Turbo u motoru ALH - TDi 66kW

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Lukky
Přispěvovatel
Příspěvky: 498
Registrován: 23 led 2006, 14:08
Odpovědi: 0

Turbo u motoru ALH - TDi 66kW

Příspěvek od Lukky »

Zdravim,
nedavno jsem tu resil, ze mi okta I nejde pres 3000ot/min. Celou dobu jsem si myslel,ze tyto motory nemaji regulaci lopatek (myslel jsem,ze se tuto regulaci maji jen 81kW), ale omyl. Tento motor ji ma...
Mel jsem vcera otevrenou kapotu a osahal jsem si turbo, koukal jsem i na tahlo z tlakove nadobky (pokud je to to svisle tahlo z nadobky).

Tak jsem zkousel s tahlem pohnout a vubec nic, pri vyvinuti vetsi sily se snad pohlo o 1mm. Chtel jsem se zeptat, zda se s nim pri vypnutem motoru da pohnout a o kolik? Predpokladam, ze by se melo dat...

Predpokladam, ze budou asi lopatky zasekle, popr. da se to nejak samopraci rozchodit?

Diky!
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

ma to volne chodit, posobi na to iba pruzina za membranou v tej banke. Najlepsie je rozobrat cele turbo a vycistit. Treba hladat, riesilo sa to tu nespocetne vela krat. S vahou je to asi najcastejsia chyba na TDI.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

ALH je sice motor 66 kW, ale má turbo VTG (shodné s motorem AHF 81 kW).

Lze turbo rozebrat a vyčistit. Znamená to ovšem demontáž turba z auta, což je jeden kus s výfukovými svody. Radši to dělám spodem, po demontáži pravé poloosy to jde celkem slušně.

Nicméně dost často pomůže dekarbonizace motoru. Nejen že zlepší kompresní tlaky ve válcích (vyčistí drážky pístních kroužků, které poté lépe utěsní spalovací prostory), ale rovněž vyčistí turbo a výfukové potrubí, taktéž jehly vstřikovačů.

Není to drahé a skutečně to pomáhá.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Lukky
Přispěvovatel
Příspěvky: 498
Registrován: 23 led 2006, 14:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od Lukky »

diky

rozhybat to asi nepujde 8)

a jak a cim se provadi ta dekarbonizace?
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Od čerpadla odpojíš hadice paliva a místo nich se připojí taková jakoby infúze, do níž se nalije ten přípravek na dekarbonizaci. Motor se nastartuje a na volnoběh nechá běžet tak dlouho, až celou tu půllitrovou náplň spotřebuje (trvá to cca 40 minut). Poté se napojí zpět hadice paliva a hotovo. Ještě je k tomu někdy druhá plechovka, která se po provedení vlastní dekarbonizace nalije do plné nádrže nafty (kvůli dočištění a výplachu potrubí), ale ta už není tak důležitá.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
toby66kw
Aktivista
Příspěvky: 2344
Registrován: 16 bře 2008, 10:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od toby66kw »

Marek77 píše:Od čerpadla odpojíš hadice paliva a místo nich se připojí taková jakoby infúze, do níž se nalije ten přípravek na dekarbonizaci. Motor se nastartuje a na volnoběh nechá běžet tak dlouho, až celou tu půllitrovou náplň spotřebuje (trvá to cca 40 minut). Poté se napojí zpět hadice paliva a hotovo. Ještě je k tomu někdy druhá plechovka, která se po provedení vlastní dekarbonizace nalije do plné nádrže nafty (kvůli dočištění a výplachu potrubí), ale ta už není tak důležitá.
Potom se udělá těsnění pod hlavou (LOL)
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp

G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Jak se ten preparát jmenuje?
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To si nevzpomínám, ale někde se to tu řešilo - hledej a jistě najdeš.


Já jsem se s tím setkal na servisu, když jsem byl u bráchy na kus řeči v práci. Přijel tam chlápek s Escortem 1,8TD na tři a půl válce - že mu to nějak nejede a nechce startovat. Po změření kompresních tlaků měl na dvou válcích nápadně nižší hodnoty, na jednom dokonce snad 18 Bar. Myslel jsem, že je podpálený ventil. Jenže šéf řekl, že na to je času dost a nejprve že zkusí tuto dekarbonizaci.
Schválně jsem si počkal, co to udělá, protože jsem k podobným "zázrakům" poněkud skeptický. Po provedení této očisty měl motor na všech válcích naprosto stejnou kompresi na horní hranici tolerance (tedy někde kolem 28 - 30 Bar), startoval na otočení a nezakouřil.
Nechal jsem si to u svého motoru provést také, ale bez výrazného pozitivního efektu (zřejmě mám motor v natolik výborném stavu, že nebylo co léčit).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
woodman007
Přispěvovatel
Příspěvky: 447
Registrován: 21 bře 2006, 20:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Les

