Jazda na olej bez uprav

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
PeterG
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 20 čer 2006, 09:06
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Jazda na olej bez uprav

Příspěvek od PeterG »

Moje skusenosti s jazdou na olej bez uprav v aute. Po 8 tisicoch kilometrov jazdy na cisty rastlinny olej sa objavili prve problemy. Zo dna na den som tazsie startoval. Motor bol hlavne vo volnobehu velmi nekludny, akoby vypadaval valec. Auto je hlucnejsie. Zacal som uvazovat, cim to asi bude. Pravdepodobne su zanesene trysky. Skusil som tomu vytat a potom uvolnit. Naozaj prestal blbnut, ale len na chvilocku. Potom som dotankoval naftu. Pomer nafta:olej 1:4. Postupne problemy uplne zmizli. Usudzujem, ze problemy vznikli aj tym, ze pouzivam ten najhorsi (ale najlacnejsi) olej. Teda sojovy olej Lando z Kauflandu. Ked dojazdim nadrz, nalejem STP na precistenie trysiek a natankujem kvalitnu naftu. Potom uvidim, co to urobi. Ale asi uz nikdy nebudem jazdit na cisty olej bez uprav. Myslim, ze pomaha aj to primiesanie nafty k oleju aspon z 20%. Takze neodporucam pouzivat olej do auta bez uprav. Aspon nie 1.9 SDi. Minimalne nie sojovy. S repkovym mozno nebude problem, ale ten je drahsi:-)
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Re: Jazda na olej bez uprav

Příspěvek od Csala »

PeterG píše:Moje skusenosti s jazdou na olej bez uprav v aute. Po 8 tisicoch kilometrov jazdy na cisty rastlinny olej sa objavili prve problemy. Zo dna na den som tazsie startoval. Motor bol hlavne vo volnobehu velmi nekludny, akoby vypadaval valec. Auto je hlucnejsie. Zacal som uvazovat, cim to asi bude. Pravdepodobne su zanesene trysky. Skusil som tomu vytat a potom uvolnit. Naozaj prestal blbnut, ale len na chvilocku. Potom som dotankoval naftu. Pomer nafta:olej 1:4. Postupne problemy uplne zmizli. Usudzujem, ze problemy vznikli aj tym, ze pouzivam ten najhorsi (ale najlacnejsi) olej. Teda sojovy olej Lando z Kauflandu. Ked dojazdim nadrz, nalejem STP na precistenie trysiek a natankujem kvalitnu naftu. Potom uvidim, co to urobi. Ale asi uz nikdy nebudem jazdit na cisty olej bez uprav. Myslim, ze pomaha aj to primiesanie nafty k oleju aspon z 20%. Takze neodporucam pouzivat olej do auta bez uprav. Aspon nie 1.9 SDi. Minimalne nie sojovy. S repkovym mozno nebude problem, ale ten je drahsi:-)
A na motorovy olej si uz pozeral? Nie je uz znehodnoteny?
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
PeterG
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 20 čer 2006, 09:06
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Jazda na olej bez uprav

Příspěvek od PeterG »

Csala píše:
PeterG píše:Moje skusenosti s jazdou na olej bez uprav v aute. Po 8 tisicoch kilometrov jazdy na cisty rastlinny olej sa objavili prve problemy. Zo dna na den som tazsie startoval. Motor bol hlavne vo volnobehu velmi nekludny, akoby vypadaval valec. Auto je hlucnejsie. Zacal som uvazovat, cim to asi bude. Pravdepodobne su zanesene trysky. Skusil som tomu vytat a potom uvolnit. Naozaj prestal blbnut, ale len na chvilocku. Potom som dotankoval naftu. Pomer nafta:olej 1:4. Postupne problemy uplne zmizli. Usudzujem, ze problemy vznikli aj tym, ze pouzivam ten najhorsi (ale najlacnejsi) olej. Teda sojovy olej Lando z Kauflandu. Ked dojazdim nadrz, nalejem STP na precistenie trysiek a natankujem kvalitnu naftu. Potom uvidim, co to urobi. Ale asi uz nikdy nebudem jazdit na cisty olej bez uprav. Myslim, ze pomaha aj to primiesanie nafty k oleju aspon z 20%. Takze neodporucam pouzivat olej do auta bez uprav. Aspon nie 1.9 SDi. Minimalne nie sojovy. S repkovym mozno nebude problem, ale ten je drahsi:-)
A na motorovy olej si uz pozeral? Nie je uz znehodnoteny?
Olej ma teraz 4.000 km. Tahal som vzorku hadickou a nevyzera, ze by bol znehodnoteny. Ani spotreba nie je zhorsena. Najazdil som cez vikend cca 800km so spotrebou cca 4l/100km, mozno aj menej. Za 30,-Sk na liter (mix olej:nafta) to vychadza celkom lacno:-). No, ale neviem, ci to este budem riskovat s olejom. Uvidim po precisteni s STP.
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
Hertzberger
Přispěvovatel
Příspěvky: 79
Registrován: 10 dub 2006, 21:11
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Hertzberger »

