Co se stane když....olej!

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Jack
Přispěvovatel
Příspěvky: 54
Registrován: 08 úno 2006, 07:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Prague a Valmez VW Passat B5 1.9 Tdi 85kw PD

Co se stane když....olej!

Příspěvek od Jack »

Co se stane když chci vyměnit v motoru olej - polosyntetiku za syntetiku ? :? Myslím tím jestli se před tím musí motor nějak propláchnout nebo to ničemu nevadí? A musím měnit i olej filtr? Dával jsem tam teď nový. (noteeth) Díky za rady ;)
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Re: Co se stane když....olej!

Příspěvek od Csala »

Jack píše:Co se stane když chci vyměnit v motoru olej - polosyntetiku za syntetiku ? :? Myslím tím jestli se před tím musí motor nějak propláchnout nebo to ničemu nevadí? A musím měnit i olej filtr? Dával jsem tam teď nový. (noteeth) Díky za rady ;)
Doporucujem najprv prestudovat odborne clanky na
http://www.oleje.cz/
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Uživatelský avatar
travel242fx
Přispěvovatel
Příspěvky: 771
Registrován: 23 led 2006, 16:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Re: Co se stane když....olej!

Příspěvek od travel242fx »

Jack píše:Co se stane když chci vyměnit v motoru olej - polosyntetiku za syntetiku ? :? Myslím tím jestli se před tím musí motor nějak propláchnout nebo to ničemu nevadí? A musím měnit i olej filtr? Dával jsem tam teď nový. (noteeth) Díky za rady ;)
zalezi kolko ma auto nabehane kilometrov.Ak je tam viac kilometrov a teraz ti to papa olej je to uplne zbytocne dokonca by som povedal ze budes dolievat este viac medzi vymenami.
Renault KANGOO 1,5dci, 78kW , r.v.2010: najeto 388000km - OFF
Skoda octavia combi 1,6 Tdi 85kW , r.v.2017 najeto 170000km - ON
Uživatelský avatar
Jack
Přispěvovatel
Příspěvky: 54
Registrován: 08 úno 2006, 07:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Prague a Valmez VW Passat B5 1.9 Tdi 85kw PD

Příspěvek od Jack »

To jo...díky. Studoval jsem....ale nikde jsem se nedozvěděl jestli to tak můžu udělat. Nestane se nic?
Uživatelský avatar
travel242fx
Přispěvovatel
Příspěvky: 771
Registrován: 23 led 2006, 16:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od travel242fx »

Jack píše:To jo...díky. Studoval jsem....ale nikde jsem se nedozvěděl jestli to tak můžu udělat. Nestane se nic?
hmm :? uvolni sa karbon nasledne sa dvihne spotreba oleja a zvysi sa opotrebovanie motora, to je ten extremny pripad.Inak by sa nemalo stat nic ,akurat viac budes platit za liter oleja :)
Renault KANGOO 1,5dci, 78kW , r.v.2010: najeto 388000km - OFF
Skoda octavia combi 1,6 Tdi 85kW , r.v.2017 najeto 170000km - ON
Uživatelský avatar
Jack
Přispěvovatel
Příspěvky: 54
Registrován: 08 úno 2006, 07:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Prague a Valmez VW Passat B5 1.9 Tdi 85kw PD

No...

Příspěvek od Jack »

Tak mám nalítáno 122000tis. Jinak nedolívám vůbec nic. Vše jo o.k. Jde mi o to, že mám PDéčko a mám tam polosyntetiku.505.00 A to prý není dobrý. Tak jsem si říkal že tam načváchám tu plnou. 505.01 Ale jestli to nebude dělat dobrotu tak nevím. Jistý ale je, že by tam měla být ta plná syntetika co? :roll:
Uživatelský avatar
travel242fx
Přispěvovatel
Příspěvky: 771
Registrován: 23 led 2006, 16:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Re: No...