Re: Turbo u motoru ALH - TDi 66kW

Příspěvek od woodman007 »

Lukky píše:Zdravim,
nedavno jsem tu resil, ze mi okta I nejde pres 3000ot/min. Celou dobu jsem si myslel,ze tyto motory nemaji regulaci lopatek (myslel jsem,ze se tuto regulaci maji jen 81kW), ale omyl. Tento motor ji ma...
Mel jsem vcera otevrenou kapotu a osahal jsem si turbo, koukal jsem i na tahlo z tlakove nadobky (pokud je to to svisle tahlo z nadobky).

Tak jsem zkousel s tahlem pohnout a vubec nic, pri vyvinuti vetsi sily se snad pohlo o 1mm. Chtel jsem se zeptat, zda se s nim pri vypnutem motoru da pohnout a o kolik? Predpokladam, ze by se melo dat...

Predpokladam, ze budou asi lopatky zasekle, popr. da se to nejak samopraci rozchodit?

Diky!
Bez odpojeni te banky s tim jen tak nepohnes. Nez se do neceho pustis, zkus se podivat, jestli se po nastartovani tahlo do te banky zatahne cca 1 cm. Pokud se nehne, jsou lopatky zatuhle.
Zetor 3011
Ivo
Přispěvovatel
Příspěvky: 374
Registrován: 20 črc 2006, 07:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Ivo »

Nerád by som mútil vodu ale s tou dekarbonizáciou by som bol opatrný. Netvrdím že nefunguje , len rozmýšľam kam sa podeje všetok ten bordel. Môže si nájť rôznu cestu aj neželaným smerom.

Ak sa Ti tá tyčka na turbe nehýbe radšej sa dohodni s niekym kto to vie nech Ti turbo vyčistí. Ono ťa to aj tak neminie.
G IV,variant,66 kW,ALH + niečo naviac od BH motor
Ripper
Přispěvovatel
Příspěvky: 217
Registrován: 10 bře 2008, 19:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Litvínov

Příspěvek od Ripper »

Přispěji taky trochou do mlýna. Měl jsem taky podezření, že mi nefunguje ten podtlak, tak jsem nastartoval motor, stoupl jsem si k blatníku u spolujezdce, našel jsem očima to táhlo u turba a vytahoval jsem střídavě podtlakovou hadičku z N75 co vede do té baňky a krásně bylo vidět, jak to táhlo při napojení hadičky zajíždí a po odpojení zase vyjíždí. ;)
1x VW Passat 1.9 TDI PD 96kW 4 motion+ chip
2x Superb 2, 2.0 TDI CR 125 kW
Moriarti
Přispěvovatel
Příspěvky: 140
Registrován: 05 črc 2008, 22:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladensko

Příspěvek od Moriarti »

Taky stačí při vypnutém motoru vzít tu hadičku do pusy a nasát....
Pak je taky ten pohyb vidět... ;)
T613 V8 > R5 1.4 > Š.Felicia MPi > Š.Octavia Combi ASV
Lukky
Přispěvovatel
Příspěvky: 498
Registrován: 23 led 2006, 14:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od Lukky »

to mi nerikejte,ze se s tim tahlem neda pohnout rukou bez nastartovaneho motoru... Si myslim, ze moje sila bude vetsi nez ten podtlak :)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Podtlak potřebný k pohybu membrány je skutečně relativně malý a ústy jej vyvineš v pohodě.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Jiřiok
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 28 dub 2008, 08:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jiřiok »

cus.Pokud to nejde zmačknout rukou tak je to chyba.Nejlepsi je zvednout auto a odpojit od turba to tahlo a vyzkouset jak to jde na bez toho.Musí to jit uplně lehce.Jeste nez to turbo budes parat ven tak zkus zhodit vyfukovy koleno od turba a nastríkej tam sprej na rozpoustení korbonu,potom hybej sem a tam stou packou,opakuj nekolikrat je mozny ze to rozhybes.Delal jsme to z kámosovy na golfu bylo to ok.Samozřejme že stopro je to kdyz vydelaš cely turbo a vyčistíš.Ja jsem ho vytahoval vrchem.Zhodis saní a pak uz mas dobrej pristup.Kdyz budes mit to sani venku tak zhod jegra a vyčisti to.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“