starty na olej

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Bydliště: Plzeň

starty na olej

Příspěvek od Zdenda »

Tak jsem jednou zapomněl přepnout před dojezdem na naftu a startování na volej (i když sem hned přepnul na naftu) ani ťuk, a že sem s tim točil sakra dlouho. :( A přitom žádná extra zima. Pomohlo až roztlačení a i tak se mu dost nechtělo. Je pravda, že motor už je dost vyžilej. Startování na naftu jinak +/- OK, pokud nejsou velký mrazy... Jaký máte zkušenosti vy ?
Co to naznačuje ? Špatnou kompresi, nebo blbý vstřiky ?
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
alda164
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 úno 2006, 11:25

Re: starty na olej

Příspěvek od alda164 »

Zdenda píše:Tak jsem jednou zapomněl přepnout před dojezdem na naftu a startování na volej (i když sem hned přepnul na naftu) ani ťuk, a že sem s tim točil sakra dlouho. :( A přitom žádná extra zima. Pomohlo až roztlačení a i tak se mu dost nechtělo. Je pravda, že motor už je dost vyžilej. Startování na naftu jinak +/- OK, pokud nejsou velký mrazy... Jaký máte zkušenosti vy ?
Co to naznačuje ? Špatnou kompresi, nebo blbý vstřiky ?
Dnes jsem to taky zazil.Normalne motor startuje na prvni tuk, ale rano nic.Ne ze jsem zapomnel prepnout, ale pozde.U stare alfy mne to chyta blbe i na naftu, ale diky tomu, ze mam rucni ovladani zhavicu, je to o mnoho lepsi.Zapnu zhaveni, tocim motorem, nic, tak chvili pockam, ale porad zhavim, pak znovu a vetsinou to uz chytne.Takze dnes si to v praci nachystam a rucni ovladani pujde i do druhe (novejsi) alfy.Jeste tam dam zhavice Brisk twin.Mam vyzkouseno, ze dlouhe zhaveni vydrzi, jednou jsem zhaveni zapomnel na pul hodiny vypnout a nic se jim nestalo :) .
Ford Transit 2.5 DI 51kw
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
frenky
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Registrován: 23 led 2006, 14:26
Bydliště: Sušice, Praha

Re: starty na olej

Příspěvek od frenky »

alda164 píše:
Zdenda píše:Tak jsem jednou zapomněl přepnout před dojezdem na naftu a startování na volej (i když sem hned přepnul na naftu) ani ťuk, a že sem s tim točil sakra dlouho. :( A přitom žádná extra zima. Pomohlo až roztlačení a i tak se mu dost nechtělo. Je pravda, že motor už je dost vyžilej. Startování na naftu jinak +/- OK, pokud nejsou velký mrazy... Jaký máte zkušenosti vy ?
Co to naznačuje ? Špatnou kompresi, nebo blbý vstřiky ?
Dnes jsem to taky zazil.Normalne motor startuje na prvni tuk, ale rano nic.Ne ze jsem zapomnel prepnout, ale pozde.U stare alfy mne to chyta blbe i na naftu, ale diky tomu, ze mam rucni ovladani zhavicu, je to o mnoho lepsi.Zapnu zhaveni, tocim motorem, nic, tak chvili pockam, ale porad zhavim, pak znovu a vetsinou to uz chytne.Takze dnes si to v praci nachystam a rucni ovladani pujde i do druhe (novejsi) alfy.Jeste tam dam zhavice Brisk twin.Mam vyzkouseno, ze dlouhe zhaveni vydrzi, jednou jsem zhaveni zapomnel na pul hodiny vypnout a nic se jim nestalo :) .
A co baterka?
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20

Příspěvek od bobyd »

jojo specialne kdyz zapomenete olej pres noc je to rano zazitek je dobre vzit kandak z naftou a pripojit ho primo na vstup privodu paliva u bloku aby jste tam natahli hned naftu ne olej co zbyl v trubkach samozrejme zalezi na tom jak mate system udelany
mazda626
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Registrován: 25 bře 2006, 20:20
Bydliště: Praha

Příspěvek od mazda626 »

já myslim ze je to kompresí,když ma motor tlaky tak chytne i na čistej olej v chladu,vše je jenom o tomhle ja to leni taky řešil,v lete me chytal na čistej olej v poho,na podzim už jen na naftu a zime mě to nechytalo už na nic,tak sem to jak trotl musel nechavat na kopci a celou zimu roztlačovat,což šlo jen když nebylo nasnežino,pak kola prokluzovala a už to nechytlo,tak ted delam celý motor a je to celkem pakarna (wallbash)
Uživatelský avatar
Tkevlar
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 23 led 2006, 17:29
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tkevlar »

mazda626 píše:já myslim ze je to kompresí,když ma motor tlaky tak chytne i na čistej olej v chladu,vše je jenom o tomhle ja to leni taky řešil,v lete me chytal na čistej olej v poho,na podzim už jen na naftu a zime mě to nechytalo už na nic,tak sem to jak trotl musel nechavat na kopci a celou zimu roztlačovat,což šlo jen když nebylo nasnežino,pak kola prokluzovala a už to nechytlo,tak ted delam celý motor a je to celkem pakarna (wallbash)
neni to o tlakch ve valcich. Ten olej ti zatuhne v cerpadle. Jestli jsi to takto delal, tak si autu daval pekny zahul.
POkud budes pokracovat, cerpadlo to dle meho nevydrzi. Studene starty na OLEJ NEEEEEEEEE.
Uz to psal KUBA nekde,
AR 155 1.8TS
ex. Fiat Tipo 1.7D
mazda626
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Registrován: 25 bře 2006, 20:20
Bydliště: Praha

Příspěvek od mazda626 »

no počkej ale to bylo na podzim když bylo 10°C což je olej ještě dost řidkej,ale když nejsou tlaky tak není taková teplota při kompresi a tudíš olej nechytne...
je jasný když budou 4°Ctak už olej tuhne...to už bych na cistej nestartoval
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20

Příspěvek od bobyd »

hmm ja nevim ale od ty doby co predehrivam tak motor startuje na tuknuti dokonce lepe nez pred tim na naftu ale samozrejme je mozne ze mi padala nafta pruhledny hadicky jsem dal az ted ovsem je jasne ze zima to proveri
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
Uživatelský avatar
Tkevlar
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 23 led 2006, 17:29
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tkevlar »

mazda626 píše:no počkej ale to bylo na podzim když bylo 10°C což je olej ještě dost řidkej,ale když nejsou tlaky tak není taková teplota při kompresi a tudíš olej nechytne...
je jasný když budou 4°Ctak už olej tuhne...to už bych na cistej nestartoval
Jo tak to potom jjo.
Taky jsem to takto jezdil, a cerpadlo i motor me opustil. Cerpadlo to bylo urcite olejem.
Motor by odešel i na naftu
AR 155 1.8TS
ex. Fiat Tipo 1.7D
alda164
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 úno 2006, 11:25

Příspěvek od alda164 »

Tak jak jsem psal, ze mi to blbe chytalo, tak to bylo kvuli tomu, ze mi to nezhavilo.Ted jsem tam dal rucni ovladani zhavicu a kontrolku, tak presne vim kdy jde do zhavicu proud.Jsem docela prekvapen, automatika zhasne po cca 10s kontrolku zhaveni (oranžová spiralka) ale dobrou minutu jeste proud do zhavicu pousti.Pokud je motor teply, tak zhasne hned, ale asi 10s taky zhavi.Chce to mit fakt v poradku zhavice, nejlepe typ TWIN, jsou na delsi zhaveni staveny.
Ford Transit 2.5 DI 51kw
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“