Zdravim
Dnes jsem si uvedomil, ze jsem promeskal vymenu oleje uz skoro o 1000 km. Mam tam Castrol TXT Softec 5w40. Jaka je kriticka mez u tohoto oleje respektive u motoru, samozrejme hned frcim na vymenu.
Dalsi dotaz, docetl jsem se tu ze v lete resp. od +5 stupnu auto nezhavi, ale mam pocit ze moje ano ( vzdy tupe cekam az zhasne kontrolka a pak startuju ted v lete asi 1,5 s) nebo rozsviceni spiralky na palubovce na 1,5s
je jen test zhaveni? a nemusim na nic cekat?
Dalsi dotaz se tyka prednich lamp, clovicek, ktery mel auto prede mnou zrejme testoval 100W zarovky a lehce natavil lampy (takove jemne popraskani, pavucinky - proste lampa neni cira), otazka zda to min sviti nez normalne (bohuzel nemam moznost porovnat) a jak by se dal nebo nedal vymenit ten plast nebo se musi cela lampa?
Diky
P.S. Jeste otazecka k slangu na tomto foru, porad mi vrta hlavou co znamena "vobec necitim kopance do spojky".
pretazeni intervalu vymeny oleje
Moderátoři: šulda, Moderátoři
pretazeni intervalu vymeny oleje
O1 ASV 01 chip 110kW
Re: pretazeni intervalu vymeny oleje
K tej vymene oleja - pokial si jazdil normalne a motor si extremne nepretazoval, tak ten olej je este stale OK. Intervaly vymeny oleja stanovuje vyrobca s velkou rezervou.tom4550 píše:Zdravim
Dnes jsem si uvedomil, ze jsem promeskal vymenu oleje uz skoro o 1000 km. Mam tam Castrol TXT Softec 5w40. Jaka je kriticka mez u tohoto oleje respektive u motoru, samozrejme hned frcim na vymenu.
Dalsi dotaz, docetl jsem se tu ze v lete resp. od +5 stupnu auto nezhavi, ale mam pocit ze moje ano ( vzdy tupe cekam az zhasne kontrolka a pak startuju ted v lete asi 1,5 s) nebo rozsviceni spiralky na palubovce na 1,5s
je jen test zhaveni? a nemusim na nic cekat?
Dalsi dotaz se tyka prednich lamp, clovicek, ktery mel auto prede mnou zrejme testoval 100W zarovky a lehce natavil lampy (takove jemne popraskani, pavucinky - proste lampa neni cira), otazka zda to min sviti nez normalne (bohuzel nemam moznost porovnat) a jak by se dal nebo nedal vymenit ten plast nebo se musi cela lampa?
Diky
P.S. Jeste otazecka k slangu na tomto foru, porad mi vrta hlavou co znamena "vobec necitim kopance do spojky".
K tomu zhaveniu - zalezi od riadiacej jednotky konkretneho auta, ktora reguluje dlzku zhavenia, pripadne zhavenie vobec v zavislosti od teploty nezapne. Moje auto zhavi stale. Samozrejme v zavislosti od teploty od niekolko sekund do niekolkych minut. Teraz nemyslim kontrolku zhavenia na pristrojovej doske, ale skutocne pripojenie potencialu +12V na zhaviace sviecky. Ale moje auto uz davno nie je moderne - holt je to Prve seriove TDI

Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
No podle toho co mas za motor))
ten muj by to zvladl to nepopiram ale je to svina na olej mam 2.5 tdi v6 coz je na olej strasnej mazel jak mu das spatnej tak vacky v prdeli a us se to veze...........
Jde o to jak tam ten olej byl dlouho a jak si jezdil. Poko d pomalu a v pohode tak je to ok. Pokud fut plnej plyna atd... tak to neni nejlepsi
Jinak vzdy vymenovat radej s rezervou. Lepsi nalejt vicekrat olej nez pak kupovat motor nebo go motoru
Longlife nebrat kuli longlajfu je vecina motoru v prdeli hlavne dizly. Proste menit po 30 tis = sebevrazda (i kdys to vyrobce doporucuje)))) holt nekde se to musi kompenzovat tak proc ne na go motoru)))
ten muj by to zvladl to nepopiram ale je to svina na olej mam 2.5 tdi v6 coz je na olej strasnej mazel jak mu das spatnej tak vacky v prdeli a us se to veze...........
Jde o to jak tam ten olej byl dlouho a jak si jezdil. Poko d pomalu a v pohode tak je to ok. Pokud fut plnej plyna atd... tak to neni nejlepsi
Jinak vzdy vymenovat radej s rezervou. Lepsi nalejt vicekrat olej nez pak kupovat motor nebo go motoru
Longlife nebrat kuli longlajfu je vecina motoru v prdeli hlavne dizly. Proste menit po 30 tis = sebevrazda (i kdys to vyrobce doporucuje)))) holt nekde se to musi kompenzovat tak proc ne na go motoru)))
Tisíc km navíc se nic neděje.Obzvlášť když si slíbíš,že ten nový teď vyměníš dříve.
Co se týče toho žhavení,tak při každém zapnutí zapalování blikne,opravdu jen BLIKNE,kontrolka žhavení (děje se tzv.ohlášení ŘJ)pokud máš ale pocit,že musíš čekat,je vadné čidlo chladící kapaliny.Vyměň jej a budeš žhavit až při nule.
Co se týče toho žhavení,tak při každém zapnutí zapalování blikne,opravdu jen BLIKNE,kontrolka žhavení (děje se tzv.ohlášení ŘJ)pokud máš ale pocit,že musíš čekat,je vadné čidlo chladící kapaliny.Vyměň jej a budeš žhavit až při nule.
zachraňme spalovecí motory
jak dlouho trva ono BLIKNUTI prosim?DAVERS píše:Tisíc km navíc se nic neděje.Obzvlášť když si slíbíš,že ten nový teď vyměníš dříve.
Co se týče toho žhavení,tak při každém zapnutí zapalování blikne,opravdu jen BLIKNE,kontrolka žhavení (děje se tzv.ohlášení ŘJ)pokud máš ale pocit,že musíš čekat,je vadné čidlo chladící kapaliny.Vyměň jej a budeš žhavit až při nule.
zkusil jsem startovat pri rozsvicene kontrolce a v pohode naskocilo .
otazka je jestli opravdu musim cekat.
jak jsem psal tak u me to BLIKNUTI trva cca 2 s.
O1 ASV 01 chip 110kW