JAK ŘEŠÍTE ELEKTRICKÝ PŘEDEHŘEV OLEJE.

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
jbclaudio
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 12 kvě 2006, 08:03
Odpovědi: 0
Bydliště: ostrava

JAK ŘEŠÍTE ELEKTRICKÝ PŘEDEHŘEV OLEJE.

Příspěvek od jbclaudio »

VYROBIL JSTE SI NĚKDO EL. PŘEDEHŘEV?JAK NATO?DIKY JIRKA
ROVER 220 tdi 77kW r.v.1999 HONDA MOTOR
JEZDÍM NA POUŽITY FRIT OLEJ.
frenky
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Registrován: 23 led 2006, 14:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice, Praha

Příspěvek od frenky »

buď origo něco třeba od Bosche, nebo nějakou samostavbu, např.:

http://home.arcor.de/frittenoel/durchlauferhitzer.htm

ale měď není zrovna příliš vhodná a také bych raději použil 24V žhavící svíčky
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od bobyd »

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 8020232198

tak toto jsem si nechal poslat z nemecka cca za 3000 kc je to kombinace el a vodni predehrevu v podstate staci jedno nebo druhe ale je to jednoduche a funkcni pokud si to budes chtit vyrobit je to velmi proste a unas to vyrobis tak do 1500 kc hlinikovi kvadrik do nej 2 diry skrz jedna slabsi na palivo druha silnejsi na vodu a na horu z kazde strany dve dirky pro dve topna teliska do vsech der zavit a nasroubovat nahubky pro hadicky musim rict ze se ten hlinikovej bazmek moc pekne rozpali jo je tam jeste neco jako termostat kterej pri dosahnuti teploty rozepne el.proud
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
jbclaudio
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 12 kvě 2006, 08:03
Odpovědi: 0
Bydliště: ostrava

Příspěvek od jbclaudio »

DIKY ZA ODPOVĚDI AINSPIRACI.
MRKNĚTE NA TENTO PŘEDEHŘEV .CO SI MYSLITE.PRÝ ZA 20 SEC. OHŘEJE NA 72 STUPŇŮ.OLEJNEPŘICHÁZI DO KONTAKTU S ŽHAVIČI.JE TAM JEŠTĚ S DVOJKOMBINACÍ EL.A VODA DOHROMADY.ZDA SE MI ŽE S VODOU TO NEBUDE ONO,PROTOŽE PRVNÍ OHŘÍVA EL.I VODU A TIM PADEM JE TO MÉNĚ UČINNÉ.JINAK SUPER PROVEDENÍ.

http://automotive.europecon.net/index.p ... 57&lang=cs
ROVER 220 tdi 77kW r.v.1999 HONDA MOTOR
JEZDÍM NA POUŽITY FRIT OLEJ.
Uživatelský avatar
Tkevlar
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 23 led 2006, 17:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tkevlar »

bobyd píše:http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 8020232198

tak toto jsem si nechal poslat z nemecka cca za 3000 kc je to kombinace el a vodni predehrevu v podstate staci jedno nebo druhe ale je to jednoduche a funkcni pokud si to budes chtit vyrobit je to velmi proste a unas to vyrobis tak do 1500 kc hlinikovi kvadrik do nej 2 diry skrz jedna slabsi na palivo druha silnejsi na vodu a na horu z kazde strany dve dirky pro dve topna teliska do vsech der zavit a nasroubovat nahubky pro hadicky musim rict ze se ten hlinikovej bazmek moc pekne rozpali jo je tam jeste neco jako termostat kterej pri dosahnuti teploty rozepne el.proud
Na jakou teplotu to tak ohřeje. To je uplně jednoduche na výrobu. Jen 3 díry skrz a skoro hotovo. A nebo se to uvnitr nejak vice proplyta? Dík
AR 155 1.8TS
ex. Fiat Tipo 1.7D
jbclaudio
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 12 kvě 2006, 08:03
Odpovědi: 0
Bydliště: ostrava

Příspěvek od jbclaudio »

už se vrhám na výrobu.sháním hlinikový kvádřík a nachám vyfrézovat labirynt na olej a lůžka na žhavící svíčky 24V .důležité je aby svíčky nepřišly do kontaktu s olejem.olej se na nich spaluje a po uvolnění takové to nečistoty se ucpe čerpadlo nebo tryska.termostat koupim s optimalním vypinaním el. na 75 stupních.

