Passat B6 2.0 tdi 103kw BMP tlak turba VYŘEŠENO!!!

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
CeeresBob
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 05 bře 2023, 20:06
Odpovědi: 0

Passat B6 2.0 tdi 103kw BMP tlak turba VYŘEŠENO!!!

Příspěvek od CeeresBob »

Zdravím všechny nafťáky :-)

Potřeboval bych od Vás pomoc, už si celkem nevím rady.

Turbo pomalu tlačí v nízkých otáčkách viz. obr. (log, 3kvalt a plnej plyn)
přišel jsem na to že mi to někde u turba syčí a když odpojím podtlak tak to přestane....
turbo nové (repas) najeto cca 1 tis. km a problém byl i u starého turba.

prošel jsem tlakové trubky, přetěsnil je a pořád stejný problém, zkoušel jsem i tlakovou zkoušku a nikde nic.
dělal jsem přes vcds základní nastavení plnícího tlaku a tam je to slyšet nejlépe, 1407 otáček N75 sepne a začne to syčet, po vteřince vypne a je po syčení (wallbash)

Nesetkal se někdo se stejným problémem? prohledal jsem snad celej web a nic jsem nenašel.

Prosím o pomoc, začíná mi z toho auta hrabat :crazy:

Předem Všem děkuji za rady

:thankyou:
Tlak turba.jpg
Tlak turba.jpg (4.32 MiB) Zobrazeno 3089 x
3kvalt, 2016 otáček, 1509 tlak aktual, 2376 požadavek na tlak.png
3kvalt, 2016 otáček, 1509 tlak aktual, 2376 požadavek na tlak.png (109.04 KiB) Zobrazeno 3089 x
Naposledy upravil(a) CeeresBob dne 19 bře 2023, 17:04, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5114
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Re: Passat B6 2.0 tdi 103kw BMP tlak turba

Příspěvek od martinsidlo »

No, máš tam netěsnost. To je montérky a řádně prolézt. Mastnota by mohla ukázat,kde to syčí.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20360
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: Passat B6 2.0 tdi 103kw BMP tlak turba

Příspěvek od roman1648 »

Dělal jsem nedávno 3C s motorem BMP taky jsem nemohl nic najít a nakonec byla prdlá tlaková hadice hned za turbem,nešlo to vůbec vidět hlavně začalo to syčet až to fakt natlačilo,tak se prasklina otevřela
CeeresBob
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 05 bře 2023, 20:06
Odpovědi: 0

Re: Passat B6 2.0 tdi 103kw BMP tlak turba

Příspěvek od CeeresBob »

Tlakovou trubku u turba (koleno napojene na plastovou trubku) jsem měnil za novou.... nemohlo se ohnou, či zmáčknout těsnení na te trubce? sice jsem ten ó-kroužek mazal, ale uvnitř turba to je suchý jak roští....

co netěsnost mezi turbem a pdf, mělo by to vliv?
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20360
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: Passat B6 2.0 tdi 103kw BMP tlak turba

Příspěvek od roman1648 »

PDF je formát souboru v počítači (noteeth)
Jestli myslíš DPF tak určitě ano
CeeresBob
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 05 bře 2023, 20:06
Odpovědi: 0

Re: Passat B6 2.0 tdi 103kw BMP tlak turba

Příspěvek od CeeresBob »

Já vážně napsal pdf :fist:

Jasně že jsem myslel dpf :doh:

Takže netěsnost u dpf a turba může mít vliv na to že pomalu tlačí?

zkoušel jsem uvolnit sponu u dpf, tesnení tam je jen plíšek, takovej marnej, co když tam dám dvě ty těsnění?
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20360
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: Passat B6 2.0 tdi 103kw BMP tlak turba

Příspěvek od roman1648 »

No to že by nětěsnost mezi turbem a DPF měla vliv to jo, ale spíš pozitivní, jestli to DPF není nějaký přicpaný spíš...
CeeresBob
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 05 bře 2023, 20:06
Odpovědi: 0

Re: Passat B6 2.0 tdi 103kw BMP tlak turba

Příspěvek od CeeresBob »

Dpf je nové zároveň s turbem... takže tady asi chybu nehledat...

říkám, syčí to pouze když připojím podtlat k turbu, když ho odpojim je klid...

co ten ó-kroužek na tlakove trubce v turbu?
trhac
Přispěvovatel
Příspěvky: 946
Registrován: 15 lis 2011, 20:43
Odpovědi: 0

Re: Passat B6 2.0 tdi 103kw BMP tlak turba

Příspěvek od trhac »

Nesyčí ti to kolem hřídelky na chladiči spalin? Nedávno sme to taky řešili
CeeresBob
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 05 bře 2023, 20:06
Odpovědi: 0

Re: Passat B6 2.0 tdi 103kw BMP tlak turba

Příspěvek od CeeresBob »

chladič spalin je taky novej, a myslím že by to syčelo pořád i když vytáhnu podtlak u turba..

teď mám takové podezdření jestli to náhodou nebude tesnění na svodech k EGR ventilu a klapce...
CeeresBob
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 05 bře 2023, 20:06
Odpovědi: 0

Re: Passat B6 2.0 tdi 103kw BMP tlak turba - vyřešeno

Příspěvek od CeeresBob »

Tak a je to vyřešeno.

fouklé těsnění u sacího potrubí viz. obr. (pravděpodobně nasával falešný vzduch a směs byla příliš bohatá),
ptáte se jak jsem na to došel? lambda vykazovala hodnoty které ukazují na karbonizaci (vyndal jsem lambdu a byla celá černá) (výměna těsnění u sacího potrubí = strašněj vopruz, škrtící klapka a EGR ventil ven, filtrbox ven, nápravnice dolů, dpf ven, chladič zpětného vedení spalin bokem, turbo ven, sání ven (6 hodin práce)

další věc byla díra v přírubě u tlakové trubky co vede z turba do intercooleru viz. foto. (nalezeno tlakovou zkouškou)

snad se to někomu bude do budoucna hodit...

práci zdar borci :-)
tlaková trubka intercooler.png
tlaková trubka intercooler.png (124.08 KiB) Zobrazeno 2853 x
sací potrubí.png
sací potrubí.png (127.44 KiB) Zobrazeno 2853 x
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“