(offtopic) Co to je STP, kde ho kupuješ, kolik to stojí? Díky za rady!
Ford Sierra 2.3DX, r.v.87 a jedna 21053
tdidriver
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 10 bře 2006, 12:35

Příspěvek od tdidriver »

STP je přípravek na čištění vstřikovačů, dělá to Wins. Zkoušel sem to tam taky dávat, ale rozdíl sem nikdy nepoznal.
bertold
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 26 dub 2006, 12:01

neodporucam jazdit bez uprav

Příspěvek od bertold »

Je za tym ozaj dost velké riziko,citim ho vzdy ked jazdim na absolutne cisty R.O. motor ma i napriek predohrevu (cca 60stupnov) nestabilný chod a musim ho riadne prplachnut cistou naftou aspon 100km.Neustale treba sledovat hladinu motorového oleja - hlavne ci nepribuda!!!
I milimeter naviac na meraci hladiny oleja znamena,ze sa tam dostal a ciastocne znehodnotil olej vo vani...Deje sa to hlavne pri studených startoch,ked sa palivo nedostatocne a nekvalitne vznecuje a tym padom ho kruzky posuvaju do motorovej vane.Pokial je motor zohriaty na prevádzkovú teplotu a palivo ma sancu sa riadne vznietit, k prieniku paliva do motoroveho oleja uz nedochadza v takej miere ako pri studenom motore.Samozreme i piesty su zohriate a vole su mensie .Ak sa dostane nafta do motorového oleja nie je to az taký problem, pretoze sa zvysenim teploty pocas prevadzky z mot.oleja odparí.
Takze olej ako palivo jedine do zohriateho motora...
Ford Transit 300S,mikrobus,2.0Tdi,100k,Duratorq 16V.
Najazdených cca 50000km na R.O,predohrev "homemade" cca 200cm2.dvojnadrzovy...Vstrekovacie č. BOSCH
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

To možná platí obecně ale záleží na konstrukci motoru, u MB to tak není neb je předkomůrka a pak tryska s malými otvory. Napístu je pak důlek. Tudíž ke kroužkům se dostane nespáleného paliva minimum ikdyž je vznícení minimální.
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20

Příspěvek od bobyd »

cim jednodussi motor tim mensi riziko problemu jezdim na cistej surovej repkovej a pokud nezapomenu vecer prepnout na naftu nemam vubec zadne problemy dokonce sem i vyrazil filtr a mam tam pouze sitko musim to nekam zatukat ale zatim sem opravdu mile prekvapen motor beha naprosto plynule ale je to jednoducha stara 205
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

Vyrazil si filtr ? No to si teda dobrej masér. To proto, že se ti zacpával ?
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23

ford na olej nic moc

Příspěvek od dvorky1 »

Mam motor po oprave. Dával jsem nový kroužky. Výbrus zatím nebyl třeba i když minimální opotřebení bylo. Mám tam jen po domácku dělanej předehřev a na čistej olej to nechytá. Je tedy nějaká slabší baterka, ale i tak ještě dokáže chvíli točit. Nemá to žádnej náznak že by to chtělo chytnout. Když to pustím z kopečka, tak to chytne hned. Motor na volnoběh bíle kouří a je to celkem smrádek. Má to na volnoběh nepravidelnej a kolísavej chod. Kuli tomu asi ten kouř, že to špatně spaluje. Dal jsem do toho pul na pul s naftou a teď to chytá zatím dobře. No ale jinak nutno dodat že Escorty 1,8 D celkově špatně chytají. Zajímavý je, že s Escortem 1,6 D jsem najezdil přes 100 tis na trafoolej bez úpravy a bez problémů. Jezdilo to a startovalo stejně jako na naftu. Ty 1,8 nejsou asi moc povedený. Nechám to ještě chvíli jezdit a pak zkusím změřit tlaky. Zatím at si to trochu sedne. Asi bych šel do VW Passat 1,9 TD máte s ním někdo zkušenosti???
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20

Příspěvek od bobyd »

to zdenda:
no jasne udelal jsem to jen provizorne s tim ze sezenu filtr z nakladaku
jenze ten stal tri stovky a vubec jsem netusil jak dlouho tam vydrzi
tak sem tam nechal jen sitko zatim motor startuje na naftu hned
uprimne receno mem takovy nejasny pocit ze skousim zajit co nejdal abych zjistil kam se da ale zatim i olej vypada ok volnobeh drzi bez problemu uvidime co rekne panni zima

to dvorky:je dobry mit tam nadrzku s naftou prave na ty starty staci pouze nastartovat na naftu a pak hned prepnout na olej a jedeto nebo z kandaku hadicku abys nemusel michat.Je ten kour ciste bilej nebo svetle sedej?
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

no ten kouř je takovej spíš bílej. Já bych řekl, že to je kuli špatnýmu spalování. Jinak tu nádržku mám. Mám i ventily. Dvounádržovej systém. Teď jdu na Technickou tak jsem to radší vyndal
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“