pretazeni intervalu vymeny oleje

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
tom4550
Přispěvovatel
Příspěvky: 254
Registrován: 04 kvě 2006, 07:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Drasov

pretazeni intervalu vymeny oleje

Příspěvek od tom4550 »

Zdravim

Dnes jsem si uvedomil, ze jsem promeskal vymenu oleje uz skoro o 1000 km. Mam tam Castrol TXT Softec 5w40. Jaka je kriticka mez u tohoto oleje respektive u motoru, samozrejme hned frcim na vymenu.

Dalsi dotaz, docetl jsem se tu ze v lete resp. od +5 stupnu auto nezhavi, ale mam pocit ze moje ano ( vzdy tupe cekam az zhasne kontrolka a pak startuju ted v lete asi 1,5 s) nebo rozsviceni spiralky na palubovce na 1,5s
je jen test zhaveni? a nemusim na nic cekat?

Dalsi dotaz se tyka prednich lamp, clovicek, ktery mel auto prede mnou zrejme testoval 100W zarovky a lehce natavil lampy (takove jemne popraskani, pavucinky - proste lampa neni cira), otazka zda to min sviti nez normalne (bohuzel nemam moznost porovnat) a jak by se dal nebo nedal vymenit ten plast nebo se musi cela lampa?


Diky


P.S. Jeste otazecka k slangu na tomto foru, porad mi vrta hlavou co znamena "vobec necitim kopance do spojky".
O1 ASV 01 chip 110kW
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Re: pretazeni intervalu vymeny oleje

Příspěvek od Csala »

tom4550 píše:Zdravim

Dnes jsem si uvedomil, ze jsem promeskal vymenu oleje uz skoro o 1000 km. Mam tam Castrol TXT Softec 5w40. Jaka je kriticka mez u tohoto oleje respektive u motoru, samozrejme hned frcim na vymenu.

Dalsi dotaz, docetl jsem se tu ze v lete resp. od +5 stupnu auto nezhavi, ale mam pocit ze moje ano ( vzdy tupe cekam az zhasne kontrolka a pak startuju ted v lete asi 1,5 s) nebo rozsviceni spiralky na palubovce na 1,5s
je jen test zhaveni? a nemusim na nic cekat?

Dalsi dotaz se tyka prednich lamp, clovicek, ktery mel auto prede mnou zrejme testoval 100W zarovky a lehce natavil lampy (takove jemne popraskani, pavucinky - proste lampa neni cira), otazka zda to min sviti nez normalne (bohuzel nemam moznost porovnat) a jak by se dal nebo nedal vymenit ten plast nebo se musi cela lampa?


Diky


P.S. Jeste otazecka k slangu na tomto foru, porad mi vrta hlavou co znamena "vobec necitim kopance do spojky".
K tej vymene oleja - pokial si jazdil normalne a motor si extremne nepretazoval, tak ten olej je este stale OK. Intervaly vymeny oleja stanovuje vyrobca s velkou rezervou.

K tomu zhaveniu - zalezi od riadiacej jednotky konkretneho auta, ktora reguluje dlzku zhavenia, pripadne zhavenie vobec v zavislosti od teploty nezapne. Moje auto zhavi stale. Samozrejme v zavislosti od teploty od niekolko sekund do niekolkych minut. Teraz nemyslim kontrolku zhavenia na pristrojovej doske, ale skutocne pripojenie potencialu +12V na zhaviace sviecky. Ale moje auto uz davno nie je moderne - holt je to Prve seriove TDI :)
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
vlagik
Přispěvovatel
Příspěvky: 412
Registrován: 19 dub 2006, 14:50
Odpovědi: 0
Bydliště: okr. Beroun + okr. Plzeň-jih

Příspěvek od vlagik »

Já jsem jezdil na LongLife II 30 tis. do výměny a nemám prodloužené serv. intervaly.
Najel jsem ročně 80 tis a nechtěl 5x do roka měnit olej po 15 tis.
Uživatelský avatar
avatar
Aktivista
Příspěvky: 1322
Registrován: 23 led 2006, 15:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Cambridge

Příspěvek od avatar »

No podle toho co mas za motor))

ten muj by to zvladl to nepopiram ale je to svina na olej mam 2.5 tdi v6 coz je na olej strasnej mazel jak mu das spatnej tak vacky v prdeli a us se to veze...........

Jde o to jak tam ten olej byl dlouho a jak si jezdil. Poko d pomalu a v pohode tak je to ok. Pokud fut plnej plyna atd... tak to neni nejlepsi

Jinak vzdy vymenovat radej s rezervou. Lepsi nalejt vicekrat olej nez pak kupovat motor nebo go motoru

Longlife nebrat kuli longlajfu je vecina motoru v prdeli hlavne dizly. Proste menit po 30 tis = sebevrazda (i kdys to vyrobce doporucuje)))) holt nekde se to musi kompenzovat tak proc ne na go motoru)))
DAVERS
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 08 črc 2006, 06:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od DAVERS »

Tisíc km navíc se nic neděje.Obzvlášť když si slíbíš,že ten nový teď vyměníš dříve.
Co se týče toho žhavení,tak při každém zapnutí zapalování blikne,opravdu jen BLIKNE,kontrolka žhavení (děje se tzv.ohlášení ŘJ)pokud máš ale pocit,že musíš čekat,je vadné čidlo chladící kapaliny.Vyměň jej a budeš žhavit až při nule.
zachraňme spalovecí motory
tom4550
Přispěvovatel
Příspěvky: 254
Registrován: 04 kvě 2006, 07:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Drasov

Příspěvek od tom4550 »

DAVERS píše:Tisíc km navíc se nic neděje.Obzvlášť když si slíbíš,že ten nový teď vyměníš dříve.
Co se týče toho žhavení,tak při každém zapnutí zapalování blikne,opravdu jen BLIKNE,kontrolka žhavení (děje se tzv.ohlášení ŘJ)pokud máš ale pocit,že musíš čekat,je vadné čidlo chladící kapaliny.Vyměň jej a budeš žhavit až při nule.
jak dlouho trva ono BLIKNUTI prosim?
zkusil jsem startovat pri rozsvicene kontrolce a v pohode naskocilo .
otazka je jestli opravdu musim cekat.

jak jsem psal tak u me to BLIKNUTI trva cca 2 s.
O1 ASV 01 chip 110kW
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“