P206 kucká, cuká,
Moderátoři: šulda, Moderátoři
P206 kucká, cuká,
Ahoj,
pokračuju v léčbě jednoho vraku. Je to Peugeot 206 1.4i 55kW 1999.
Má to následující projevy. Na volnoběh jakoby poprskává jak kdyby občas vynechal některý z válců. Když jsem to dovezl, tak to pod 2 tis/ot cukalo, že se s tím nedalo téměř v těchto otáčkách jet a nemělo to žádnou sílu. Taky to mělo tendenci chcípat při rozjezdu.
To vše se razantně slepšilo po výměně svíček. Ale motor stále jakoby cuká a na volnoběh má nepravidelný chod, ale jen poslechem, ručička otáčkoměru je v klidu.
Za jízdy se někdy vzpamatuje a na vteřinu, dvě se zdá, že jede normálně. Ale to je jen zcela vyjímečně takový záchvěv.
Co jsem vykoukal na diagnostice ještě před výměnou svíček. Vše vypadá asi OK. Jen korekce předstihu strašně lítá. Chyba v paměti žádná.
https://www.youtube.com/watch?v=fyPrt-cxW4s
Změřil jsem tlaky: 13.25, 13.1, 12.5, 13.6
Změřil jsem zapalovací rampu Tesla CL110 má na 12V konektoru odpor 1.6 Ohm. Mezi svíčkama 1-4 a 2-3 3.36 kOhm. Jinak je nekonečno. Příde mi to nějak málo, ne? Našel jsem více zdrojů a v nich se mluvilo o odporu 6 kOhm až po 21 kOhm. Zapojil jsem to ve vzduchu. Všechny svíčky jiskru házeli, ale přišlo mi, že poněkud mdlou. Nevím, nemám to s čím porovnat a už je to dlouho, co jsem naposledy koukal na jisrku.
Taky jsem po 300km vytáhl nové svíčky. Tři jsou různé očouzené a jedna úplně čistá. Nepoznalčil jsem si bohužel pořadí válců z kterých jsem je vyndal. Očistil jsem je a dal zpět. Až zas najedu pár km, tak se pak podívám na jejich stav.
Podlě mě to může být už jen zapalovací lišta, nebo by musel být špatný vstřik. Konketorky jsou čisté a pro jistotu jsem je prostříkl kontaktolem. Nerad bych šel cestou náhodnou výměnou komponent.
Nějaké rady?
Díky
pokračuju v léčbě jednoho vraku. Je to Peugeot 206 1.4i 55kW 1999.
Má to následující projevy. Na volnoběh jakoby poprskává jak kdyby občas vynechal některý z válců. Když jsem to dovezl, tak to pod 2 tis/ot cukalo, že se s tím nedalo téměř v těchto otáčkách jet a nemělo to žádnou sílu. Taky to mělo tendenci chcípat při rozjezdu.
To vše se razantně slepšilo po výměně svíček. Ale motor stále jakoby cuká a na volnoběh má nepravidelný chod, ale jen poslechem, ručička otáčkoměru je v klidu.
Za jízdy se někdy vzpamatuje a na vteřinu, dvě se zdá, že jede normálně. Ale to je jen zcela vyjímečně takový záchvěv.
Co jsem vykoukal na diagnostice ještě před výměnou svíček. Vše vypadá asi OK. Jen korekce předstihu strašně lítá. Chyba v paměti žádná.
https://www.youtube.com/watch?v=fyPrt-cxW4s
Změřil jsem tlaky: 13.25, 13.1, 12.5, 13.6
Změřil jsem zapalovací rampu Tesla CL110 má na 12V konektoru odpor 1.6 Ohm. Mezi svíčkama 1-4 a 2-3 3.36 kOhm. Jinak je nekonečno. Příde mi to nějak málo, ne? Našel jsem více zdrojů a v nich se mluvilo o odporu 6 kOhm až po 21 kOhm. Zapojil jsem to ve vzduchu. Všechny svíčky jiskru házeli, ale přišlo mi, že poněkud mdlou. Nevím, nemám to s čím porovnat a už je to dlouho, co jsem naposledy koukal na jisrku.
Taky jsem po 300km vytáhl nové svíčky. Tři jsou různé očouzené a jedna úplně čistá. Nepoznalčil jsem si bohužel pořadí válců z kterých jsem je vyndal. Očistil jsem je a dal zpět. Až zas najedu pár km, tak se pak podívám na jejich stav.
