Divné chování po vyčištění DPF 2.0 TDI CR 103 kW

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 634
Odpovědi: 0
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Divné chování po vyčištění DPF 2.0 TDI CR 103 kW

Příspěvek od the_miracle »

Měl bych dotaz. SuperB 2, r.v. 2014, klasika CR 103 kW, DSG, najeto cca 240000 km. Ježděno převážně na prémiovou naftu (Shell), ale docela dost krátké trasy (10-20 km), cca 1x týdně 2x50 km. Poslední dobou dost kouřil při regeneraci DPF (cca rok). Kontrolka nesvítila, ale diagnostika již hlásila zaplnění přes 70g. Navíc se zdálo, že přibývá olej. Filtr byl demontován a vyčištěn, vyměněn olej. Nyní najeto cca 200 km od tohoto servisu a regenerace jsou cca co 300 km a stále kouří. Je to normální, než se to ustálí, nebo může být problém jinde? Pocitově auto jede normálně. Díky.
Naposledy upravil(a) the_miracle dne 11 úno 2025, 08:46, celkem upraveno 2 x.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20288
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Příspěvek od roman1648 »

Kde a kdo to čistil ? Je k tomu protokol? Nějaké doporučení / zhodnocení stavu filtru ?
On to dnes čistí kde kdo protože je to dobrej kšeft ale ne každej o tom něco ví a rozumí tomu...
Pokud to kouří tak můj názor je mrtvý DOC a zanedlouho se DPF zanese znovu
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 634
Odpovědi: 0
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Příspěvek od the_miracle »

To nevím, řešilo se to přes servis. DOC je co? Díky.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
pavlin2
Přispěvovatel
Příspěvky: 456
Odpovědi: 0
Registrován: 25 led 2014, 10:53
Bydliště: BCE

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Příspěvek od pavlin2 »

DOC je katalyzátor.

Nemáš tam náhodou dieselgate soft?
S2 CFGB DSG
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5728
Odpovědi: 1
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Bydliště: SK Záhorie

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Příspěvek od ROMEK »

sprav nutenu regeneráciu cez diagnostiku a sleduj teplotu filtra DPF a budeš vedet na čem si.
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 634
Odpovědi: 0
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Příspěvek od the_miracle »

Ok, zkusíme. Jak by se to poznalo? Když bude ta teplota moc nízká nebo naopak vysoká? Jinak ten katalyzátor je součástí DPF nebo je samostatně?

A pokud by se koupil nový DPF, nedává to smysl? Koukám, že se dá pořídit i značkový Bosal do 20.000,-:
https://www.autokelly.cz/Catalog/skoda- ... 00134321=0

Jak na tom jsou tyhle druhovrobní filtry s kvalitou? Originál je docela raketa...

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/ ... 40965.html

Díky.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20288
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Příspěvek od roman1648 »

DOC je oxidační katalyzátor, součást umístěná tady ve stejném obalu s filtrem DPF a zjednodušeně řečeno funguje jako nahřívač DPF filtru aby se vypaloval-čistil, pokud nefunguje tzn. nerozpálí se na požadovanou teplotu, čištění nefunguje a hulí to právě kvůli nízké teplotě, to co má hořet tak nehoří
zkus cáknout naftu na rozpálená kamna - chytne? nechytne,jen to bude hulit, cákni ji do ohně a chytne hned
Hlavně nekupuj žádnou druhovýrobu,nefunguje!!! Bosal,Walker,JMJ,BM atd, nebrat, vyhozený peníze
A nakonec, pokud to řešil servis a nechali si to určitě dobře zaplatit, vrať se tam a řeš to s nimi... ;)
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 634
Odpovědi: 0
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Příspěvek od the_miracle »

Díky. Návrat do servisu už je v procesu. Protokol z té čistírny prý je, předpokládám, že kdyby byl ten DPF kaput, tak to tam poznají.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5728
Odpovědi: 1
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Bydliště: SK Záhorie

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Příspěvek od ROMEK »

