Passat B8 2.0 TDI 110kW DSG při rozjetí chcípne

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
LadikRS
Přispěvovatel
Příspěvky: 105
Registrován: 26 lis 2013, 13:53
Odpovědi: 0

Passat B8 2.0 TDI 110kW DSG při rozjetí chcípne

Příspěvek od LadikRS »

Ahoj, chci zkusit poprosit o pomoc. Jedná se o Passata B8 2018 2.0 TDI 110kW s DSG. Veškeré problémy začaly v sobotu, kdy z ničeho nic byla vybitá baterka - pod 11V. Po nabití auto normálně nastartovalo. Včera ráno opět nechytlo, tak se nastartovalo přes kabely. Auto pak odjelo. Po cestě a cca 2 hodinách běhu motoru měla baterka 12,3V, změřil se multimetrem vybíjecí proud a vypadalo, že je to ok. Nicméně pro jistotu se odpojila baterka, aby se opravdu potvrdilo, že se vybíjí sama. Po zhruba hodině a půl už měla baterka 10,8V. Autu se povedlo nastartovat, po asi 10 minutách běhu motoru se s autem chtělo odjet a při pokusu o rozjetí to chcíplo. Auto opětovně nastartovalo, a zase se nerozjelo. Občas pak mělo tendence chcípat i na volnoběh. Po sešlápnutí plynu otáčky dojdou jen do 2500 a pak lítají cca 1900 - 2500 pod plynem. Jakmile se baterka lehce dobila i s pomocí druhého auta, tak volnoběh držel. Nicméně, jakmile se zapnula klimatizace, mělo to opět tendence chcípat. Z auta byl cítit takový divný zápach a po chvíli bylo slyšet od výfuku syčení, pod plynem byl vidět trochu bělavý kouř. U běžícího motoru bylo napětí 13,78 - 13,81. Je možné, že totálně odepsaná baterka způsobí nerozjetí auta? Říkám si, že to už by měl "táhnout" alternátor a baterka vlastně figuruje hlavně při startování.

Edit: Vyřešeno, špatná baterka.
Naposledy upravil(a) LadikRS dne 03 črc 2024, 08:00, celkem upraveno 1 x.
MARKYS
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 09 říj 2021, 19:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Čadca

Re: Passat B8 2.0 TDI 110kW DSG při rozjetí chcípnep

Příspěvek od MARKYS »

Ahoj, asi rok dozadu mi z ničoho nič odišiel jeden článok v baterke, navonok to vyzeralo byť ok, nameral som 12,5V či tak nejak, ale hneď po pripojení záťaže čo i len pár W tak to spadlo na možno 10,5 V, už si presne nepamätám. Skúšal som naštartovať aj cez káble ale nemalo to otáčky prišlo mi akoby ten jeden KO článok v baterke robil zvod a nebolo to schopné nakopnúť.. vymenila sa baterka a jazda.
Octavia 1 Combi - AHF, 2001, 49x xxx km -ex
Octavia Tudor - 1961, 42PS, 17 xxx km
Octavia 1 Combi - ASV, 2002, 34x xxx km
Alhambra 1 - ANU, 2003, odhadom 400 xxx km
LadikRS
Přispěvovatel
Příspěvky: 105
Registrován: 26 lis 2013, 13:53
Odpovědi: 0

Re: Passat B8 2.0 TDI 110kW DSG při rozjetí chcípne

Příspěvek od LadikRS »

Baterka se bude muset pořídit tak jako tak, protože z 12,3V na 10,8V za hodinu půl při odpojení normální není. Dnes ale nemám možnost vzít jinou.

Co se stane, když na zkoušku tam dám klasickou baterku z Octy PD 60Ah (Passat má 70Ah EFB)?
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20413
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: Passat B8 2.0 TDI 110kW DSG při rozjetí chcípne

Příspěvek od roman1648 »

"Táhnout" alternátor to bylo tak u Favorita, u takto chytrého auta na to zapomeň, baterka je základ.
Nešpekuluj, kup novou a takovou co tam má být, zažil jsem nedávno dva roky starýho SUPa kde chytří taxikáři na benzince dali baterku co tam měli v regále a auto se zbláznilo (noteeth)
tiguan2
Přispěvovatel
Příspěvky: 869
Registrován: 21 lis 2011, 20:04
Odpovědi: 0
Bydliště: ZR-Vysočina

Re: Passat B8 2.0 TDI 110kW DSG při rozjetí chcípne

Příspěvek od tiguan2 »

Vubec nic, vyzkoušej to.
Scala 1.6 Tdi 85kw rv22
Audi Q5 2021 140kw-manuál
LadikRS
Přispěvovatel
Příspěvky: 105
Registrován: 26 lis 2013, 13:53
Odpovědi: 0

Re: Passat B8 2.0 TDI 110kW DSG při rozjetí chcípne

Příspěvek od LadikRS »

Tak opravdu baterka, dala se nová a auto jezdí. Smrad a kouř byla souhra náhod, že začalo nejspíše vypalovat DPF, po 10 km kouř a smrad zmizel. Jediné, co mě překvapilo, že ta špatná baterka měla při běžícím motoru 13,8V a teď se naměřilo jen 12,5V, později 13,2V. Je možné, že auto dobíjí baterku pouze v případě potřeby? Tedy zjistilo, že stará baterka potřebuje dobíjet, tak ji krmilo 13,8V a u téhle to vyhodnotilo, že to není nutné, tak ji nabije až to samo uzná za vhodné?
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20413
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: Passat B8 2.0 TDI 110kW DSG při rozjetí chcípne

Příspěvek od roman1648 »

Ono měřit to multimetrem za tři stovky je mezi náma taky k ničemu, jsou "měřáky" a měřáky, baterku je potřeba změřit zátěžákem , v práci máme třeba tento
IMG_20240418_092143_resized_20240703_093357651.jpg
IMG_20240418_092143_resized_20240703_093357651.jpg (359.76 KiB) Zobrazeno 1803 x
LadikRS
Přispěvovatel
Příspěvky: 105
Registrován: 26 lis 2013, 13:53
Odpovědi: 0

Re: Passat B8 2.0 TDI 110kW DSG při rozjetí chcípne

Příspěvek od LadikRS »

Měřím to multimetrem za cca 1000 Kč, takže to už by vypovídající hodnotu mít mohlo.

Poslední hodnoty: před jízdou 12,4V, během jízdy 12,04V a po jízdě vypnutý motor 12,18V.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5124
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Re: Passat B8 2.0 TDI 110kW DSG při rozjetí chcípne

Příspěvek od martinsidlo »

Baterka se měří zátěžákem. Min hodnota baterky je 12,5V.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“