Soudruhu majore a co si představujete pod tím pojem vypnout motor?
Vypnout motor a vypnout ECU jsou dva různé pojmy, rekalibrace se provádí při zapnutí ECU tedy při tom když se kliček da z polohy 0 do polohy 1.
Nebo jinak, ono je celkem jedno zda do čerpadla mlátí sovětský mechanik kladivem nebo mlátíte do celého auta třeba tím, že najdete jedním kolem na obrubník nebo cokoliv. Úder kladiva do čerpadla v ose pistu čerpadla zleva doprava nebo naopak je jen zdroj postupné vibrační vlny, která posune tím celkem masivním ocelovým elementem, který zakrývá dírku v pistu vstřikovacího čerpadla. Pokud by to soudruzi od Roberta Bosche udělali tak, že by na polohu elementu a tím i množství paliva měli trvalý vliv nějaké vibrace tak po světě jezdí desítky tisíc aut s naprosto rozhašeným výkonem a servisy VW a nejen oni by řešili nastavování výkonu a nastavování rotačních čerpadel. Pokud vím to se neděje, a proto, aby se to nedělo provádí se při každém zapnutí ECU rekalibrace automaticky.
Nebo ještě jinak. Ten motor je fakt jednoduchý, jediné co má ECU pro zjištění a nastavení množství paliva je
1. Informace o teplotě nasávaného vzduchu, nemá to ani váhu.
2.Informace o teplotě paliva v čerpadle, ten váleček vedle indukčního potenciometru je termistor.
3 zná polohu elementu, kterým se nastavuje to množství. Už jen ta volnoběžná dávka silně závisí na teplotě paliva, ta ovlivnuje jak viskozitu tak objem paliva a ECU tedy po zapnutí musí nastavit element ne tak jak by si pamatovala, ale tak, aby palivo o danem objemu a viskozitě, tedy teplotě, odpovídal tomu co chce, aby motor dostal. Stejně tak dávka, kterou zobrazuje diagnostika není nic jiného než to co vypočetla ECU z údaje o teplotě paliva a poloze potenciometru v čerpadle, jiné info k tomu nemá. To že se kladivem mění obrazované množství paliva svědčí o tom , že kladivo hybe jak elementem tak osou a potenciometrem na konci osy .
Při zapnutí ECU zahybe ECU elementem do krajních poloh a tím kalibruje polohu pro min a max , vše mezi tím je už čistá matematika a pokud se do rovnic dosafí teplota paliva máme množství a pokud přidáme teplotu vzduchu tak přibližný objem vzduchu, který jde do motoru.
Sečteno a podtrženo nikde tu nevidim proč by se vibracemi měl trvale a v podstatě náhodně tento proces rozesírat a hlavně VW a nejen on nemá nebo o něm nevím, žadný rekalibrční protokol, který by takro rozesraná čerpadla kalibroval. Naopak dal do čerpdla celkem drahy ,ale dlouhodobě přesný způsob ,který umi zjsiti polohu elementu pro to, aby nic z toho nebylo možné. Ale možná se pletu a …
Nicmně tato uvaha mi řijde logicka a zpohledu montruktéra správná, kdežto fakt, že by to celé šlo rozladit nějakými vibrecemi jako docela ujetá.
1.9SDI neprošel emisemi
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Re: 1.9SDI neprošel emisemi
Když jsem už toto vlákno založil, asi by nebylo od věci sem dát vysledek. Po aplikace mé směsi do nafty jsem prošel s kouřivostí 0,3 (povoleno max 0,8)At jde celá EU , vite kam,
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33574
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: 1.9SDI neprošel emisemi
no konečně nám to tu někdo vysvětil jak to celé funguje už sem si myslel že zdechnu jako blb 
