci:
-předsuvník ovládání tlaku (LDA pin) - taková ta baňka nahoře na čerpadle, tam se sundá horní dekl na čtyřech torxech, vyndá se odtud klínek, zahodí se bíla podložka pod nim, otočí se na stranu s největším vybráním, případně se zbrousí do co nejhlubšího tvaru
-úprava chodu páky plynu, vymontovat doraz na páce + poladit lanko atd. tak aby ti páka chodila co nejdál (v podstatě aby se opřela o čerpadlo)
-maximální dávka nafty na čerpadle, je to šroub zajištěnej plombou, je hned pod vývodem do zpátečky (nad imobilizérem/stop ventilem), stačí ho o něco zatočit a hned to pojede (a taky to bude pěkně hulit )
-no a poslední samozřejmě asi nejdůležitější že jo, je přidání tlaku turba, buďto na turbu přímo na ovládání wastegatu, nebo přidáním mechanickýho ovladání tlaku, ruku v ruce se s tim nese přidání manometru na tlak turba ať víš co děláš a kolik mu dáváš...
první tři ti dodaj dostatek nafty + čtvrtá ti dodá vzduch = jede to
samozřejmě jsou pak další věci, u toho klínku se daj ladit ještě další věci, pak můžeš dát pryč katalyzátor, dát průchozí tlumič vejfuku, sportovní filtr, zaslepit EGR (to doporučuju tak jako tak, jestli jste někdo měl dole sání tak víte o čem mluvim, časování čerpadla, taky je dobrý začít u nových vstřikovačů...
No a s timhle všim se nese riziko že ti odejde turbo, začne t ichcát čerpadlo, foukne ti těsnění pod hlavou atd. ledacos z toho už mám za sebou...
takže je to na každým...
každopádně lechčích úprav jako pootočení klínku + vyhození podložky, a drobnýho zvětšení tlaku bych se nebál...
omlouvám se je to docela off topic, ale tak když to kolega chtěl slyšet
-předsuvník ovládání tlaku (LDA pin) - taková ta baňka nahoře na čerpadle, tam se sundá horní dekl na čtyřech torxech, vyndá se odtud klínek, zahodí se bíla podložka pod nim, otočí se na stranu s největším vybráním, případně se zbrousí do co nejhlubšího tvaru
-úprava chodu páky plynu, vymontovat doraz na páce + poladit lanko atd. tak aby ti páka chodila co nejdál (v podstatě aby se opřela o čerpadlo)
-maximální dávka nafty na čerpadle, je to šroub zajištěnej plombou, je hned pod vývodem do zpátečky (nad imobilizérem/stop ventilem), stačí ho o něco zatočit a hned to pojede (a taky to bude pěkně hulit )
-no a poslední samozřejmě asi nejdůležitější že jo, je přidání tlaku turba, buďto na turbu přímo na ovládání wastegatu, nebo přidáním mechanickýho ovladání tlaku, ruku v ruce se s tim nese přidání manometru na tlak turba ať víš co děláš a kolik mu dáváš...
první tři ti dodaj dostatek nafty + čtvrtá ti dodá vzduch = jede to
samozřejmě jsou pak další věci, u toho klínku se daj ladit ještě další věci, pak můžeš dát pryč katalyzátor, dát průchozí tlumič vejfuku, sportovní filtr, zaslepit EGR (to doporučuju tak jako tak, jestli jste někdo měl dole sání tak víte o čem mluvim, časování čerpadla, taky je dobrý začít u nových vstřikovačů...
No a s timhle všim se nese riziko že ti odejde turbo, začne t ichcát čerpadlo, foukne ti těsnění pod hlavou atd. ledacos z toho už mám za sebou...
takže je to na každým...
každopádně lechčích úprav jako pootočení klínku + vyhození podložky, a drobnýho zvětšení tlaku bych se nebál...
omlouvám se je to docela off topic, ale tak když to kolega chtěl slyšet
BMW e46 320D touring 110/125kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 22 úno 2023, 14:21
Re: Rozdíly 1.9D a 1.9TD
Seš dobrej