
Klikovka v háji ?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Klikovka v háji ?
Ahoj mám Volvo 850 TDi motor D5252T 103kW naběháno 600tis km, motor až do posledního měsíce bez problému - skvělý tah, bez nároku na provozní kapaliny, bohužel v posledním měsíci začaly být hlučné rozvody proto jsem koupil nadzdvihátka že je vyměním při povolení řemenice se mi naskytl nemilý pohled na klínek který má cca 1mm vakl na každou stranu (ozubené kolo rozvodu na klikové hřídeli), tzn. že zde byl ten problém ale teď co stím ??? motor je bezva nežere olej má tah ale klepe, jak to spravit poraďte ? kde sehnat kliku ? nakolik mě to vyjde ? co takhle to zavařit a udělat novou drážku ? máte s tím zkušennost ? nebo nový motor ... 

- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Kliky se necementují, čepy jsou indukčně povrchově kaleny. Ta část o které je řeč mívá tvrdost cca 40HRC, takže se do toho frézovat dá. Problém nastane vždy, když není řemenice správně dotažena. Celek musí držet třením, ten klínek to udržet nemůže za žádných okolností.a hlavne jsou tyto veci vsechny pocementovany
klikovka v haji
Ahoj kluci, díky moc za rady, ptal jsem se v cca 10 brusírnách a jen 1 mi řekla že s tím vybroušením klínku o 180st má zkušennost a to u 1,9TDi 4 valvu, tak jsem se rozhodl že to se svým chrochtou ještě jednou zkusím koupil jsem nové kolečko i s klínkem zalepil tekutým kovem a dotáhl přes trubku takže uvídíme
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 840
- Registrován: 08 črc 2007, 17:23
Toto, je jediny problem tohto motoru, ktory inak nema chybu. Mal som ho v A100. Skvely tah, nizka spotreba. Ten motor nic nezastavy, len ... Ale, nemal si poslednu dobu problem so startom? Verim tomu, ze to das do poriadku a bude ti dalej sluzit. Inak, ako ti tu uz radili, ten spoj je tlakovy a nie o tom klinku. Ja som si to nechaval co pol roka preventivne dotiahnut. V servise vedia akym momentom (ale podla toho co som videl, tak asi velkym).