Peugeot Boxer 2.5TDi - plnící tlak turba

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1099
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Peugeot Boxer 2.5TDi - plnící tlak turba

Příspěvek od pepe276 »

Ahoj,

ví někdo, kolik má mít plnící tlak a při jakých otáčkách Boxer 1998 2.5TDi - motor THX od Peugeota?
Auto je chcíplé a do sebemenšího kopečka strašně rychle zvadne a musím jít o 1-2 kvalty dolů. Z kopce, nebo po rovině to jde, ale jak chci trochu výkon, tak nestačím řadit dolů. Naměřil jsem 0,6 baru a to je podle mého strašně málo. Tipuju tak 1-1,2 baru.
Díky :.-)
Petr
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Re: Peugeot Boxer 2.5TDi - plnící tlak turba

Příspěvek od sky59 »

Myslim ze tipujes dobre. V diagnostike ma's aj pozadovany tlak.
Pozri kolko je ten ziadany a na kolko sa mu priblizuje realita

Dymi to? Ak ano asi Bude dierka, ak nie asi problem okolo turba
Pripadne zapchaty vyfuk

Moze dymit a byt bez tlaku aj koli egr ze nezavre ale to sa da
Vidiet na Tom, ci vzduch Co presiel cez maf sa dostal aj vsetok
Do motora
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1099
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Diagnostiku nemám. Tohle auto by měla být ještě čistá mechanika. Když na tom stojím a vytočí se to při zátěži, tak to postupně přejde od "čistého" kouře, přes lehký opar po černé brikety z výfuku. O EGR je postaráno...
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

Ak to nema diagnostike asi buses musiet nafuknut vzduchovy
System

To nemeria nijako mnozstvo vzduchu? Ni ako maf?
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1099
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

To má normální vstřikovací čerpadlo-rotačku Bosch, jako třeba staré motory Peugeot 1.9TD. Žádnou váhu vzduchu to nemá, nic takového.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Pokud přidáš, musí hadice k sání ztvrdnout jako kámen, pokud to tak je, motor chytá na otočení a sání je čisté, tak bych to zkusil s odpojeným výfukem.Pokud se nepletu je tohle už přímý vstřik.
nepropadat panice...
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1099
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Přesně tak, tohle už je přímý vstřik a obtokové turbo. Sání je čisté, egr do toho nekecá. Motor chytá na 1-2 otočení a má pravidelný chod. Občas nepatrně zakopne, ale fakt jen nepatrně a lehce čoudne, ale to přičítám vstřiku, ty jsou v pořadí údržby a to není příčina takové ztráty výkonu. Najeto podle budíků 250 tisíc a na 99 % i v reále. Pokud přidám na místě a vytočím motor (na prázdno ne do maxima), tak mi budík vůbec nic neukáže. Za jízdy z nízkých otáček na 2, nebo 3, když přidám a musí zabrat, tak asi 0,6 baru.
Zkusím odpojit výfuk, ale z toho se normálně hulí, v něm by být chyba neměla. Vidím to na regulaci turba.
Nedávno jsem jel s 2.8HDi a tam když zabralo turbo, tak to bylo úplně jiný kafe, ten zátah byl strašně znát.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ta 2,5 také musí jet a je možné, že to je co říkáš..Zda to někde neutíká při při zvýšení tlaku turba. Tohle mám zato chladič nemá a jde to napřímo./.Jedině nějakého trpaslíka pod kapotu, aby držel hadici, zda nejde při zátahu promáčkonout/..Zkusil byl zašpérovat klapku obtoku, zda se to zlepší..
nepropadat panice...
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1099
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Tohle už má chladič vzduchu. K tomu turbu je dost blbej přístup a jímá mě hrůza už jen z představy, že budu možná muset vyndavat motor :(
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Já bych zkusil tu hadici sání ucpat klidně rukou , nastartovat , přidat a sledovat, zda to někde neutíká, mělo by být těžké to dlaní udržet. A zkontroloval bych membránu na čerpadle, /bude tam Bosch, ne?/, která přidává naftu dle tlaku turba, zda není prdlá a zda to funguje. Sice píšeš, že to při plném zakouří černě, což je" normální", ale to může být i tím,že při plném plynu unikne někam tlak...a nafty je moc..
nepropadat panice...
fmxbaby
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 02 kvě 2023, 06:26

Re: Peugeot Boxer 2.5TDi - plnící tlak turba

Příspěvek od fmxbaby »

Ahoj, povedle se vyřešit problém? Mám asi podobný, stejný motor a celkem lenoch. Tlak turba max 0.8bar.
Tenhle motor(2.5tdi 79kw) nemá ještě žádnou moto, jednotku? Turbo má ovládání obtoku jen připojením ovládací baňky před vstup turba? - tzn. žádný ovládací ventil?

Díky
Odpovědět

Zpět na „Peugeot“