Podlě mě to může být už jen zapalovací lišta, nebo by musel být špatný vstřik. Konketorky jsou čisté a pro jistotu jsem je prostříkl kontaktolem. Nerad bych šel cestou náhodnou výměnou komponent.
Nějaké rady?
Díky
Re: P206 kucká, cuká,
Udělej si ventilový vůle pro jistotu, má to klasické seřizování
Zapalovací lišty odcházejí a vstřiky taky, nedávno jsem na Berlingu s tímto motorem měnil klapku za novou
Má to holt léta
Zapalovací lišty odcházejí a vstřiky taky, nedávno jsem na Berlingu s tímto motorem měnil klapku za novou
Má to holt léta
Re: P206 kucká, cuká,
Na těchto motorech často odcházejí vstřiky. Už jsem jich pár měnil.
Re: P206 kucká, cuká,
A je nějaký způsob jak to doma zjistit co je špatně.
Jestil vstřik, víc vstřiků, nebo ta zapalovací lišta?
Jestil vstřik, víc vstřiků, nebo ta zapalovací lišta?
Re: P206 kucká, cuká,
Normálně zkusit odpojovat vstřiky motor v chodu na volnoběh a na který to bude nejméně reagovat tam je problém
Re: P206 kucká, cuká,
Ok, zkusím. Díky
Re: P206 kucká, cuká,
Vyměnil jsem zapalovací lištu, ale asi to tím nebylo. Auto se po výměně chovalo úplně stejně.
Ale začal jsem lít VIF a postupně se to zlepšuje. Nevím jestli je to VIFem, nebo tím, že jsem s autem prostě začal jezdit. Předtím zřejmě dlouho stálo.
Ještě pak kouknu na ty ventily, vyměním filtr benzínu a kouknu na palivové čerpadlo, jestli v sání není nějaký bordel.
Ale začal jsem lít VIF a postupně se to zlepšuje. Nevím jestli je to VIFem, nebo tím, že jsem s autem prostě začal jezdit. Předtím zřejmě dlouho stálo.
Ještě pak kouknu na ty ventily, vyměním filtr benzínu a kouknu na palivové čerpadlo, jestli v sání není nějaký bordel.
Re: P206 kucká, cuká,
Jestli to dlouho stálo tak zalepený/přilepený vstřiky, nic divnýho u dnešních benzínů...
Re: P206 kucká, cuká,
A může zalepenej vstřik mít ten projev, že auto bude jakoby přidávat a ubírat?
Auto někdy jede líp a někdy hůř.
Momentálně je to nejlíp vidět při jízdě do kopce třeba na dvojku.
Vteřinu to nede normálně, táhne to a pak to třeba 2-3 vteřiny netáhne, pokuckává a tak furt dokola. Ale spíš víc času pokuckává, než by jelo.
Taky mi příjde že prvních pár vteřin po startu běží motor zcela pravidelně. Zřejmě než motor začne brát v potaz nějaké čidlo. Pak začne běžet nepravidleně, což je slyšet poprskáváním do výfuku.
Vstřiky můžu vyměnit, ale přece jen je to investice 500,- za vstřik a nerad bych to měnil stylem pokus omyl tak jako zapalovací rampu, která vůbec nepomohla. Mám furt pocit, že by to mohlo dělat něco jiného.
Auto někdy jede líp a někdy hůř.
Momentálně je to nejlíp vidět při jízdě do kopce třeba na dvojku.
Vteřinu to nede normálně, táhne to a pak to třeba 2-3 vteřiny netáhne, pokuckává a tak furt dokola. Ale spíš víc času pokuckává, než by jelo.
Taky mi příjde že prvních pár vteřin po startu běží motor zcela pravidelně. Zřejmě než motor začne brát v potaz nějaké čidlo. Pak začne běžet nepravidleně, což je slyšet poprskáváním do výfuku.
Vstřiky můžu vyměnit, ale přece jen je to investice 500,- za vstřik a nerad bych to měnil stylem pokus omyl tak jako zapalovací rampu, která vůbec nepomohla. Mám furt pocit, že by to mohlo dělat něco jiného.
Re: P206 kucká, cuká,
Mne VIF veľmi pomohol s jednotkovým benzínovým Puntom (ktoré predtým dlho stálo). Mal nepravidelný voľnobeh, za studena sa do pol plynu dusil, za tepla občas ťahal nerovnomerne. Až som sa nasral, nalial skoro celé balenie VIF do necelých 10 litrov benzínu (!!!) v nádrži a riadne ho popreháňal pod plným plynom a do obmedzovača. Pomohlo.
Re: P206 kucká, cuká,
Po výměně vstřiku se to zdá být OK.