Fiat Ducato 130 r.v. 2013 - Kouří při regeneraci DPF

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Vlasta K
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 17 říj 2017, 19:04

Fiat Ducato 130 r.v. 2013 - Kouří při regeneraci DPF

Příspěvek od Vlasta K »

Dobrý den, mám takový problém s nedokončením regenerace DPF. Nedávno jsem zakoupil Fiata Ducato ale bohužel již s DPF. Od začátku mi dělá problém regenerace . Při každé regeneraci se vynoří z pod kapoty obrovský smrad a kouří z výfuku bílý oblak kouře(není vidět za autem jak hulý). Regeneraci si to asi udělá, protože na diagnostice je DPF v normálním stavu a žádná kontrolka nikde nesvítí. Vetšinou motor škubne a vše přestane. Po té se objeví kontrolka motoru, která než přijedu na diagnostiku tak zhasne a nikde nezůstane v záznamech. Ve Fiatu mi řekli, že můžu být rád, že si to regeneraci dělá a že tam mám auto nechat na týden, že nedokážou říct, čím to je. To bohužel nemůžu, proto žádám o radu, jestli se náhodou někomu nestalo něco podobného, případně kde bych měl začít. Škrtící klapka ok, EGR ventil také ok, měl jsem to rozdělané a nikde nebyla známka velkého znečištění ani mechanické závady. Děkuji za rady
Fiat Ducato 2,3 JTD 130 r.v. 2013
Bravomv
Přispěvovatel
Příspěvky: 138
Registrován: 17 říj 2017, 19:31

Příspěvek od Bravomv »

Dle mého názoru je poškozený DPF filtr, a to jeho oxidační katalyzátor. Ten má za úkol při regeneraci zapálit přivstříklou naftu, následně potom dojde k vypálení filtru pevných částit. V jednom hrnci je tedy oxidační katalyzátor a filtr pevných částic. Poškozený oxidační katalyzátor řádně nezapálí naftu při regeneraci a proto tato nespálená nafta takto kouří. K úspěšné regeneraci zatím dochází i u takto poškozeného DPF, ale regeneraci provází spousta kouře. Měl jsem stejný problém u motoru Fiat 1,6 Mjet. Problém vyřešila až výměna DPF za nový. Navíc u takto poškozeného filtru dosáhneš jeho tzv. vypálení jen za předpokladu, že při regeneraci držíš motor tzv. v tahu, tedy při jízdě po rovině či do kopce. Pokud bys jel delší dobu z kopce, či stál v hustém provozu ve městě, řádná regenerace neproběhne, proces se ukončí a regeneruješ dále po méně najetých kilometrech. V DPF totiž není taková teplota, jaká by měla být.
Vlasta K
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 17 říj 2017, 19:04

Příspěvek od Vlasta K »

Toho jsem se presne bal, pokud bude poskozeny filtr tak to bude asi na vymenu. Mam domluvenou kontrolu u firmy co se zabyva cistenim filtru tak mi asi nic nezbyva, nez ho tam zaslat. Ale je mi divny, ze pokud vynutim regeneraci pres diagnostiku, tak si ji bez problemu udela a podle vsech parametru to dela co ma. Sice to kouri, ale prijde mi ze min nez pri bezne regeneraci za provozu a hlavne to trvalo jen par minut. Musim jeste zjistit, co se mi ukaze za chybu po te nedodelane regeneraci, bez toho se asi nikam nehnu
Fiat Ducato 2,3 JTD 130 r.v. 2013
Bravomv
Přispěvovatel
Příspěvky: 138
Registrován: 17 říj 2017, 19:31

Příspěvek od Bravomv »

Pokud bys měl DPF poškozené jak popisuji, tak žádné čištění nepomůže. Filtr má zřejmě poškozenou keramickou vrstru oxidačního katu, což je neopravitelné. Já jsem měl v poškozeném filtru dokonce díru, prostě ho kus chybělo. Paradox byl, že auto mělo prokazatelně nájezd 30 tis. Předchozí majitel-důchodce hu ucpal a nechal "odborně propláchnout", čímž ho zcela odrovnal. Ve značkovém servisu jsem jim svou diagnózu sdělil sám, oni tvrdili, že auto nemá problém - bez závad. Až spustili regeneraci během jízdy, tak zjistili, že mám pravdu - poškozené DPF. Jezdil jsem s tím 1,5 roku, až ten šílený kouř mě donutil to nechat vyměnit. Že je poškozený oxidační filtr (vlastně zapalovač) poznáš i podle toho, že máš špinavou koncovku výfuku. Když ji očistíš, tak zjistíš, že zůstane čistá (filtr částic totiž funguje), ale jen do další regenerace, po které budeš mít koncovku špinavou (nespálená přivstříklá nafta). Navíc nastartované auto tzv. smrdělo, prostě to bylo nezvykle cítit. Obávám se, že je to i tvůj problém. Po výměně DPF (dal jsem originál) regenerace bez kouře, cca 10 minut, výfuk zcela čistý, při běhu motoru zcela bez zápachu, jen to byla celkem pálka za DPF, jelikož polské JMJ jsem odmítal dát a na Fiat nic jiného nebylo než originál. Jinak musím uvést, že výměnu DPF jsem si v servisu-značkovém skoro vyvzdoroval, jelikož nikdo nechtěl věřit tomu, že by mohl být poškozený, když na diag. není žádná závada a regenerace probíhají dle diag. v pořádku a Fiaty běžně najíždějí 300 tis. a filtry stále fungují.
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Katík si jednoduše otestukeš sám.Nahřej oxidační vrstvu katu horkovzduškou a pak lehce nastříkni třeba čistič brzd a musí se rozsvítit.Další zrada muže být v hořáku na výfuku pokud ho máš bejvaj často uplně zakarbonovaný takže nepomáhá zvyšovat teplotu.
Vlasta K
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 17 říj 2017, 19:04

