oprava kabeláže - spoj
Moderátoři: šulda, Moderátoři
oprava kabeláže - spoj
Zdravím,
dneska mi shořel vypínač - vzal sebou konektor a pár kabelů se seskvarilo. byl už hezký plamínek
teď otázka - čím spojujete novou kabeláž se starou? Někde jsem četl, že se nedoporučuje pájet, navíc bych měl u světel strach, aby se pájka časem "neroztekla".
čím byste tedy napojili nový konektor na ovládání světel - dutinky a zalisovat (nějaké doporučení na konkrétní dutinky a kleště, co jsou osvědčené?) nebo jen natáhnout smrstovacky a spajet.
Díky za postřehy a tipy
dneska mi shořel vypínač - vzal sebou konektor a pár kabelů se seskvarilo. byl už hezký plamínek
teď otázka - čím spojujete novou kabeláž se starou? Někde jsem četl, že se nedoporučuje pájet, navíc bych měl u světel strach, aby se pájka časem "neroztekla".
čím byste tedy napojili nový konektor na ovládání světel - dutinky a zalisovat (nějaké doporučení na konkrétní dutinky a kleště, co jsou osvědčené?) nebo jen natáhnout smrstovacky a spajet.
Díky za postřehy a tipy
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4192
- Registrován: 13 lis 2010, 18:11
- Bydliště: Netolice, největší prdel v republice
Re: oprava kabeláže - spoj
krimpuju takovýma kleštěma https://www.aliexpress.com/item/3286722 ... 6XcTeSGnYo
a spojky bych dával klasiku https://www.aliexpress.com/item/1005004 ... lqmJX3Fas1
a přes to smrštovačku s lepidlem
tak a ted do mně co dělám špatně
a spojky bych dával klasiku https://www.aliexpress.com/item/1005004 ... lqmJX3Fas1
a přes to smrštovačku s lepidlem
tak a ted do mně co dělám špatně
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Re: oprava kabeláže - spoj
Já teda nejraději používám pájení, pokud teda měď už není černá stářím že to na ní nedrží...
Re: oprava kabeláže - spoj
U slabších vodičů pajení a smrštovačka. U silnějších je podle mě idealní tohle https://www.hadex.cz/l838-100-spojka-li ... BJEALw_wcB
a smrštovačka.
a smrštovačka.
Re: oprava kabeláže - spoj
Při pájení se vodič v místě spoje rád láme a navíc tam vzniká koroze.
Pokud je místo, tak bych použil lisovací spojky jak bylo psáno v prvním příspěvku.
Ale taky jsem občas pájel nedůležité věci, kdy jsem byl línej a nebyl tam pořádně přístup. Zatím to drží. Jen jsem dal nejdřív obyčejnou smršťovačku a přes ní ještě tu s lepidlem, aby se co nejvíce omezil pohyb kabelu v místě pájení.
Třeba u zadního stěrače a tak. U světel bych si to nedovolil. Neni nic příjemného, když za jízdy auto zhasne.
Pokud je místo, tak bych použil lisovací spojky jak bylo psáno v prvním příspěvku.
Ale taky jsem občas pájel nedůležité věci, kdy jsem byl línej a nebyl tam pořádně přístup. Zatím to drží. Jen jsem dal nejdřív obyčejnou smršťovačku a přes ní ještě tu s lepidlem, aby se co nejvíce omezil pohyb kabelu v místě pájení.
Třeba u zadního stěrače a tak. U světel bych si to nedovolil. Neni nic příjemného, když za jízdy auto zhasne.
Re: oprava kabeláže - spoj
no nevím napájel jsem toho hromady a nikdy se mi nic nezlomilo ale chce to pájet trochu jako člověk tz. pájet k sobě vodiče jen menších pruřezů Pájené spoj stačí cca 5mm. a nenavalit tam tunu cínu který zateče pod izolaci. Síla pájených vodičů max 1mm spíš 0,75. Všude jinde dávám lisovací dutinky.
Re: oprava kabeláže - spoj
Určite pajkovat +zmrštovačku. Tie spojky a podobne kktniy začnu oxidovat a hnit. Príkladom su spojky co dávaju k ťažným zariadeniam. Letovaný spoj nesmie by´t nikde kde sa vodič ohýba a pracuje treba priechodky dverí kufra atď.
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
Re: oprava kabeláže - spoj
Přesně jak píše Romek. Krásný letovaný lesklý spoj a ideálně smršťovací bužírka. Ta to krásně zpevní a nemá tendenci se nic lámat. Roky drží takto všechny spoje a žádný problém. Samozřejmě používám letovací pastu, která zlepší přilnavost cínu k vodiči. Pokud musím použít izolační pásku, tak jedině textilní. Plastová se po nějakém čase začne sama rozlepovat.
Toledo 1L, 1Z. Octavia 1Z, BSE. Caravelle T4, ABL.