Ahoj,
podělím se o své první zkušenosti s jízdou na olej, nedávno jsem koupil novou slunečnici za 23,90 v penny a vyjezdil 60L. V létě jsem jezdil na čistej, jezdilo to krásně, akorát to při startu bíle zakouřilo a docela smrdělo, jak přišlo září tak se ochladilo na 10 a méně ˚C a v druhém autě jsem měl natankovanou naftu tak jsem ji přelil do octávky (mluvím o octávce 1.9 tdi 66kw euro3), bylo to asi 5:25 nafta:olej. Stále to nebylo ono, projevilo se to tak, že při větším sešlápnutí plynu to po nějaké chvíli hodilo nouzák, to byla skvělá situace při předjíždění, no spíše trapná jelikož jsem krásně předjel, ale pak jaksi zpomaloval. Takže jsem přilil dalších 10 litrů nafty, do dělalo to stále. Naštěstí jsem už měl objednané věci na předehřev a to namontování již nedělá, ale zdá se mi že na čistou naftu to táhlo víc (při plném plynu na 5 nejde víc jak 12l/100km podle PC). Může to být ucpaným filtrem nebo teplým palivem? Měněn před 10kkm(10Mm (: ) a z toho jen 1500 ujeto na olej. Předehřev je olejový chladič z Forda galaxy III 2.0 CDTi údajně. Palivo to ohřívá krásně, akorát teda voda se moc neudrží na 90˚C, což je divné nevidět na palubce stálých 90˚C. Se zpátečkou jsem nic nedělal. Ol. ch. je napojen myslím že za topení, chtěl jsem udělat ohřev nádrže z olejového chladiče z nějakýho bmw, ale jaksi my přišly trochu jinatší hadice než jsem chtěl. Objednal jsem 6m asi 14mm hadice, no přišlo jí 6m akorát že po 10cm... Měl bych ten ohřev nádrže dodělat nebo to stačí takto bez zkratlé zpátečky? Také mám doma už 100l vyfritu, údajně čistého, noo je ale černý asi tak jako motorový olej z dieselu. Filtrování chci vyzkoušet s filtry na vodu, takovéty bílé 20cm kartuše, mám je po 20 za kus, chtěl bych vyzkoušet postupně 100um, 10um a 1um. Bohužel ale už přes měsíc čekám na balík kde by měli být poudra na tyhle filtry abych to mohl jen pustit z čerpadla. No a to je konec mé sáhodlouhé slohovky, ocením jakékoli rady, krom těch jezdi na naftu...
Mé první zkušenosti s olejem
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Mé první zkušenosti s olejem
Škoda Octavia I 1.9 tdi 66kw - jezdí na olej
Škoda Felicia pickup 1.3 mpi 50kw - na lpg ještě nejezdí
Vw Jetta II 1.6 td 51 kw - neturbí (asi), sportovní odlehčení, nejede ale už brzdí a už má i rádio
Škoda Felicia pickup 1.3 mpi 50kw - na lpg ještě nejezdí
Vw Jetta II 1.6 td 51 kw - neturbí (asi), sportovní odlehčení, nejede ale už brzdí a už má i rádio
Re: Mé první zkušenosti s olejem
O1 jezdila bez problémů na čistý olej v létě. Pod 8C už to nechtělo moc studené startovat, ale 1:1 to fungovalo s naftou i okolo 0C a bez předehřevu. Žádná dodatečná filtrace, pouze olej z flašky přímo do nadrže. S tím nouzákem bych první zkusil vyčistit (profouknout) palivové vedení a dát nový naft. filtr od někoho známého - UFI, Bosch, Mann atd.
Re: Mé první zkušenosti s olejem
Ono to s ohřevem už nouzák nehází a taky to byl čistej novej slunečnicovej olej, ten jsem nefiltroval. Ale ten použitej už jo, to by jinak nešlo, teď v zimě to filtruju, tak že tam mám ten filtr na vodu a v tom kýblu autohalogen na plnej výkon a olej krásně teče. Ale teď nějak nemam ten olej kde brát, tak kdyby měl někdo u Brna nebo Trutnovska tak se mi může ozvat.
Škoda Octavia I 1.9 tdi 66kw - jezdí na olej
Škoda Felicia pickup 1.3 mpi 50kw - na lpg ještě nejezdí
Vw Jetta II 1.6 td 51 kw - neturbí (asi), sportovní odlehčení, nejede ale už brzdí a už má i rádio
Škoda Felicia pickup 1.3 mpi 50kw - na lpg ještě nejezdí
Vw Jetta II 1.6 td 51 kw - neturbí (asi), sportovní odlehčení, nejede ale už brzdí a už má i rádio