Příspěvek od Vlasta K »

Máš úplnou pravdu, nedávno jsem jel po dálnici a při spuštění regenerace jsem stál pořád na plynu a regenerace i se přes silné kouření dokončila, ale třeba dnes jsem musel při regeneraci zastavit v koloně a během chvilky se ukončila a opět vyskočila chyba motoru. Každopádně koncovka výfuku není úplně top, ale že by byla úplně černá se říct taky nedá. Koukám že tě filtr taky pěkně potrápil. Já bych chtěl vidět jak ho odborně propláchli a hlavně co tam nalili. Dnes je na to takových přípravků, ale sám bych se do čištění asi nepouštěl. Hlavně že se povedlo a jezdí ti to jak má. I když to něco stálo. Já mám auto 2 měsíce a už jsem s tím najezdil 16000 km a celou dobu to zlobí. Ale mám konečně také nové info, protože jsem to už nevydržel a zastavil se cestou někde v místním servisu.S prosbou o diagnostiku zrovna, když se nepovedla regenerace a svítila kontrolka motoru. Ta mi ukázala chybu P2085 ECM Snímač teploty spalin - Statická závada. Po dlouhém rozhovoru jsme se dostali k závěru, že by to mohla být ta příčina. Snímač může vysílat počítači špatnou teplotu a ten na to zareaguje tak, že tam žene naftu pod proudem aby Dpf zahřál na regenerační teplotu a ten jí nestačí všechnu spálit. Proto to tak hulí a smrdí. Všiml jsem si také že jezdím v průměru kolem 8,5-9 litrů nafty/100, ale při regeneraci se průměrná spotřeba navýší někdy až o dva litry a to už počítám průměrnou spotřebu po 600 kilometrech. Což se mi zdá jako opravdu velký rozdíl. Katr otestovat jde, včera jsem po tvém příspěvku koukal na zajímavé vyprávění o Dpf a kde i ukazovali jak ho vyzkoušet. Každopádně se na to o víkendu mrknu, rozdělám,vyzkouším a půjdu dál..
Fiat Ducato 2,3 JTD 130 r.v. 2013
Bravomv
Přispěvovatel
Příspěvky: 138
Registrován: 17 říj 2017, 19:31

Příspěvek od Bravomv »

Samozřejmě je třeba vyčerpat všechny možnosti, jak ověřit, že je DPF KO, jelikož je to drahá záležitost. Takže první bude u tebe výměna snímače teploty spalin. Spotřeba je vždy vyšší, když auto regeneruje. Po výměně DPF mohu potvrdit, že spotřeba se v intervalu společně s regenerací snížila oproti stavu s poškozeným. Druhá věc je to, že když jsem jezdil s poškozeným DPF, tak jsem jezdil celkově o cca 4 dcl na 100 km méně. Chyběl tam kus oxidačního katu a tudíž byl menší odpor výfukových plynů. Jak jsem již výše uvedl, auto s poškozeným DPF neustále smrdělo při běhu na volnoběh. Nyní není ani u studeného motoru vůbec nic cítit. Můj problém byl o to horší, že s tím neměli zkušenost ani ve značkovém servisu a bylo to první DPF, které vůbec měnili. Jinak tu koncovnku výfuku jsem taky neměl nijak zvlášť špinavou, ale prostě jsem zjistil, že při jízdě bez regenerace zůstává koncovka stále čistá a ušpiní se až při regeneraci - hodně nespálené nafty.
Petr Form
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 03 bře 2023, 05:31

Re: Fiat Ducato 130 r.v. 2013 - Kouří při regeneraci DPF

Příspěvek od Petr Form »

Mohu se zeptat kde byla tedy závada? Mám u Ducata úplně stejný problém. Hulí se z výfuku bílý kouř, pak cele auto škubne a na chvíli dobrý.
Vlasta K píše: 17 říj 2017, 19:21 Dobrý den, mám takový problém s nedokončením regenerace DPF. Nedávno jsem zakoupil Fiata Ducato ale bohužel již s DPF. Od začátku mi dělá problém regenerace . Při každé regeneraci se vynoří z pod kapoty obrovský smrad a kouří z výfuku bílý oblak kouře(není vidět za autem jak hulý). Regeneraci si to asi udělá, protože na diagnostice je DPF v normálním stavu a žádná kontrolka nikde nesvítí. Vetšinou motor škubne a vše přestane. Po té se objeví kontrolka motoru, která než přijedu na diagnostiku tak zhasne a nikde nezůstane v záznamech. Ve Fiatu mi řekli, že můžu být rád, že si to regeneraci dělá a že tam mám auto nechat na týden, že nedokážou říct, čím to je. To bohužel nemůžu, proto žádám o radu, jestli se náhodou někomu nestalo něco podobného, případně kde bych měl začít. Škrtící klapka ok, EGR ventil také ok, měl jsem to rozdělané a nikde nebyla známka velkého znečištění ani mechanické závady. Děkuji za rady
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1362
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Bydliště: Jemnice

Re: Fiat Ducato 130 r.v. 2013 - Kouří při regeneraci DPF

Příspěvek od šulda »

Vlasta K = Naposledy aktivní:
25. říj 2017 15:57 a to byl aktivní jen v tomto tématu které ani nedokončil. Založ si zde -> viewforum.php?f=69 své téma.
Člověk se pořád učí.
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“