bol som na chipe u TDI Fun a upozornil ma na vysoky diff. tlak DPF. Auto som kupil s 249 kkm a tuning delal v zhruba 253 kkm. Uz od doby ked som ho kupil som pozoroval caste regeneracie, ale zabudol som to stale zmerat a zacal som to viac sledovat az tera v 257 kkm.
Mam odsledovane, ze namerane hodnota sazi je po spaleni zaporna, ale potom rychlo narasta a zhruba na hodnote 12g predbehne kalkulovanu a potom uz ide az na 22g a potom zanesenie v apke VAG DPF vyskoci z 45% na 100% a zacne regenracia.
Info o aute:
kod motoru: DFSD
Vykon original: 75kw/250Nm
Rok vyroby: 2019
Do provozu 2/2020 (firma najela naozaj za 4.5 roku 250 kkm, takze to boli dlhe streky vacsinou - servisne vozidlo)
Najezd: 257 000km
Rozvody menene v zhruba 230 kkm.
Interval medzi akt. regeneraciami: 140 - 300 km (300km je pri jednej jizde bez preruseni)
Koncovka vyfiku cista.
Zistil som unik oleja kolem tesneni vany (snad to nebude gufero na klikovke). Ocistil som ju a ted budu skumat jestli unik je naozaj kolem tesneni vany, to kdyztak spravim. Ubytek oleje je zhruba 2dc/1000km, ale tuto hodnotu berte s rezervou. Vysku hladiny oleja som zacal podrobne sledovat az 200km zpatky.
Cele to je o tom, ze cena noveho filtru je 52 000 kc bez ceny prace. Keby stal 15 000 kc, tak ho kupim novy a neriesim.
Otazky:
1. Vsetko nasvedcuje tomu, ze je filter upchaty popelom, je moj verdikt spravny?
2. Mozem urobit servisnu (nudzovu) regeneraciu (behom jazdy) aj s takto zanesenym filtrom DPF?
3. Pomoze mi BG 245 naliaty cely do strvtiny nadrze (odporucane jednym servisakom ze to pomuze na DPF)?
4. Ak nepomoze servisna reg., ma zmysel cistit a kdyz jo, tak TDIfun odporucal suchu cestu (Advanpure - 10000 kc bez sudnani a dopravy) alebo su na tom uz dobre aj mokre sposoby cistenia DPF - to najdem v Brne vsude (napr. dpfko.cz)
6. Mam este nieco ine odmerat pres VCDS? Napadlo ma podivat se na hadice k intercooleru jestli neni tam olej.
5. Mate niekto ine napady jak tomu DPF jeste predlzit zivot?



Precital som vela temat o DPF a preto prinasam snad dostatocne info z merani.
Zapnute zapalovanie:

Volnobeh (po cerstvej akt. reg. je hodnota 15hPa):

1500rpm:

2500rpm:

Stav vstrekovacov (cca. 15degC):

Stav vstrekovacov (47degC):

Stav vstrekovacov (70degC):

Stav vstrekovacov (90degC):

Zacatek regenerace:

Stred regenerace:

Konec regenerace:

Po regenreaci:

Poloha vacky (ak mam vycitavam spravnu hodnotu???):

Vopred vdaka za rady.
