Prevodovka nebo spojka?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
schonus
Přispěvovatel
Příspěvky: 369
Registrován: 25 led 2006, 09:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Pilsner
Kontaktovat uživatele:

Prevodovka nebo spojka?

Příspěvek od schonus »

Zdravicko, i v te krizi ENGINEERs :

po vymene spojky (jednohmota/VR6/1Z) se po case objevily divne zvuky pri pousteni spojky do zaberu.

Zvuk je kovovo_houkavy a objevuje se pouze pri rozjezdu, tesne ve chvili, nez kroutici moment uvede vuz do pohybu.
Ihned jakmile se auto rozjede (spojka sepne) zvuk se ztrati. Problem se projevuje jen tehdy, kdy je potreba vetsi sily na rozjezd. Tedy do kopce nebo pri plne nalozenem aute, nebo pri rozjezdu s fest zatazenou ruckou.

Mate nekdo pojem o tom, co by to mohlo byt?
Spojka neklouze, nekope, problem sili. Odjeto 4000km.
Naposledy upravil(a) schonus dne 10 bře 2009, 09:47, celkem upraveno 1 x.
STOledo 1M, AHF - poladeno
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Pozri si toto: http://www.chipforum.cz/viewtopic.php?p=1722#p1722 mozno ti to pomoze
Uživatelský avatar
schonus
Přispěvovatel
Příspěvky: 369
Registrován: 25 led 2006, 09:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Pilsner
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od schonus »

TDI tech píše:Pozri si toto: http://www...cz/viewtopic.php?p=1722#p1722 mozno ti to pomoze
Nemuzu prohlizet fotky jako nezaregistrovany. Pokud narazis na lamelu tak ta je 1Z.
STOledo 1M, AHF - poladeno
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Tazko povedat pazvuky moze robit hruska alebo diferak. Robi to aj na spiatocke?
Uživatelský avatar
schonus
Přispěvovatel
Příspěvky: 369
Registrován: 25 led 2006, 09:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Pilsner
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od schonus »

V hlubokem snehu nacouvacku byl hukot slyset take.
STOledo 1M, AHF - poladeno
jantar
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 13 čer 2008, 14:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od jantar »

Mam uplne stejnej problem,dela to hlavne pri vetsi zatezi a nizkych otackach,a uz to obcas udela i pri razeni z3na4.
Schonus az to vyresis tak dej vedet,diky
Uživatelský avatar
schonus
Přispěvovatel
Příspěvky: 369
Registrován: 25 led 2006, 09:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Pilsner
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od schonus »

Mam podezreni na prevodovku, ale potrboval bych vic fundovanych nazoru. Zatim jsem ve fazi pozorovani, diagnostiky.
STOledo 1M, AHF - poladeno
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Kontaktuj uzivatela "go.vojta" on je na prevodovky specialista.
Uživatelský avatar
schonus
Přispěvovatel
Příspěvky: 369
Registrován: 25 led 2006, 09:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Pilsner
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od schonus »

TDI tech píše:Kontaktuj uzivatela "go.vojta" on je na prevodovky specialista.
diky!
STOledo 1M, AHF - poladeno
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

většinou to dělá lamela
Uživatelský avatar
schonus
Přispěvovatel
Příspěvky: 369
Registrován: 25 led 2006, 09:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Pilsner
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od schonus »

Huml píše:většinou to dělá lamela
Pruziny nebo material? Znamena to tedy, ze az se vic tzv. wojede zvuky prestanou?

Lamela byla nova (500km jeta ze setu ATD), tu jetou jsem ti pak nechal pres Ladase posilat do Brna ;)
STOledo 1M, AHF - poladeno
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

nevím přesně co to způsobuje, ale řešil jsem to několikrát ještě na 220mm dvouhmotách, při rozjezdu takový zakňučení nebo jak bych to popsal, někdy i při podřazování, po výměně spojky to přestalo, setrvák a páka zůstaly původní, na dvouhmotě lamela pružiny nemá (nebo aspoň tady nebyly) takže tipuju obložení, každopádně pokud to nic nedělá asi bych to nechal projevit
flekyc
Aktivista
Příspěvky: 1415
Registrován: 29 led 2006, 23:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od flekyc »

ja kdyz jsem to u schonuse slysel, taky bych to spis typoval na spojku nez prevodovku. byl to zvuk (priklad) jako kdyz by nýtek, ktery drzi material lamely klouzal o pritlacak, zvuk kov na kov, ale to nastat tezko mohlo, kdyz byly hodne zapustene, takze spis samotny material lamely ?
VW Passat 2.0TDI CR 103kw CBAB
O1 ASV Dieselpower 173HP 410Nm na ND
DIESELPOWER cooperation
Uživatelský avatar
vita
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Registrován: 11 říj 2006, 12:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou

Příspěvek od vita »

Mě tohle dělá auto taky, čím víc je jetá tím víc (ale nijak rapidně se to nezhoršuje). Nevím sice jak tenzvuk vzniká ale mám z toho pocit jako by se lamela rozechvěla mezi přítlačákem a setrvákem, když má přijít do záběru. Spojka má sice už něco najeto (300 000) ale zatim neklouže tak na to kašlu. Pro info pohukává už 50 000 km a to sem ji teď nedávno párkrát "spálil"
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw :) )
Uživatelský avatar
schonus
Přispěvovatel
Příspěvky: 369
Registrován: 25 led 2006, 09:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Pilsner
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od schonus »

Doufam, ze jde jen o spojkovou lamelu.

Nasledne jsem zacal resit rezonujici vibraci v cca 1450ot. Cele auto se dunive roztrese. Nastava to pouze se zarazenym kvaltem jak pro brzdeni, tak akceleraci (zde vice pasivne).
Nemate nekdo tuseni cim to?
Stale me napada ta prevodovka. Zkousel jsem VAG, bohuzel mlci.
Naposledy upravil(a) schonus dne 10 bře 2009, 09:50, celkem upraveno 1 x.
STOledo 1M, AHF - poladeno
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“