Dobrý den, ahoj všem,
Prosím o radu, nebo spíš tak, měl někdo stejnou zkušenost a jak se to vyřešilo. Koupil jsem Experta co má 360k Km, jen tak na občasný převoz materiálu. Na začátku auto nemělo výkon. To jsem vyřešil opravou podtlaku k turbu, ale výkon pořád nebyl nic moc. Potom motor netáhnul a měl tendenci za jízdy chcípat. Po výměně palivového filtru se problém vyřešil a auto ''jezdilo bez problémů'' nedostatečný výkon byl stále. Ve filtru jsem našel mosazné třísky a pilinky, ale jezdilo to. Za studena cca 3 min nepravidelný chod, ale to bude asi nějaký vstřik po smrti. Co se týče výkonu, (vím že turbo ''tlačí'' pořád) tak turbo začínalo tlačit až od cca 2500 - 3000 ot. a znatelné to bylo tak na 2.,3. a trošku 4. rychl. stupeň. Zásadní problém je to, že teď jsem s autem vyjel z garáže, auto na volnoběh kadlalo, pak najednou zdechlo a konec. Nelze nastartovat. Diagnostika nic zásadního nenapsala pal. filtr vyměněn, egr ventil jsem zkusil zaslepit, ale nic... Startér točí, ale auto nechytá. Měl prosím někdo podobný problém? Předem děkuji za případné rady.
Díky
Peugeot Expert 2.0 HDI 88kW 2008 nestartuje a předtím výkon taky nic moc
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Re: Peugeot Expert 2.0 HDI 88kW 2008 nestartuje a předtím výkon taky nic moc
No chce to alespoň nějakou diagnostiku jestli nabíhá tlak v railu nebo ne,přepadový test taky může napovědět ale jestli byly ve filtru piliny tak tě asi výměna čerpadla a vstřiků nemine, s tím nájezdem precizně vyčistit i nádrž a trubky jinak to budeš zanedlouho dělat znovu
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 07 říj 2024, 19:29
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Peugeot Expert 2.0 HDI 88kW 2008 nestartuje a předtím výkon taky nic moc
Zkontroluj tlak v railu a proveď přepadový test. Mosazné piliny ve filtru naznačují problém s čerpadlem nebo vstřiky, pravděpodobně bude nutná jejich výměna a důkladné vyčištění nádrže a vedení.
Re: Peugeot Expert 2.0 HDI 88kW 2008 nestartuje a předtím výkon taky nic moc
Tak nová skutečnost. Řekl jsem si, že horší, než to, že motor nejede, to asi být nemůže. Zkusil jsem do sání stříkat startovací sprej a čistič brzd a světe div se, motor chytnul. Chvíli to při startování pokuckávalo, ale asi ty lehce zvýšené otáčky stačily na to, aby se to odvzdušnilo. Pak to jelo zase ''normálně'' ale při troše plynu tam rachotí, řekl bych vstřik jako prase, protože při plném to v rámci možností ztichne. Asi se to vážně nějak zavzdušnilo tím, že je nějaký vstřik víc v háji než jsem myslel... Udělám test přepadů a uvidíme, jak a kolik je jich špatných. No auto jelo, ale ten výkon... Tam se vůbec nic nezměnilo. Jak jsem psal, turbína zabírá stále až od 2 500 - 3 000 ot. Potom je ještě zajímavé, že když lehce klepnu do plyn. pedálu, abych trochu pošimral synchrony při dojíždění a řazení 1., tak je tam třeba vteřina prodleva, než motor zareaguje a naopak někdy je velká prodleva, než otáčky padnou, ale není to takové, jako když zůstávají otáčky viset třeba kvůli klapce. Při přeřazování se to děje. Známej má taky Experta, ale tohle mu to nedělá. EGR je zaslepený. Máte prosím někdo podobnou zkušenost?
Re: Peugeot Expert 2.0 HDI 88kW 2008 nestartuje a předtím výkon taky nic moc
Ne, nezavzdušnilo se to, spadl tlak v railu pod požadovanou hodnotu a zdechlo to, vytas vstřiky a čerpadlo a nešpekuluj