Klikovka v háji ?

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
skapetr
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 30 říj 2007, 23:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Kutná Hora

Klikovka v háji ?

Příspěvek od skapetr »

Ahoj mám Volvo 850 TDi motor D5252T 103kW naběháno 600tis km, motor až do posledního měsíce bez problému - skvělý tah, bez nároku na provozní kapaliny, bohužel v posledním měsíci začaly být hlučné rozvody proto jsem koupil nadzdvihátka že je vyměním při povolení řemenice se mi naskytl nemilý pohled na klínek který má cca 1mm vakl na každou stranu (ozubené kolo rozvodu na klikové hřídeli), tzn. že zde byl ten problém ale teď co stím ??? motor je bezva nežere olej má tah ale klepe, jak to spravit poraďte ? kde sehnat kliku ? nakolik mě to vyjde ? co takhle to zavařit a udělat novou drážku ? máte s tím zkušennost ? nebo nový motor ... :(
Uživatelský avatar
Ykka
Přispěvovatel
Příspěvky: 58
Registrován: 17 črc 2006, 18:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Ykka »

Většinou stačí vyměnit klínek a ozubenou řemenici, máš to volný i v hřídeli?
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Kliku nevařit! Matriál nemá zaručenou svařitelnost. Vyfrézovat novou drážku na druhé straně a dát nové kolečko (+přeznačit). Nový šroub a předepsaným momentem utáhnout.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
Peete
Aktivista
Příspěvky: 4421
Registrován: 21 led 2007, 14:33
Odpovědi: 1
Bydliště: Brno

Příspěvek od Peete »

a hlavne jsou tyto veci vsechny pocementovany...
jak rika origos, nic nevarit, stejne by to zase uletelo
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

a hlavne jsou tyto veci vsechny pocementovany
Kliky se necementují, čepy jsou indukčně povrchově kaleny. Ta část o které je řeč mívá tvrdost cca 40HRC, takže se do toho frézovat dá. Problém nastane vždy, když není řemenice správně dotažena. Celek musí držet třením, ten klínek to udržet nemůže za žádných okolností.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
skapetr
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 30 říj 2007, 23:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Kutná Hora

klikovka v haji

Příspěvek od skapetr »

Ahoj kluci, díky moc za rady, ptal jsem se v cca 10 brusírnách a jen 1 mi řekla že s tím vybroušením klínku o 180st má zkušennost a to u 1,9TDi 4 valvu, tak jsem se rozhodl že to se svým chrochtou ještě jednou zkusím koupil jsem nové kolečko i s klínkem zalepil tekutým kovem a dotáhl přes trubku takže uvídíme
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Pokud nebyly poškozené dosedací plochy, tak by to mohlo i držet. V opačném případě a to nechci strašit může být výsledkem potkaný motor.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Registrován: 08 črc 2007, 17:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od frantisek28 »

Toto, je jediny problem tohto motoru, ktory inak nema chybu. Mal som ho v A100. Skvely tah, nizka spotreba. Ten motor nic nezastavy, len ... Ale, nemal si poslednu dobu problem so startom? Verim tomu, ze to das do poriadku a bude ti dalej sluzit. Inak, ako ti tu uz radili, ten spoj je tlakovy a nie o tom klinku. Ja som si to nechaval co pol roka preventivne dotiahnut. V servise vedia akym momentom (ale podla toho co som videl, tak asi velkym).
Odpovědět

Zpět na „Evropské vozy - ostatní“