Příspěvek od travel242fx »

Jack píše:Tak mám nalítáno 122000tis. Jinak nedolívám vůbec nic. Vše jo o.k. Jde mi o to, že mám PDéčko a mám tam polosyntetiku.505.00 A to prý není dobrý. Tak jsem si říkal že tam načváchám tu plnou. 505.01 Ale jestli to nebude dělat dobrotu tak nevím. Jistý ale je, že by tam měla být ta plná syntetika co? :roll:
no a to si kupil to auto a majitel pred tebou pouzival polosyntetiku? PD su dost haklive na kvalitu oleja tam by mala byt ta specifikacia 505.01 ,nalej tam tu plnu syntetiku
Renault KANGOO 1,5dci, 78kW , r.v.2010: najeto 388000km - OFF
Skoda octavia combi 1,6 Tdi 85kW , r.v.2017 najeto 170000km - ON
Uživatelský avatar
Jack
Přispěvovatel
Příspěvky: 54
Registrován: 08 úno 2006, 07:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Prague a Valmez VW Passat B5 1.9 Tdi 85kw PD

hm..

Příspěvek od Jack »

To jsem potřeboval slyšet. I když jsi psal co se všechno může stát , tak to tam nacpu, bo si myslím že udělám jedině dobře. Nejhorší je, že opravdu nevím co od toho čekat. Určitě by to mělo být v klidu? Mám fakt strach abych tím nic nepodělal :roll:
Uživatelský avatar
travel242fx
Přispěvovatel
Příspěvky: 771
Registrován: 23 led 2006, 16:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od travel242fx »

No ak su stym autom neni problemi tak si mylsim ze to mozes urobyt horsie by bolo keby uz auto teraz javilo znamky ze nieco neni v poriadku.Daj tam to co tam ma byt podla vyrobcu.
Renault KANGOO 1,5dci, 78kW , r.v.2010: najeto 388000km - OFF
Skoda octavia combi 1,6 Tdi 85kW , r.v.2017 najeto 170000km - ON
Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od TDIPOWER »

Bude to bez problémů, vyzkoušeno. Polosyntetika už má taky solidní aditiva a to usazování karbonu není jak u MOGULu M6AD :D. Klidně to tam nalij, taky jezdím na PLNOU. Ta nula nebo pětka na začátku tam není pro nic za nic. Kdyby už ne pro motor, tak určitě pro turbo. Zdar.
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Přesně tak. Nevím, kde se bere ten názor, že na "minerál nebo polosyntetiku" se v motoru něco usazuje. To už dávno neplatí, ty oleje se od sebe liší pouze viskozitou, mnohdy je podle výkonnostního označení (ACEA, API) minerál srovnatelný se syntetikou.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
avatar
Aktivista
Příspěvky: 1322
Registrován: 23 led 2006, 15:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Cambridge

Příspěvek od avatar »

MirekX píše:Přesně tak. Nevím, kde se bere ten názor, že na "minerál nebo polosyntetiku" se v motoru něco usazuje. To už dávno neplatí, ty oleje se od sebe liší pouze viskozitou, mnohdy je podle výkonnostního označení (ACEA, API) minerál srovnatelný se syntetikou.
presne moje slova.
Uživatelský avatar
Softy
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 23 led 2006, 14:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Softy »

Urcite tam daj olej s normou 505.01!!! Videl som motor (PD) do ktoreho to nedavali na chalanisko musel kupit novu hlavu...
zdenace
Aktivista
Příspěvky: 1172
Registrován: 23 led 2006, 22:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Přerov

Příspěvek od zdenace »

Určitě tam dej olej 50501, ten tam musí byt a oleje různých výrobců se nemají míchat.
Alex
Přispěvovatel
Příspěvky: 740
Registrován: 23 led 2006, 23:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Alex »

Softy píše:Urcite tam daj olej s normou 505.01!!! Videl som motor (PD) do ktoreho to nedavali na chalanisko musel kupit novu hlavu...
Presne to je dovod, preco sa musi pouzivat olej podla PD specifikacie- hlava (presnejsie vstrekovacie vacky-vyderu sa velke prevadzkove vole). Vyrobca to nerobi len preto, aby dal zarobit olejarskym firmam... No sice aj preto :D Daj to tam, zle sa uz stalo, teraz to aspon ciastocne naprav.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“