Najebu na to vymontuju daju vyčistit a zdarec sranec. Nedávno došel majitel že odkadsi ze servisu že má vyčistený DPF a že ho treba "nakonfigurovat" pozeram na diag a tlak pred DPF na volnobeh 60mBar tak nech vrči zpátky do servisu.

teplota pri regenerácii je okolo 600st
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20288
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Příspěvek od roman1648 »

Přesně, vyjebávači, u nás to funguje v některých servisech bohužel taky tak, řeknou že jim to normálně fungovalo a že kdoví co jsi s tím dělal a zdar, reklamace neuznána (LOL)
Myslím si že max filtr znovu vyndají aby ti řekli že je po něm ;)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33640
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Příspěvek od slovacek.milos »

the_miracle píše: 15 led 2025, 10:43 Díky. Návrat do servisu už je v procesu. Protokol z té čistírny prý je, předpokládám, že kdyby byl ten DPF kaput, tak to tam poznají.
hlavně nezapomen napsat jak si dopadl, já už jsem to jednou na 103 kW nevyřešil ale příčina byla v majitelově peněžence, vzal jsem majzl a kladivo kat i dpf ven, výfuk pištěl jak ruský traktor kyrovec, auto smrdělo ale jezdilo
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 634
Odpovědi: 0
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Příspěvek od the_miracle »

Tak zatím jediná novinka, že se zkusí vyměnit senzor tlaku výfukových plynů, ať se jde od těch levnějších věcí (jen se to zatím muselo pro nemoc odložit, nechci se v tom vrtat, když to řešil servis). Našel jsem, že je doporučené ho po čištění stejně měnit a stojí cca dvojku originál.

Je když tak za vás dobrý nápad zkusit koupit origo filtr z inzerce a nechat jej vyčistit, pokud by ten senzor nepomohl?

Třeba: https://www.sbazar.cz/onlinevrakac7/det ... i-skoda-vw

Nebo hledat firmu, která umí ten původní filtr kompletně zrepasovat i s katalyzátorem? Je mi jasný, že to bude stát třeba dvacet.

Jako jít cestou vyřazení DPF určitě nechceme, přijde mi to jako prasárna a z pořád pěkného auta je pak vrak. To už bych se přikláněl k tomu koupit novej origo, byť je to šest pětek.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Odpovědi: 0
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Příspěvek od geo »

Vyhozané peníze pokud kouří nemůže zato snímač tlaku.
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 634
Odpovědi: 0
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Příspěvek od the_miracle »

Tak jsme zkusili tu servisní regeneraci. Ze začátku to trochu bylo cítit, ale moc to nekouřilo. Asi po dvou minutách to začalo hodně kouřit a smrdět. To trvalo asi další dvě minutý. Zbylý čas to už to nekouřilo, klasika zvýšené otáčky, sahara. Tady je několik fotek dělaných v průběhu regenerace. Prosím koukněte jestli se vám ty hodnoty zdají OK. Díky.

https://www.rajce.idnes.cz/the-miracle/album/suberb-dpf

Jo jinak při té klasické automaticky spuštěné regeneraci to čoudí, ale jen když se přidá plyn. Na ten zvýšený volnběh ne.

edit: album nešlo, už opraveno. A přidal jsem tam i video, jak to chvilku na začátku hulilo.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Bravomv
Přispěvovatel
Příspěvky: 144
Odpovědi: 0
Registrován: 17 říj 2017, 19:31

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Příspěvek od Bravomv »

Je možné, že je poškozený oxidační katalyzátor (tzv. zapalovač), kdy se přivstříklou naftou nedokáže z důvodu poškození pořádně "zapálit" a tím vyvinout potřebnou teplotu pro vypálení částicového filtru (pokud je obojí v jednom hrnci). Proto dojde při regerenaci k mohutnému zakouření při přidání plynu. Kdo dělá kvalitní čištění DPF filtru by měl toto zjistit ještě před procesem čištění, protože v případě poškozeného oxidačního katalyzátoru je pak další proces čištění zbytečný a je to jen vyhazování peněz. Měl jsem obdobný problém u jiné značky auta, vyřešilo to nové DPF.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“