JAK ŘEŠÍTE ELEKTRICKÝ PŘEDEHŘEV OLEJE.

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
alda164
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 úno 2006, 11:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od alda164 »

Ono s tim olejem fakt neradno si zahravat.Kdyz to dobre jede, neznamena, ze je vse v pohode.Ja mam dvounadrzkovej system, auto jede na olej perfektne, nejlepe ale na dalnici 2 az 2.5 otacek.Pokud popojizdim po meste, tak je to na motoru znat, ze to neni ono.Vyssi otacky, nepravidelny beh motoru, od tak nizkych otacek jak na naftu to nejede, atd.Proste po meste, nebo pokud se dostanu do kolony, tak jedu na naftu.Mam dva diesely, mluvim o tom 125 HP, kde je uz cerpadlo rizeny elektronicky.U te starsi mam asi v prd. jednu hlavu, opravim a tam mne to tak netrapi, koupil jsem ji za par supu a uz si na sebe olejem vydelala :) .
Ford Transit 2.5 DI 51kw
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Co rikate chlapi na tohle http://home.arcor.de/frittenoel/diesltherm2.jpg
jednoduse jde udelat zavit v prutokovem sroubu co vede privod do cerpadla
tam nasroubovat zhavicku.

Zajima me vas nazor, jestli ta zhavicka nemuze tim teplem vytvaret v palivu nejake necistoty.

Vcera jsem delal pokus (startovaci kabely,zhavicka 12V, pruhledna sklenice s RO) kolem zhavicky se ihned po zapojeni vytvarely mikro bublinky jako kdyz vre voda, coz me docela zarazilo protoze si nejsem jist jestli by to nezavzdusnovalo cerpadlo. Sklenici jsem zahrival cca. 20s a zadna necistota se nevytvorila. Musim taky podotknout ze slo o pouzity RO
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kuba »

:) Tohle se zpočátku amatérsky ( 1998+- až ca 2005 ) používalo hlavně v Německu. Fungovalo a funguje to celkem dobře a je to dobrá podpora pro studenej režim, Žhavička se nepoškodí, protože je vlastně v oleji a tak se ani nerozžahí, trvale se ochlazuje a může být v provozu velmi dlouho - ne jako ve splaovacim prostoru, kde panují vysoké okolní teploty a agresivní prostředí (vysokoteplotní koroze). Námitky proti tomuhle způsobu rychloohřevu jsou dnes: nežádoucí krakování rostlináče vlivem vysoké teploty na povrchu žhavičky. Proto si všiměte, že u jiných typů ohřívačů používajících rovněž 1 či 2 žhavičky (takové ty krabičky - kostky) se často v popisu zdůrazňuje, že rostlináč prochází jakýmsi labyrintem a není přímo v kontaktu s žhavičkou ( aby se zamezilo právě tomuhle nebezpečnýmu krakování rostlináče )[/b]
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Kubo:
Pokud by k tomu krakovani doslo, jake velikosti by byla pripadna necistota?
Jinak taky, priradit ten primy ohrev(zhavicka) pred hruby a nebo jemny (klasicky) palivovy filtr ?

Mas recht, velice vhodne pro studene starty (rofl)
E91 N52B30 :)
frenky
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Registrován: 23 led 2006, 14:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice, Praha

Příspěvek od frenky »

no a co třeba použít 24V svíčky?
Nehřály by tolik bodově
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Zase na druhou stranu cim rychlejc ohraty olej tim driv muze tyct do cerpadla = uspora
E91 N52B30 :)
paty
Přispěvovatel
Příspěvky: 66
Registrován: 23 led 2006, 19:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od paty »

tak jsem dnes tvořil a mužu říct že je to perfektní zapojil jsem to přes relé a ten bimetalovy spínač je perfektní věc :)
při nastartováni to sepne a po cca 25-30 vteřínach zase vypne jinak žádny šum mám na mysli že by to vařilo jsem neslyšel , prostě to ohřeje ten olej rychle .
Obrázek
Obrázek
Obrázek
FIAT MAREA WEEKEND 1.9 JTD
FIAT TIPO 1.7 D čerpadlo LUCAS (LOL)
FIAT 850
AVIA 21N
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

jakou jsi tam dal zhavicku 12/24V ?
ja pri pokusech se sklenci taky zadny sum neslysel akorat byly videt nepatrne mikrobublinky stoupajici kolem spicky zhavicky
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

,

Příspěvek od radluk »

(crazy)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 09:25, celkem upraveno 1 x.
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

tydle termostaty jsou kontaktni (staci prilozit na zdroj tepla) podobne jsem nedavno taky sehnal z prutokoveho ohrivace italske vyroby.
E91 N52B30 :)
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

to Paty: vazne se nebojis po tom pajeni mosazi ze si tim autogenem nevytvoril uvnitr naky skvarek co se casem odeli a vlitne do cerpadla?
ja pro jistotu pred prutokove oko priradil filtr (maly pruhledny plastovy)
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

k

Příspěvek od radluk »

( oleje )
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 09:25, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

,

Příspěvek od radluk »

:?
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 09:25, celkem upraveno 2 x.
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

co se tyce toho cidla, tak jej mam taky prilozene na kovu (splostele trubce)
a nabeh teploty neni zas az tak razantni a docela slusne to funguje.
ohledne toho filtriku, jde jej koupit na vetsine cerpacich stanic cena kolem 40,-kc a teplotne by mel vydrzet, ten olej se pres tu zhavicku diky rychlemu prutoku oleje pres cerpadlo a prepady nezahreje tak aby filtrik samotny se teplem poskodil.
E91 N52B30 :)
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

to co jsem napsal o tom poniceni filtriku teplym olejem je jen ma teorie zatim jsem se jeste neodhodlal vyrobit Tkus se zhavickou vlozeny mezi el. ventil a filtrik pred vstupem do cerpadla.
E91 N52B30 :)
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“