http://automotive.europecon.net/index.p ... 57&lang=cs

http://automotive.europecon.net/index.p ... 57&lang=cs

jinak vodni ohřev udělám tak že palivové trubky budu měnit za nerezové krky které koupíte v každem instalatesví a naně se dají nalisovat natice.trubka vložím po celé délce až k nádrži do gumové hadice kde bude voda z motoru.po celé delce proto jak bude zase brutální mráz abych zamzlé potrubí ohřal a zahřal olej naprovozní teplotu. jak se dílko podařilo budu ještě informovat.jirka
ps:nemůžu sehnat za rozumnou cenu třícestné ventyly ne elektr.
ps2:cena za nerez krk je cca120kč za metr!
ps3:cena el.vypínacče 119kč
cenu svíček přesně nevim ale okolo 130kč/ks
ROVER 220 tdi 77kW r.v.1999 HONDA MOTOR
JEZDÍM NA POUŽITY FRIT OLEJ.
no-fosil
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 01 bře 2006, 00:33
Odpovědi: 0

samovyroba

Příspěvek od no-fosil »

jbclaudio píše:DIKY ZA ODPOVĚDI AINSPIRACI.
MRKNĚTE NA TENTO PŘEDEHŘEV .CO SI MYSLITE.PRÝ ZA 20 SEC. OHŘEJE NA 72 STUPŇŮ.OLEJNEPŘICHÁZI DO KONTAKTU S ŽHAVIČI.JE TAM JEŠTĚ S DVOJKOMBINACÍ EL.A VODA DOHROMADY.ZDA SE MI ŽE S VODOU TO NEBUDE ONO,PROTOŽE PRVNÍ OHŘÍVA EL.I VODU A TIM PADEM JE TO MÉNĚ UČINNÉ.JINAK SUPER PROVEDENÍ.

http://automotive.europecon.net/index.p ... 57&lang=cs
Mas asi pravdu, ze u tohohle kombinovaneho vymeniku je zapotrebi ten ventil co privod vody zapne az kdyz se voda ohreje:
http://automotive.europecon.net/index.p ... 57&lang=cs


dival jsem se na to, aby to vubec fungovalo a trochu se to vyplatilo jde to jedine ve velkovyrobe (CNC frezovani). U toho z Nemecka je videt uz na prvni pohled ze te napalili..... na ebay prodavaji kdejaky levny sunt a vzdycky se nekdo najde kdo naleti.... (dokonce i u nas :D ). Smula je ze to tam nemuzes ani vratit uz... (sam si videl ze to je primitivni sunt.. a kdyz ho okopirujes.. moc si nepomuzes)

Ale ceskej clovek si rad vezme dovolenou a experimentuje.. a teprve kdyz ho samovyroba vyjde 2x draz nebo mu to nefunguje a nebo se mu nedejboze pos*** motor... tak hleda profi reseni....

experimentum zdar

:D
no-fossil_fuel // A6 TDI r.v. 2000 81kW (motorcode AVG)
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od bobyd »

to no-fosil: nejak ti nevim clovece ten kterej tady ukazujes za 2500 je pouze elektricky a to znamena docela slusnej odber proudu

ja sem s tim suntem docela spokojenej teplotu sice zmerenou nemam ale olej se spaluje podstatne lepe a inspirovalo me to k vyrobe vlastniho nemyslim ze cnc technologie je nezbytne nutna mne osobne dost prekvapilo nakolik dokaze horka voda rozpalit hlinik jo zadne klicky tam nejsou je to skrz na skrz
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
no-fosil
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 01 bře 2006, 00:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od no-fosil »

bobyd píše:to no-fosil: nejak ti nevim clovece ten kterej tady ukazujes za 2500 je pouze elektricky a to znamena docela slusnej odber proudu

ja sem s tim suntem docela spokojenej teplotu sice zmerenou nemam ale olej se spaluje podstatne lepe a inspirovalo me to k vyrobe vlastniho nemyslim ze cnc technologie je nezbytne nutna mne osobne dost prekvapilo nakolik dokaze horka voda rozpalit hlinik jo zadne klicky tam nejsou je to skrz na skrz
Pokud je to skrz na skrz bez poradneho labyryntu (to jde jen velkovyrobou aby se to vubec vyplatilo naprogramovat CNC) tak to bude 100% k nicemu, resp. bude to mit 10% ucinnost. Ale nikdo ti nebrani v samovyrobe, nejlepsi kdyz se clovek o vsem presvedci sam a nikomu neveri (crazy)
no-fossil_fuel // A6 TDI r.v. 2000 81kW (motorcode AVG)
vencl-pytlov
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 16 kvě 2006, 20:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od vencl-pytlov »

Zdravím rostlináři, zatim jezdím jen chvíli, ale rád se podělím o zkušenosti i když chabé (ty moje).
Koupil jsem el. předehřev od výše zmiňované firmy europecon a to ten jednoduchej. Zapojil jsem ho těsně před čerpadlo Bosch na sání dále vratné potrubí z čerpadla jde zpětně do přívodu k el. předehřevu a částečně přes zpětnej ventil do nádrže.
Funguje to tak, že když zapnu klíček zapne se i el. ohřev, nastartuju auto naskočí na drc, motoru mírně kolísají otáčky, jen na ucho poznatelné (+3 stupně venkovní teploty), vše je studený pouze kostka začíná být vlažná, po cca 20s. se kostka rozpálí upraví se chod motoru a přívodní trubka do čerpadla je teplá. Po cca. 2. min pom. jízdy 800m. vypne se el. ohřev zároveň se zhavením motoru po dalších cca. 2 km. jízdy se ohřev znovu zapne asi na 1. minutu to vše se opakuje asi třikrát potom je olej ohříván jen palivovým filtrem.
To vše provozuji na Xantii 1.9 TD
PS. Velké díky za tohle forum
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od bobyd »

