Tady je článek také z druhé strany, kde zmiňují výsledky studie od Volva týkající se produkce emisí při výrobě elektromobilu.
Údajně při výrobě elektromobilu Volvo XC40 vyprodukuje o 70% emisí více, než při výrobě auta se spalovacím motorem.
Za 30% nárůst emisí může samotná baterie. Vyprodukované emise se začnou vyrovnávat až v průběhu provozu vozidla. Jejich výše ale velmi závisí na způsobu produkce elektrické energie.
Pokud se vezme v úvahu průměrná světová produkce elektrické energie, k vyrovnání produkce emisí se spalovacím autem dochází ve 109.918 najetých kilometrech. Od těchto kilometrů je elektromobil čistší.
Pro elektriku vyrobenou v evropských podmínkách, kde je energie čistší, dochází k vyrovnání již při 77.248 kilometrech.
Zajímavé čtení: auto.cz: Výroba elektromobilu vyprodukuje o 70 % více emisí, přiznává Volvo
V příloze posílám ještě zprávu z hodnocení uhlíkové stopy při výrobě, je to v AJ, kdyby měl někdo zájem se do toho začíst.
Článek - studie jak je to s emisemi při výrobě elektromobilu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- reesha
- Site Admin
- Příspěvky: 1268
- Registrován: 20 led 2006, 12:15
- Bydliště: Czech republic
- Kontaktovat uživatele:
Článek - studie jak je to s emisemi při výrobě elektromobilu
- Přílohy
-
- Volvo-C40-Recharge-LCA-report.pdf
- (2.14 MiB) Staženo 140 x
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33286
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Článek - studie jak je to s emisemi při výrobě elektromobilu
dobry je pak provoz aku, ty maji vydrzet 160.000 km a recyklovatelnost 5% !!!!!!, to nam nekde casem porostou hory akumulatoru to tu zemi hezky zaserem, nehlede na to jak skurvime v jizni americe priodu tezbou litia, nejveti dul na platinu koupil cina a kdyz nebudem hodni neproda ani gram