Podivne chovani v nouzi ventilu N75

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
TomasHav
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 04 čer 2008, 16:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Blansko

Podivne chovani v nouzi ventilu N75

Příspěvek od TomasHav »

Ahoj,
potreboval bych vedet, jestli kdyz RJ da nouzi, zda zustane N75 otevrena na cca 92%- tzn. dela urcity podtlak na bance turba?
Podle logu to tak vypada.
A jeste jeden dotaz, kdy se N75 reguluje, hlida si Ecu i rychlomer nebo jen otackomer ? Protoze, chybu zatuhle regulace , dostanu jen za jizdy. "Meze regulace tlaku prekroceny" na neutral, se to nestane, ikdyz tocim pres 3 000 otacek a podtlak cca 500 mbar - mereno vakuovkou.
Zahada je, ze kdyz nejedu a tocim motor, tak po vypnuti to spadne zpet na nulu, ale kdyz dojedu z testovaci jizdyjsem v nouzi, tak podtlak se tam drzi, po sundani hadicky z membrany turba, to zasyci a vycucne to podtlak i ze zasobniku. Takze i podle logu, je videt, ze po nouzi zustane podtlak aktivni. :?

Zitra zkusim pokud s vakuovkou, zda kdyz nastavim 500mbar na membrane=bandasce, kolik ukaze plnici tlak turbo pri volnobehu - nebo toceni motoru kolem 3 000 otacek.


Na schematu, je videt zapojeni N75 jen 87a a Ecu motoru, takze nikdo jiny by v tom nemel mit prsty. ;)

Superb AWX 1.9 Tdi 96kW

Muzete na to prosim nekdo kouknout.
Jen pro info, vim co je zatuhla regulace, spis resim podivne chovani N75.
Tomas
Přílohy
LOG-01-01A-022-03F-104-11E.CSV
Jizda Turbo.
(7.99 KiB) Staženo 12 x
A6 4B 110kW AKN
Q7 4M 200kW CRTC
Clovek se porad uci :baby:
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5116
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Re: Podivne chovani v nouzi ventilu N75

Příspěvek od martinsidlo »

Udělej regulaci a basta. Do nouze to padá dle tlaku v sacím potrubí. Nehledej blbosti.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33867
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: Podivne chovani v nouzi ventilu N75

Příspěvek od slovacek.milos »

N75 ti pustí za klidu atmosferický vzduch do podtlaku, čím ho pouští méně tak podtlak nastavuje turbo na vyšší výkon,

řešil jsem tvůj problém třeba u jednoho pežotu, pořád byl v baňce nějaký podtlak rozřezal jsem N75 a v místě kde pouští atmosverický vzduch hromádka bílého oxidu, nebo některé N75 měly kousek hadičky s filtříkem a ten se ucpal, pak ventil taky nemohl přisávat atmosvéru, vždy to skončilo výměnou N75, nebo jsem se setkal s jením mechanikem a ten N75 profoukl komresorem a OK
TomasHav
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 04 čer 2008, 16:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Blansko

Re: Podivne chovani v nouzi ventilu N75

Příspěvek od TomasHav »

Ahoj,
diky no mne prave zarazi, ze pri neutralu pri jakykoli otackach to upousti az do nuly po vypnuti motoru, tim samozrejme zmizi podlak na bance turba:-) Ale za jizdy, kdyz prijedu a pak vypnu motor podtlak zustane , tedy nezmizi do airboxu. Ale co pises, je hodne zajimave. Jak jsem psal vyse turbo urcite neni v dobre kondici, protoze i v zime psalo chybu o "mez tlak prekrocen", jen ted jsem zjistil , ze byla nalomena hadicka k expanzce a jak jsem ji opravil - tak ted turbo to dela porad. Takze ta chyba tam bude asi hodne dlouho.

Mne spis zajima, to chovani N75 - protoze je to stare auto a tak nema sledovani pozice N75 treba po linbusu , takze co je v logu, je vylozene prani jednotky a aby drzel podtlak. :-)

Zkusim si dnes hrat, kdyz mi vyjde cas, abych pripadne zde popsal chovani jednotky, protoze je fakt, tohle jsem nikdy neresil, vzdy se to vymenilo a byl klid, co, ale jsem se vic ponoril do diagnostiky vsimam, si ruznych nianci na co jsem driv ani nepomyslel. :D

Btw: Taky se hodne nafukuje, skoro srovnava z esicka hadice za interkulerem |viz predchozi prispevek", toho jsem si taky nikdy nevsiml, snad proto, ze kdyz auto jelo nezkoumal jsem a Audi ma tyhle hadice bud kratke nebo opletene :) Jak rikam, clovek objevuje veci,ktere kdyz motor naskocil neresil, ale ted kvuli emisim musi byt vse titop ikdyz je to Euro4 ale debil nikdy nespi a ke mereni kourivosti se pridaji Noxy a castice :-D, ale to je jine tema o IDS. (rofl)

Jinak Ecu - je bez chipu:
Řídící jednotka: 038 906 019 EG
Díl: 1,9l R4 EDC G000SG 1482

No nic jak si udelam cviceni, neco sem poslu, premyslim i o oscilogramu, aby to uz bylo co nejvice podchycene, protoze vzorkovaci frekvence vcds presneji ecu, je nizka.