urcite je lepsi aby olej protekal vyce smyckami o tom zadna ALE lze to zajistit i v samovyrobe to co jsem zakoupil jsem zakoupil jen proto aby jsem zjistil jak to delaji a jake kovy pouzivaji nyni jsem chytrejsi A NEHODLAM me znalosti zpenezit tudiz doporucuji vsem experimentovat doma protoze je to bezpecne ne jako u LPG a lze tim dosahnout potrebnych teplot

to vencl-pytlov:to startujes rovnou na olej? vypinas auto taky na olej?
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
vencl-pytlov
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 16 kvě 2006, 20:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od vencl-pytlov »

for bobyd Jezdim, startuji a vypínám jenom na olej ale vše jen když je teplo , až se ochladí budu ředit.
Ještě přemýšlím že vše v rámci možností zaizoluju proti unikům tepla a přidám před el. ohřev ještě tepelný výměnník (deskový), ale nevim jestli ještě před filtr nebo až za něj?
Jediné co mě na té přestavbě štve je to houpání volnoběhu ono s rafičkou otáčkoměru to nehne ale na ucho to slyšet je. Asi daň za hustější palivo v čerpadle. Ještě zkusím si nechat přejet vstříkovače a nastavit vyšší tlaky a potom uvidíme a zároveň se podívam, jak je na tom motor uvnitř s tou čistotou. Zatím se zdá, že motoru to chutná je klidnější plynulejší chod hlavně ve spodních otáčkach.
no-fosil
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 01 bře 2006, 00:33
Odpovědi: 0

elektroohrev

Příspěvek od no-fosil »

vencl-pytlov píše:Zdravím rostlináři, zatim jezdím jen chvíli, ale rád se podělím o zkušenosti i když chabé (ty moje).
Koupil jsem el. předehřev od výše zmiňované firmy europecon a to ten jednoduchej. Zapojil jsem ho těsně před čerpadlo Bosch na sání dále vratné potrubí z čerpadla jde zpětně do přívodu k el. předehřevu a částečně přes zpětnej ventil do nádrže.
Funguje to tak, že když zapnu klíček zapne se i el. ohřev, nastartuju auto naskočí na drc, motoru mírně kolísají otáčky, jen na ucho poznatelné (+3 stupně venkovní teploty), vše je studený pouze kostka začíná být vlažná, po cca 20s. se kostka rozpálí upraví se chod motoru a přívodní trubka do čerpadla je teplá. Po cca. 2. min pom. jízdy 800m. vypne se el. ohřev zároveň se zhavením motoru po dalších cca. 2 km. jízdy se ohřev znovu zapne asi na 1. minutu to vše se opakuje asi třikrát potom je olej ohříván jen palivovým filtrem.
To vše provozuji na Xantii 1.9 TD
PS. Velké díky za tohle forum
No tak to funguje perfektne, kdyz by se ta kostka totiz rozpalila hnedka (jako u toho drahyho smejdu z ebay co tu koupil kolega a jeste si to pochvaloval (LOL) ) tak to znamena jedno:
No prece ze teplo se vubec nepredava palivu. Pokud je na osahani kostka na zacatku vlazna tak se skoro veskery teplo preda palivu co prochazi labyrintem a to je co clovek (vlastne cerpadlo) na zacatku potrebuje. Horky povrch hned na zacatku znamena, ze teplo se nestaci predat palivu. Xantie je jinak super auto na olej (to byli jeste stary dobry francouzi ;)
no-fossil_fuel // A6 TDI r.v. 2000 81kW (motorcode AVG)
no-fosil
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 01 bře 2006, 00:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od no-fosil »

bobyd píše:to no-fosil: nejak ti nevim clovece ten kterej tady ukazujes za 2500 je pouze elektricky a to znamena docela slusnej odber proudu
....
pisou tam ze 400W to neni tak hrozny, navic to hlavne ma slouzit k urychleni ohrevu pri startu a pak se to ma samo vypnout ... tak jak popisuje vencl-pytlov..

Mas mas samozrejme pravdu, dal jsem tam blbej odkaz mel jsem na mysli tenhle:http://automotive.europecon.net/index.p ... 57&lang=cs


(wallbash) (wallbash)
no-fossil_fuel // A6 TDI r.v. 2000 81kW (motorcode AVG)
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od bobyd »

to venca pytlov : zkus se jeste poradi tady z Kubou tady na foru pac ten do toho dela podstatne dyl ale ja mam pocit nebo zkusenost ze je zapotrebi vzdycky pred zastaveni na delsi dobu to proplachnout naftou
staci vzit kanistr hadicku a jednoduse prohodit aby se naplnilo cerpadlo naftou a motor trochu protah zkus si nekdy vylejt olej na plech a nechat ho tam je to lepidlo jak svina to sami se ti stane v motoru prez noc na mistech kde je tenka vrstva [pisty,valce]ono se to vypali ale je lepsi to procistit pac se to zacne napalovat ideal je dvounadrzovy system a neni ani moc slozite[/list]
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“