Tomas
A6 4B 110kW AKN
Q7 4M 200kW CRTC
Clovek se porad uci :baby:
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33867
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: Podivne chovani v nouzi ventilu N75

Příspěvek od slovacek.milos »

bych se vyprdl na oscilogram s frekvencí nebo něco podchycovat, pokud vypneš klíček a z N75 máš
podtlak na banku u turba tak ventil není schopný regulovat turbo a proto ti turbo přefukuje a nouze, zkus profouknout jinak vyměnit ;)

N75 ti musí hned po vypnutí klíčku pustit do podtlaku atmosferický vzduch !!
Majklovec
Přispěvovatel
Příspěvky: 123
Registrován: 14 led 2020, 16:26
Odpovědi: 0
Bydliště: 1234567

Re: Podivne chovani v nouzi ventilu N75

Příspěvek od Majklovec »

Myslím, že to není ihned po vypnutí klíčku, ale až po pár vteřinách. Aspoň já to tak mám u AVF.

Požadavek tlaku při 3000 ot. při jízdě do kopce není to samé jako požadavek tlaku při 3000.ot točení motoru naprázdno. Teče tam totiž jen zlomek nafty oproti prvnímu případu. Takže tam ani nehledej nějaký velký podtlak u membrány turba.
TomasHav
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 04 čer 2008, 16:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Blansko

Re: Podivne chovani v nouzi ventilu N75

Příspěvek od TomasHav »

Ahoj vsichni,
Jj potrvzuji, ze to tak bude. Protoze chybu se mi nepovedlo vyvolat ani z kolama v lufte :) Musel jsem vypnout i ESP a ASR, to se zas nelibilo ABS :) Ale stejne jsem to nevyvolal "zadna chyba, ani nouze", asi jedine stolice :).

Ale to kdy zmizi podtlak by mne zajimalo, dokaze to nekdo testnout?.

Ja kazdopadne mam nove turbo a ventil N75. Jen jsem si rikal, ze by to nekomu mohlo pomoci a navic jsem chtel pochopit jak je to s tim podtlakem. ;)

Dalsi zajimavost jsou akci cleny N75 po nejake dobe prestane cvakat , je to nejaka ochrana ECU, aby se nespalil nebo je to vada ? jinak prekvence tepu kazde 4s :) Jak rikam , zajimave chovani :)

Tomas
A6 4B 110kW AKN
Q7 4M 200kW CRTC
Clovek se porad uci :baby:
passion
Přispěvovatel
Příspěvky: 940
Registrován: 03 úno 2006, 08:04
Odpovědi: 0

Re: Podivne chovani v nouzi ventilu N75

Příspěvek od passion »

Na mieste bez záťaže nie že nevytvoríš podtlak pre rguláciu, toho máš dosť, ale neroztočíš dostatočne turbo aj plne naklopenými lopatkami. Motor bez záťaže = málo paliva = malý prietok splodín do výfuku = malé otáčky turbíny = malý výtlak turbíny v sacom potrubí.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33867
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: Podivne chovani v nouzi ventilu N75

Příspěvek od slovacek.milos »

přesně!!! všechno se řeší trojka plný kotel a vcds ;)
TomasHav
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 04 čer 2008, 16:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Blansko

Re: Podivne chovani v nouzi ventilu N75

Příspěvek od TomasHav »

passion píše: 23 zář 2025, 07:32 Na mieste bez záťaže nie že nevytvoríš podtlak pre rguláciu, toho máš dosť, ale neroztočíš dostatočne turbo aj plne naklopenými lopatkami. Motor bez záťaže = málo paliva = malý prietok splodín do výfuku = malé otáčky turbíny = malý výtlak turbíny v sacom potrubí.
JJ presne tak ani pres vakuovku jsem nezvedl tlak na 1500 mBar :) Skoda, mohla to byt dobra pomucka jak otestovat turbo na miste a behat kolem motoru, kdyz nemas valce :-) Jeste by mne zajimalo, jestli jsi nekdy testoval N75 pres akcni cleny , zda musi cvakat porad dokud to nezrusim nebo case prestane ?
A6 4B 110kW AKN
Q7 4M 200kW CRTC
Clovek se porad uci :baby:
TomasHav
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 04 čer 2008, 16:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Blansko

Re: Podivne chovani v nouzi ventilu N75

Příspěvek od TomasHav »

Diku kluci, ze jste se takove blbosti venovali :) Ja spise bral ze strany diagnostiky nez opravy :)
A6 4B 110kW AKN
Q7 4M 200kW CRTC
Clovek se porad uci :baby:
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“